Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä väsymys, mitä vitamiineja yms syötte nyt pimeänä aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Jotenkin ahdistaa ja semisti masentaakin tavallista enemmän. Aiemmilta vuosilta en muista samanlaista väsymystä.Millä puskette tän marraskuun läpi? Mitä vitamiineja tmv syötte ja miten hoidatte väsymystä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitruunoita, valkosipulia ja hunajaa. Lisäksi maksamakkaraa.  Väsymystä hoidan menemällä ajoissa nukkumaan ja heräämällä ajoissa aamulenkille.

Vierailija
2/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään purkista. Hedelmiä syön paljon ja muuten pidän huolen, että ruokavalio on kunnossa, mutta urheilevana kasvissyöjänä siihen nyt tulee kiinnitettyä huomiota vuoden ympäri muutenkin. 

Koetan pitää treenirutiinista kiinni, vaikka tämä talviaikaan siirtyminen onkin joka vuosi olevinaan jotenkin tuskaista kun yhtäkkiä kaikki iltapäivän valoisuus viedään ja menee muutama viikkoa totutella aina asiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon lihaa. Purkista D-vitamiinia.

Vierailija
4/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

C vitamiini pilsui ja monivitamiini poretta nesteenä siis, saattaa kuulostaa kliseiseltä mutta treenaa ja liiku 

Vierailija
5/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa ja B. Nukun myös huomattavasti enemmän kuin kesällä.

Vierailija
6/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva. Väsyttää ja olen ihan iloton ja voimaton. Monivitamiineja sain ostettua jo mutta nyt pitäis muistaa syödäkin. Edes ruoka ei oikein maistu.

En tainnut viime syksynä näin väsynyt olla.

Vierailija
7/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, ettei D-vitamiini imeydy ilman rasvaa. Itse otan D-vitamiinin kanssa lusikallisen camelinaöljyä. Käytän myös päivänvalolamppua.

Vierailija
8/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuomista tuttua tauriinia saa marketista. Enpä ole kokeillut.

Vierailija
9/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta auttaa mulla parhaiten nuutuneeseen oloon, parantaa untakin. Purkista otan D-vitamiinia.

Vierailija
10/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vuoden ympäri D-vitaamiinia 100 mikrogrammaa, Beko strong b-vitamiinia yhden pillerin ja Biotin strongia (biotiini ja sinkki) yhden pillerin päivässä.

Ei väsytä, ei ole ollut flunssia tai koronaakaan ja hiukset, iho ja kynnet on tosi hyvässä kunnossa. Näillä menty jo yli kymmenen vuotta. 

N43

Vierailija
11/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiajuomista tuttua tauriinia saa marketista. Enpä ole kokeillut.

Minulla on krooninen migreeni ja sain vinkin, että kohtauksen jälkeen kannattaa juoda tauriinia veden kanssa että toipuu nopeammin.

Vierailija
12/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenestettä päivittäin, siinä on kaikki tarpeellinen.

Vierailija
13/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa vastata ympäri vuodnen hommailuja, niin vaihtelen monivitamiinia ja tietysti syön D-vitskua. Rautaa myös. Päivittäin hiki pintaan ja saunaa monta kertaa viikossa. Pään nollausta niin usein kuin mahdollista. Nukkumista niin paljon kuin kroppa vaatii. Mulla tarve on ympäri vuoden sama, joten ei tartte mistään luopua sen takia. 

Talvispesistä on kirkasvalolamppu. 

Vierailija
14/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sitruunoita, valkosipulia ja hunajaa. Lisäksi maksamakkaraa.  Väsymystä hoidan menemällä ajoissa nukkumaan ja heräämällä ajoissa aamulenkille.

Mä hoidan väsymystä nukkumalla. Nukkumaanmenoajalla ei väliä vaan sillä, että uni on riittävän hyvälaatuista ja sitä tulee riittävästi.

Vierailija
15/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä uni ja lämpö olisi hyvä. Moniko ehtii sitten tehdä sen. Viruksia jyllää ja allergioita, joillakin hormonipuutos. Hedelmät, marjat, joku lisävälipala.

Vierailija
16/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini ja liikunta. Liikunnaksi käy mikä vaan, sali, kuntopiiri ja kävely/hölkkä mulla. Pimeään aikaan mielummin sisäliikunta, viikonloppuisin ulkoilen enemmän.

eli mikä tahansa liike on piristävämpi kuin sohvalla löhöäminen (sitäkin kyllä ehtii vaikka liikkua päivittäin)

Vierailija
17/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyyn sillä näyttää olevan huono vaikutus. Muuten olisit jättänyt tuon kommentin kirjoittamatta

Vierailija
18/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin C+D defence-purutabletteja. Olen huono ottamaa nieltäviä pillereitä. Nuo on vielä ihan hyvänmakuisiakin. Kasviksia ja hedelmiä syön paljon. Marjoja liian harvoin; en tykkää kuin tuoreista ja sellaisenaan.

Vierailija
19/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö pellavansiemeniä vai mitä lajia?

Vierailija
20/23 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkelia piristää kummasti näin pimeinä aikoina 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi