Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison työttömyydestä tuli mun kannustinloukku

Vierailija
09.11.2023 |

Olen alle vuoden ikäisen kanssa kotihoidon tuella kotona. Tarkoitus on aloittaa etäopinnot vuoden alusta. Niiden tarkoitus on päivittää mun koulutus sellaiseksi, että saan helpommin töitä.

Ollaan eletty miehen tuloilla, mutta nyt hän jäikin työttömäksi. Ei se mitään. Pärjätään just ansiosidonnaisen turvin, kunnes toivottavasti mies saa jossain vaiheessa töitä.

Mutta...

Mun opiskelut tyssää tähän, koska en voi opiskella tai saada mitään sivutuloja kun olen kotihoidon tuella. Pienikin opiskelu tms aiheuttaa sen, että koko kotihoidon tuen määrä vähennetään miehen ansiosidonnaisesta.

Meillä ei ole varaa mun opintoihin, jotka muuten ois ilmaiset. Mä olin ennen raskautta välillä työtön ja välillä osa-aikatyössä ja tää lisäkoulutus ois tuonut mulle paljon enemmän vaihtoehtoja.

Miten tämmönen sääntö voi edes olla!

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäopiskelu = laitat tyyliin zoomin päälle tiettyyn aikaan ja ei tarvitse edes kameraa pitää päällä tai välttämättä edes luennossa kommentoida 

Vierailija
42/42 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kotihoidontukea juuri siihen, että hoidat lastasi kotona. Päällekkäisiä etuuksia ei saa. Jos aiot opiskella, niin saisit opintotukea. Työttömätkään ei saa samanaikaan työttömyystukia ja opintotukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla