Kaurahiutaleiden välillä todella isoja eroja siinä minkä makuista puuroa tulee. Mitkä ovat parhaat hiutaleet?
Mistä kaurahiutaleista tulee parhaimman makuinen kaurapuuro?
Pitääkö perinteinen Elovena paikkansa vai onko kaupan oma merkki tai Myllyn paras hyvä?
Kommentit (80)
Elovena maistuu ihan sahanpurulta. Paiskasin lähes täyden paketin lintujen syötäväksi.
Mulla on nyt jotain S-ryhmän omaa merkkiä. Ei maistu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Elovena maistuu ihan sahanpurulta. Paiskasin lähes täyden paketin lintujen syötäväksi.
Onnittelut rottien houkuttelemisesta kotisi lähettyville
Isot kaurahiutaleet on parhaita, en kyllä osaa sanoa mikä merkki on paras niissä.
Ennen tykkäsin Elovenasta, mutta sitten muuttivat tuotantoprosessia jotenkin ja alkoi maistua tosi pahalle, vaihdoin Myllyn Paras -merkkiin kunnes löysin pienen paikallisen tuottajan, joka tekee höyryttämättömiä kaurahiutaleita. Maistuu ihan oikeasti hyvälle. Hinta on kyllä kallis, mutta maku huikea.
Nalle pika kaura on hyvä,Elovena ei ollut
Suosittelen kokeilemaan sitä pientäpakettia missä isoja kaurahiutaleita ja härkäpapuhippuja. Tulee hyvää maidon kans, tuokin kannatraa liottaa ensin yön yli.
Isot hiutaleet on huomattavasti parempi kuin tavalliset tai varsinkaan pikahiutaleet.
Nopeat hiutaleet sulavat todella nopeasti siinä missä isoista keitetty on pehmeää ja pitää verensokerin pitkään tasaisena.
Vatserin alku puuropakkaukset on ainakin ylivoimaisia siisteydessään.
Elovenasta puuro tulee liisteriä.
Myllärin, luulen. Se musta paketti, logossa vihreää.
Paikallisen myllyn höyryttämätön kaurahiutale. Vaatii vähän liotusta ja hetken hauduttamisen, mutta on kaikista parasta.
Hitaat hiutaleet
Sama se on seisooko kattila liedellä 5 vai 10 minuuttia, mutta maussa on ero.
Myllykivi luomu kaurahiutale myös oikein hyvää
Vierailija kirjoitti:
Isot kaurahiutaleet on parhaita, en kyllä osaa sanoa mikä merkki on paras niissä.
Onko niitä muita kuin Myllyn paras tai Elovena?
Lidlin Myllykivi Pikakaurahiutale on paras. Maksaa 49 centtiä/ 500 g. Keitä maitoon tai valmista mikrossa, yksi desiä hiutaleita, puolitoista desiä maitoa, suolaa ja Maiju-margariinia. Kattilassa tulee parempaa jos keität minuutin ja annat hautua kannen alla. Tyhmää maksaa liikaa.
En ole oikein oppinut vieläkään mihinkään.
Mutta, kun joukkoon nakkaa paistettuja omenoita ja kuulotettuja siemeniä on jokseenkin ok.
Tai oikeaa voita. se pelastaa aina kaiken. Ja turha heristää sormea, olen kyllä kokeillut niin halpiksia, kuin kalliita ja monenlaisia keittotapoja. Ei vain ole se minun herkkuni
Myllärin luomu iso täysjyvä kaurahiutale, syön kypsentämättöminä marjojen ja jukurtin tai viilin kanssa.
Puurokin on hyvää.
Myllyn paras Iso kaurahiutale
Keittoaika on 12 minuuttia eli hitaampi keitettävä, mutta maku on sen mukainen.