Onko täällä superköyhiä, jotka ei oo saaneet edes perintöä vanhemmiltaan?
Kommentit (27)
En ole saanut perintöä mutta en ole köyhä.
Miten joku edes oletusarvoisesti odottaa perintöä? Vanhemmat on ne rahat tienanneet, joten laittakoon haisemaan mielensä mukaan ja nauttikoot.
Ehkä en ihan superköyhä, perusköyhä vaan. Isän perintö on jakamatta kun huithapeli veljeni ryyppäisi ittensä kuoliaaksi ja kylväis rahat hyväksikäyttäjille taivaan tuuliin. Harmittaa vietävästi mutta toki haluan pitää veljeni hengissä eli äidin kanssa sitte kituutellaan vaan.
Aika monen vanhemmat elävät nykyään pitkälti yli kahdeksankymppisiksi, jolloin perintö saadaan vasta eläkeiässä. Omaisuus on siis ihan itse hankittua ja saattaa mennä suoraan lapsenlapsille.
Miksi vanhempien pitäisi jättää perintöä? Itse ovat rahansa tienanneet joten toivottavasti myös itse kuluttavat ne ja nauttivat niistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika monen vanhemmat elävät nykyään pitkälti yli kahdeksankymppisiksi, jolloin perintö saadaan vasta eläkeiässä. Omaisuus on siis ihan itse hankittua ja saattaa mennä suoraan lapsenlapsille.
*perintö siis saattaa mennä suoraan lapsenlapsille, että vältettäisiin edes yhdet perintöverot.
Ei ole mitään, vanhemmat muutti ulkomaille eläkepäiviä viettämään että ei ole edes heidän apupanostaan, ja rahat menee siellä heillä itseensä. Tänne jäi lapsenlapset.
Minä ja sisarukset peritään jossain vaiheessa vain tavarat. Ei ole ole omaisutta. Velkoja heillä on. Olivat duunareita koko elämänsä ajan. Näyttää siltä että ei minultakaan jää mitään omaisuutta. Sisaruksilta ei jää omaisuutta. Mitä sitte? On koko elämä elätty pienillä tuloilla. Siihen tottuu.
50+
Mun mieheni. Hän on päinvastoin joutunut elättämään vanhempiaan vuosikausia oman perheen kustannuksella. Onneksi tulot sentään on yli 100ke nykyisin
No en ole superköyhä, mutta en ole saanut perintöäkään. Katsos kun mun vanhemmat elää vielä ja toivon mukaan elääkin vielä pitkään. Perintöä on kyllä tulossa meille kolmelle lapselle, mutta kyllä mä mielummin pidän vanhempani vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku edes oletusarvoisesti odottaa perintöä? Vanhemmat on ne rahat tienanneet, joten laittakoon haisemaan mielensä mukaan ja nauttikoot.
Ei välttämättä. Tätä hokemaa ihmettelen. On sukuja joissa maata, kiinteistöjä, osakkeita yms ja aina siirtyy sukupolvelta toiselle perinnöksi. Tottakai jokainen saa tehdä osuudellaan mitä tahtoo mutta jos joku vanhempi päättää ettei jätä jälkikasvullensa perintöä ei hän kuitenkaan itse ole sitä omaisuuttansa tehnyt.
Söpöjä nää äitinsä helmoissa elävien lötköjen veetuiluyritykset!
Eivät ole kuolleet vielä. Eikä mulla ole kiinnostusta kytätä tulevaa perintöä muutenkaan.
"Paras - ja arvokkain - perintö on se, jonka lapset saavat vanhemmiltaan vanhempien vielä eläessä."
Mitä enemmän vanhemmat viettävät aikaa lastensa kanssa ja mitä enemmän he siirtävät lapsilleen elämänviisautta, sitä suuremman perinnön lapset saavat.
Kaikki muu on vain maallista.
Vierailija kirjoitti:
"Paras - ja arvokkain - perintö on se, jonka lapset saavat vanhemmiltaan vanhempien vielä eläessä."
Mitä enemmän vanhemmat viettävät aikaa lastensa kanssa ja mitä enemmän he siirtävät lapsilleen elämänviisautta, sitä suuremman perinnön lapset saavat.
Kaikki muu on vain maallista.
Noin toimii yläluokka.
Eli kouluttaa, sivistää, auttaa ja tukee lapsiaan.
Sen vastakohta on työväenluokka.
Harvoin antavat rakentavaa tukea lapsilleen.
Minä.