Kaurahiutaleiden välillä todella isoja eroja siinä minkä makuista puuroa tulee. Mitkä ovat parhaat hiutaleet?
Mistä kaurahiutaleista tulee parhaimman makuinen kaurapuuro?
Pitääkö perinteinen Elovena paikkansa vai onko kaupan oma merkki tai Myllyn paras hyvä?
Kommentit (80)
Täysjyvä kaurahiutaleet valkoiseessa paperipussissa ( olisiko Kinnarin tilan).
Vierailija kirjoitti:
Elovena maistuu ihan sahanpurulta. Paiskasin lähes täyden paketin lintujen syötäväksi.
Ihan vain tiedoksi, että linnuille ei saisi antaa kaurahiutaleita. Tekevät vahinkoa koska ne turpoavat linnun vatsassa. Toisekseen houkuttavat rottia.
Parhaasta en osaa sanoa. Ostan luomu, yleensä myllyn paras tai eloveena.
Mitään kotimaista tai coop ym paskaa en edes ilmaiseksi.
Pikapuurosta saa kyllä ihan hyvää. Tärkeintä tietysti laittaa vasta kiehuvaan veteen ja nostaa nopeasti liedeltä kannen alle hautumaan.
Sitten mukavasti suolaa ja iso lusikallinen voita. Omnom
Vierailija kirjoitti:
Ennen tykkäsin Elovenasta, mutta sitten muuttivat tuotantoprosessia jotenkin ja alkoi maistua tosi pahalle, vaihdoin Myllyn Paras -merkkiin kunnes löysin pienen paikallisen tuottajan, joka tekee höyryttämättömiä kaurahiutaleita. Maistuu ihan oikeasti hyvälle. Hinta on kyllä kallis, mutta maku huikea.
Kiitos, kun kerroit pienen paikallisen tuottajan nimen ketjussa, jossa keskustellaan tuotemerkeistä ja valmistajista. Kommentti oli tosi hyödyllinen.
Kaikki puuro on paskaa. Ihan yks hailee, mistä sen tekee. Ns hyvät puurot sisältävät sitten puolet painostaan voita eli puurosta ei voi puhuakaan.
Ostan luomuhiutaleita, Pirkan. En tiedä onko parhaat, mutta mulle ok.
Entäs mistä kaurasta paras kauramaito kotona tehtynä? Osa kaupan kauramaidoista maistuu tunkkaiselta vanhalta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihminen tarvitsee kauramaitoa, kannattaa valita ihan tavallinen luomumaito (luomumaidosta on myös laktoositon vaihtoehto), soijamaidot, kauramaidot siis kaupan sisältää syöpää aiheuttavia aineita.
Oikeastiko väki on maistavinaan jossain kaurapuuron maussa eroja kun se kyllästetään suolalla ja ties millä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puuro on paskaa. Ihan yks hailee, mistä sen tekee. Ns hyvät puurot sisältävät sitten puolet painostaan voita eli puurosta ei voi puhuakaan.
Itse en ole halunnutkaan paskaa maistaa, mutta sinä ilmeisesti asiantuntijana tiedät. Pitäydyn kaurapuurossa jatkossakin, enkä kiellä paskaa sinulta.
Teen mikrossa , ostan mieluummin K-menu kaurahiutaleita kuin Kotimaista kaurahiutale, tulee pehmeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti se menee niin, että etsitään se paketti joka valmistuu minuutissa, sitten valitetaan kun on paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihminen tarvitsee kauramaitoa, kannattaa valita ihan tavallinen luomumaito (luomumaidosta on myös laktoositon vaihtoehto), soijamaidot, kauramaidot siis kaupan sisältää syöpää aiheuttavia aineita.
Mihin aikuinen ihminen tarvii lehmän tissimaitoa? Juokoot kukin mitä tykkää, mutta kummallista tulla ihmettelemään kauramaidon juomista ja suosittelemaan tilalle jotain tuollaista vielä oudompaa.
Halvinta Xtra tai Coopia tai mitä lie nyt olikaan se halvin mitä S-marketista saa. Ihan käypää kaurapuuroa kun laittaa 25 g voita.
Pirkka luomu kaurahiutale. Todella maukas eikä mene liisteriksi. Tykkään vielä keittää puuron aika jämäkäksi.
Kalliimpi Myllyn paras, Elovena t- ai alle euron Kmenu.... Ei niin mitään eroa. Paitsi se hinta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko väki on maistavinaan jossain kaurapuuron maussa eroja kun se kyllästetään suolalla ja ties millä.
Kyllä niissä on eroja. Sain kerran tuliaiseksi pienen myllyn valmistamia kaurahiutaleita ja en olisi ikinä uskonut, miten hyvää puuroa niistä tulee. Olen käynyt kauppojen valikoiman läpi eikä yhtä hyviä ole tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niissä on eroja. Sain kerran tuliaiseksi pienen myllyn valmistamia kaurahiutaleita ja en olisi ikinä uskonut, miten hyvää puuroa niistä tulee. Olen käynyt kauppojen valikoiman läpi eikä yhtä hyviä ole tullut vastaan.
Eihän se itse puuro maistu miltään ja siinä maistuu vain ne teidän voit ja suolat ja muut lisukkeet. Ettei nyt vaan olis mielikuvat jotka maistuu kun ajattelit jotain pikku myllykiviä valmistamassa hyvänmakuista kaurahiutaletta.
Kyllä! Kirjoitinkin jo toisen kommentin niistä. Vähän kuin kaurahiutaleiden Rolls Royce.