K-marketit on aivan järkyttävän hintaisia!
Käytännössä kaikki maksaa 30-50% enemmän kuin Prismassa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
En minä muuten olisi tulokunings ja verokeisari jos hinnat olisivat edulliset. Kiitos kuuluu teille maksavat asiakkaat.
T: K-kauppias
Sekin mukavoittaa asiointia kun tietää ettei kauppiaskaan ole ruikuttava tyhjätasku.
Vierailija kirjoitti:
En minä muuten olisi tulokunings ja verokeisari jos hinnat olisivat edulliset. Kiitos kuuluu teille maksavat asiakkaat.
T: K-kauppias
k-marketeissahan on aloittelevat kauppiaat joilla on helkkaristi velkaa, tulokuninkaita ovat sitten nämä vanhat vuodikymmeniä töitä tehneet Cittari-kauppiaat ja osa heidän rahoista tulee osakkeista.. kauppiaathan pakotetaan ostamaan keskon osaketta
Vierailija kirjoitti:
Kauppiashan saa hinnoitella tuotteet kuten parhaaksi näkee, paitsi ne ketjun tarjoustuotteet (joita ei koskaan ole lähikoomarketin valikoimassa)
Tulee jo noin viiden artikkelin kohdalla halvemmaksi lähteä ajamaan 20km suurempaan kauppaan. Sääliksi käy vanhuksia ja muita kortittomia.
Kuuntelin just stillerin ohejlmaa ja siellä oli vieraana tällainen talousmies.
Siinä oli puhetta just Keskon hinnoista ja voitoista mitä ne tekee. Stiller kysy, että miksi näin tehdään ja eikö ole jotenkin moraalisesti vähän väärin, kun kaikki kallistuu koko aika ja ihmiset köyhtyy kovaa vauhtia ja yksi laitos teke jäätäviä voittoja.
Se talousmies sanoi näin. Keskolla ei ole mitään velvollisuuksia ajatella kuluttajaa. Keskolla on vain ja ainostaan velvosuuksia hoitaa rahat niille ketkä on sijoittaneet Keskoon. Kesko ei ole velkaa kenellekkään muulle kuin sijoittajalle, koska jos joku laittaa esimerkiksi 5miljoonaa kiinni Keskoon, niin hän haluaa sen raha takasin ja aika paljon päälle. Niin toimii yritys. Helenistä sano ihan samaa. Sitten sanoi vielä lopuksi, että kun yksi nostaa hintaa, niin muutkin nostaa hintaa.
TOi talousäijä sanoi sen niin selkokielellä, että hölmömpikin ihminen ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
K-kauppojen "hyvät tarjoukset" on saman hintaisia kuin S-kauppojen ja Lidlin normaali hinnat.
Tämä ei ihan pidä paikkaansa. Ainakin mobiili- ja huippuedut, joita saa siis plussakortilla, laittavat tuotteet huomattavasti halvemmiksi verrattuna S-kauppojen hintoihin, vaikka hinnoissa olisikin sitä "K-lisää". Toki näissä eduissa on sitten ostorajoitukset.
Ja se syy, miksi tuotteissa on "K-lisää", on tietenkin se, että K-kaupoissa on näitä tarjouskampanjoita, joita ei ole olemassakaan missään S-kaupoissa... Riippuu varmastikin kaupasta ja sijainnista sekä naapuruston muista liikkeistä, mutta oma lähi-K on yhtä edullinen kuin viereinen lähi-S, koska kilpailu. Mikäli kilpailua ei ole, voivat hinnatkin olla pilvissä
K- puolella tosiaan on paras valikoima, jos jotain ei löydy niin se etsitään ja tilataan..
Huono on kyllä valikoima jos jotain pitää etsiä ja erikseen tilata.
Jos hyllyssä on väärä hinta niin kauppiaan kuuluu myydä se sillä hinnalla koska se ei ole asiakkaan vika. K-marketti ei myy "koska tulee tappiota". Pitäkää tunkkinne!
Havaintoja:
1. Halvimmat kaupat ovat aina ne suurimmat eli S-mafialla Prisma, K-mafialla Kittari (siis Citymarket).
2. Seuravaaksi edullisin taso on se keskikokoinen liike S-market ja K-supermarket.
3. Kalleimmat ovat aina pienet lähikaupat Alepa ja K-marketit.
4. Lidl sijoittuu suunnilleen tason 1- ja 2 välille.
5. Laadukkaimmat tuotteet ovat usein K-mafialla, mutta tuotekohtaisesti S- ja L-kaupoilla on jotain hyviä tai edullisia hyviä tuotteita. Itse preferoisin Lidliä ja Foodmarket Herkkua näissä.
Itse ostankin viikon peruskamat Prismasta, mutta tietyt tuotteet käyn valikoiman/laadun/hinnan takia K-supermarketeista. Joskus käyn myös Lidlissä, aikaisemmin kävin enimmäkseen Lidukassa. Kittaria ei ole ikävä kyllä sopivan matkan varrella, muuten varmaan asioihin sellaisessa, siksi Prisma.
K-supermarkettien valikoima ja hinnoittelu on kovin villiä. Tarkistan usein netistä missä haluamaani tuotetta on ja mihin hintaan ennen kauppaan lähtöä. Sunnuntaina ostin lähimmästä K-supermarketista saman kahvipaketin 1,66 € halvemmalla kuin muutama päivä aikaisemmin toisesta vastaavasta K:sta.
Prismoissakin on eroja, suosin yhtä keskikokoista, koska en voi käyttää sitä suurinta ja kauneinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesko panostaa viihtyvyyteen, asiakaspalveluun, laajaan valikoimaan sekä yleisilmeiseen.
Mielelläni maksan hieman enemmän heidän tuotteistaan.
Sama valikoima niissä on kuin s-kaupoissa. Mihin asiakaspalveluun? Missään muussa kaupassa ei ole kauppias lähtenyt seuramaan minua ja pyytänyt avamaan reppua kuin k-kaupoissa.
Ehkä kannattaisi käydä varkaissa välillä jossain muualla.
Suosittelisin ap:ta käymään kaupassa jossain muualla, jos alkaa käymään mielen päälle. Kyllä Suomessa kauppoja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Havaintoja:
1. Halvimmat kaupat ovat aina ne suurimmat eli S-mafialla Prisma, K-mafialla Kittari (siis Citymarket).
2. Seuravaaksi edullisin taso on se keskikokoinen liike S-market ja K-supermarket.
5. Laadukkaimmat tuotteet ovat usein K-mafialla, mutta tuotekohtaisesti S- ja L-kaupoilla on jotain hyviä tai edullisia hyviä tuotteita. Itse preferoisin Lidliä ja Foodmarket Herkkua näissä.
Itse ostankin viikon peruskamat Prismasta, mutta tietyt tuotteet käyn valikoiman/laadun/hinnan takia K-supermarketeista. Joskus käyn myös Lidlissä, aikaisemmin kävin enimmäkseen Lidukassa. Kittaria ei ole ikävä kyllä sopivan matkan varrella, muuten varmaan asioihin sellaisessa, siksi Prisma.
K-supermarkettien valikoima ja hinnoittelu on kovin villiä. Tarkistan usein netistä missä ha
Tässä oli hyviä pointteja. Lisäisin vielä, että kallein on se kauppa, jossa käymistä varten tarvitaan auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppiashan saa hinnoitella tuotteet kuten parhaaksi näkee, paitsi ne ketjun tarjoustuotteet (joita ei koskaan ole lähikoomarketin valikoimassa)
Tulee jo noin viiden artikkelin kohdalla halvemmaksi lähteä ajamaan 20km suurempaan kauppaan. Sääliksi käy vanhuksia ja muita kortittomia.
Kuuntelin just stillerin ohejlmaa ja siellä oli vieraana tällainen talousmies.
Siinä oli puhetta just Keskon hinnoista ja voitoista mitä ne tekee. Stiller kysy, että miksi näin tehdään ja eikö ole jotenkin moraalisesti vähän väärin, kun kaikki kallistuu koko aika ja ihmiset köyhtyy kovaa vauhtia ja yksi laitos teke jäätäviä voittoja.
Se talousmies sanoi näin. Keskolla ei ole mitään velvollisuuksia ajatella kuluttajaa. Keskolla on vain ja ainostaan velvosuuksia hoitaa rahat niille ketkä on sijoittaneet Keskoon. Kesko ei ole velkaa kenelle
Toisaalta valtio voi kyllä painostaa näitä ihmisille tarpeellisia tuotteita kuten sähköä ja ruokaa myyviä kauppoja. Helen muuten laski hintoja tämän kuun alusta ainakin itse sain sellaisen kirjeen.
Joku roti se on oltava Uudenmaan rakuunarykmentilläkin vai miten se vanha sanonta menee.
Kävin tänään sekä Prismassa että Citymarketissa. Prismassa on yleensä ottaen halvemmat hinnat ja laajempi valikoima, ainakin täälläpäin, mutta Citymarketissa on sellaisia tuotteita, joita Prismasta ei saa, ja myös joitain hyviä tarjouksia. Citymarket on myymälänä viihtyisämpi: valoisampi, avarampi ja siellä soitetaan taustamusiikkia. Viinirypäleet olivat laadukkaampia kuin Prismassa. Prisma on enemmän varastohalli, ja siellä on myös aina enemmän työntekijöitä tukkimassa käytäviä, kun täyttävät hyllyjä pitkin päivää. Citymarketissa sellainen on harvinaisempaa. Ainakin täälläpäin.
Meillä ns. hyvällä alueella K-market on kyllä laadukas ja tavara kiertää. Alueella asuu ihmisiä, joille hinta ei ole niin tärkeä asia. Itse pienituloisena hankin sieltä vain tarjoustuotteet ja joskus vieraille vähän parempia leipomotuotteita.
Citymarket on ollut pari vuotta boikotissa. Jokaisella ostoskerralla oli jokin tuote veloitettu väärin ja tietysti asiakkaan tappioksi. Lisäksi hinnat kohosivat koko ajan. Toki hinnat ovat nousseet muuallakin, mutta K-ryhmän hinnankorutukset ovat olleet kovimpia. Ihmiset tekevät tietysti virheitä, hassua kuitenkin että Prismassa ei ole sattunut väärin hinnoiteltuja tuotteita kohdalle.
Toinen paikka missä meidät ryötetään on K-Rauta. Näiden paikkojen kauppiaat ovatkin paikkakuntansa tulokuninkaita.
Käyn toki Lidlissä ja Prismassa kun satun liikkumaan niiden alueilla, mutta ihmisvihaajana olen huomannut että K-ketjun kaupoissa on aina vähemmän ruuhkaa kuin noissa halvemmissa. Lisäksi ainakin asuinalueellani voi tilata K-kaupoista suoraan kotiin Woltin kautta, ei tarvitse itse raahata mitään ja muutaman euron tippi lähetille vastaa bussilipun hintaa.
Nykyään tilaan siis suurimman osan ruoista kotiin, mutta noissa halvemmissa kaupoissa asioin joskus kesken etätyöpäivää kun ne eivät ole ihan täpötäynnä stressaantuneita lapsiperheitä ja muita kiireisiä. Samalla saa hyödyllisen lenkinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Havaintoja:
5. Laadukkaimmat tuotteet ovat usein K-mafialla, mutta tuotekohtaisesti S- ja L-kaupoilla on jotain hyviä tai edullisia hyviä tuotteita. Itse preferoisin Lidliä ja Foodmarket Herkkua näissä. ....
---
Tässä oli hyviä pointteja. Lisäisin vielä, että kallein on se kauppa, jossa käymistä varten tarvitaan auto.
Juuri niin. Ongelmahan on että useimmille se halvin suuri kauppa on automatkan/bussi-ym-matkan päässä, joten nekin kulut on lisättävä ruoan hintaan kotibudjetissa.
Itse tilaan viikon ruoat kerralla Prismasta. Helsingin seudulla kuljetusfirmat ovat alkaneet kilpailla vihdoin hinnoilla.
Mielenkiintoista muuten että verkkokaupoissa on eri hinnat kuin siellä myymälässä. Lisäksi ainakin Prismasta voi saada ilmaisia näytteitä.
Käyn joka päivä lähi-K-kaupassa. Olen eläkeläinen. Ostan tuotteitteni loputtua perunoita, kaalia, porkkanoita, maitoa, piimää, ruisleipää, jauhoja, kaurahiutaleita, leseitä, sipulia, kananmunia, jauhelihaa, broileria, juustoa yms. Ei ole kallis kauppa ja on 10 minuutin kävelymatkan päässä kotoa. K-supermarketista 7 km:n päästä haen tuoreet kalat 1 krt/viikossa esim. kuhaa tai siikaa sekä poronlihaa. Kala saa maksaa, sillä kalastus merellä on rankkaa puuhaa. Marjat ja sienet poimin itse metsästä kesällä ja kasvatan nauriit ym. Halvemmaksi tulee ostaa perusruoka-aineita eikä juoksennella joidenkin prosessoitujen keksien ja mehujen sekä sokerijogurttien perässä suurissa marketeissa. Kaalinkerä maksoi 1 € kaksi viikkoa sitten K-kaupassa. Jauhelihapaketti vähän yli 3 €. En pidä kalliina. Kauppa on siisti ja nopeasti löytää kaikki. Tärkeää on myös se, että valikoima ei ole liian suuri ja kerskaileva. Arvostan pientä valikoimaa ja kohtuullisuutta. Myyjät ovat ystävällisiä ja tuntevat minut.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään sekä Prismassa että Citymarketissa. Prismassa on yleensä ottaen halvemmat hinnat ja laajempi valikoima, ainakin täälläpäin, mutta Citymarketissa on sellaisia tuotteita, joita Prismasta ei saa, ja myös joitain hyviä tarjouksia. Citymarket on myymälänä viihtyisämpi: valoisampi, avarampi ja siellä soitetaan taustamusiikkia. Viinirypäleet olivat laadukkaampia kuin Prismassa. Prisma on enemmän varastohalli, ja siellä on myös aina enemmän työntekijöitä tukkimassa käytäviä, kun täyttävät hyllyjä pitkin päivää. Citymarketissa sellainen on harvinaisempaa. Ainakin täälläpäin.
Kyllä tuo sopii aika hyvin mun kokemuksiin myös täällä Helsingissä, en tiedä mistä paikkakunnasta itse kerrot.
Sen olen huomannut, että K-supermarketeissa saa olla tiukkana hintojen suhteen: useamman kerran on käynyt niin että hinta kassalla ei olekaan se sama kuin siellä hyllyssä. Joskus Lidillä samoin.
Itse lasken nykyään aina puhelimen laskimella ostosteni hinnan valmiiksi, niin eivät pääse huijamaan mua 🤭
Vierailija kirjoitti:
Pikkukaupoissa ahtaat välit, lapset lähmii tuotteita ja pintoja, epäsiistiä joka paikassa. Valikoima epäterveellistä ja ylikallista kuten tupakkaa, kaljaa, sipsejä, makkaraa, makeisia, jäätelöä. Ei lähes ollenkaan laktoosittomia tuotteita missään kategoriassa. Jokaiseen tuotteeseen voi lisätä 1-3 euroa enemmän kuin Prisman tuotteisiin ja nekin suurin osa pilaantuneita, kylmäketju katkennut ja ripulin saa hyvin usein.
En tiennytkään ettei Prismat myy mitään epäterveellistä, kuten mainitsemiasi kaljoja, sipsejä ja jäätelöitä. Hassua, että silti käyt niin usein K-ryhmän kaupoissa hankkimassa itsellesi sen ripulin? 😂
Lidli ja tokmanni on parhaat kaupat ja niissä on edullista. K ja S ryhmän kaupat on minulla boikotissa koska heillä on ryöstöhinnat. Kaikki jos tajuaisi/haluaisi mennä edullisimpaan kauppaan niin silloin suomeenkin tulisi kilpailua hinnoista.