Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä superköyhiä, jotka ei oo saaneet edes perintöä vanhemmiltaan?

Vierailija
09.11.2023 |

Miten on?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisia ollaan, perintöä ei ole tullut eikä tule. 

Vierailija
22/27 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla superköyhiä eikä vailla perintöjä. Mun äiti käyttäköön reilusti vaan itseensä ja hyvinvointiinsa rahansa ja anoppi tekee omaisuudelleen mitä haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku edes oletusarvoisesti odottaa perintöä? Vanhemmat on ne rahat tienanneet, joten laittakoon haisemaan mielensä mukaan ja nauttikoot.

Miten joku oletusarvoisesti ajattelee että vanhemmat ovat itse tienanneet ne rahat? Tehköön niillä mitä tahtovat mutta on niitäkin jotka ovat saaneet ne perintönä laittamatta itse tikkua ristiin asian eteen.

Onko se sitten reilua jättää omat lapset vaille päättäköön jokainen itse.

Vierailija
24/27 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöjä nää äitinsä helmoissa elävien lötköjen veetuiluyritykset!

Ai ap.?

Vierailija
25/27 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paras - ja arvokkain - perintö on se, jonka lapset saavat vanhemmiltaan vanhempien vielä eläessä."

Mitä enemmän vanhemmat viettävät aikaa lastensa kanssa ja mitä enemmän he siirtävät lapsilleen elämänviisautta, sitä suuremman perinnön lapset saavat.

Kaikki muu on vain maallista.

Noin toimii yläluokka.

Eli kouluttaa, sivistää, auttaa ja tukee lapsiaan.

Sen vastakohta on työväenluokka.

Harvoin antavat rakentavaa tukea lapsilleen.

No mun duunarivanhemmat ovat sitten poikkeus. Aina ovat kannustaneet kolmea lastaan opiskelemaan, ovat tukeneet ja auttaneet monella tapaa. Edelleen vaikka lapsen aikuisia olleet jo kauan.

Vierailija
26/27 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin , molemmat vanhempani ovat edelleen elossa ja hyvä niin. Kuvittelitko ap että tämä on vain vanhusten palsta?

Vierailija
27/27 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paras - ja arvokkain - perintö on se, jonka lapset saavat vanhemmiltaan vanhempien vielä eläessä."

Mitä enemmän vanhemmat viettävät aikaa lastensa kanssa ja mitä enemmän he siirtävät lapsilleen elämänviisautta, sitä suuremman perinnön lapset saavat.

Kaikki muu on vain maallista.

Noin toimii yläluokka.

Eli kouluttaa, sivistää, auttaa ja tukee lapsiaan.

Sen vastakohta on työväenluokka.

Harvoin antavat rakentavaa tukea lapsilleen.

Olen täysin eri mieltä. 

Mun vanhemmat oli köyhiä duunareita mutta saamani henkinen perintö ihan super. Sain jo lapsena paljon oppia kulttuurista, politiikasta, talouselämästä, sivistyksestä (mistä kaikki EI todellakaan tule rahalla tai koulutuksella!), lähimmäisenrakkaudesta, yhteisöllisyydestä ja hyvän jakamisesta. Sain paljon rakkautta ja aikaa, ympärillä oli iso suku ja paljon ystäviä. Vähästäkin riitti jaettavaa, lisättiin vain soppaan vettä ja lautasia pöytään. 

Saman olen (nuorena köyhänä duunariäitinä) periyttänyt omille lapsilleni sekä heidän ystävilleen. Nyt he ovat jo hyvätuloisina omillaan mutta perintö jatkuu.