** SUURPERHEKUUMEILIJAT ** Viikko 1 vuonna 2007!!!
Ihanaa tätä vuotta olkoon se kaikille kuumeisille suurperheellisille hedelmällinen :)
Olkoon parisuhteenne onnellinen ja antakoon tämävuosi kaikille tarvisemansa :)
Kommentit (60)
Menin nukkumaan 23 aikoihin, ei silmät pysyneet enää auki. Kynttilän valossa odottelin tätiä saapuvaksi, merkkituletkin olivat portilla. Ei vaan rouva tullut Uutta Vuotta vastaanottamaan. Minne lie oli juhlimaan mennyt. Huikatkaa jos jouku on nähnyt meidän dementiatätiä sielläpäin. Sillä on viime havaintojen mikaan joulupukin takki väärinpäin päällä, saumat näkyy, valkoiset turkikset ovat ihan harmaana liasta ja tonttulakki kateissa, silmälasien sangat korkkiruuville vääntyneet ja permanentti hapsottaa tuttuun tapaan. Älkää avatko ovea vaan huudelkaa postiluukusta, että meehän muija kotio, sua jo ootellaan.
Ylihuomenna, keskiviikkona, ajattelin rouvaskaiselle tarjota juhlalounaan, silloin on viimeinen kotiintulopäivä. Muuten ei tarvi tulla lainkaan tänä vuonna ;)
No heräsin sit 23.59 naapurien raketteihin ja nousin katsomaan vuoden viimeisiä sekunteja. Takaisin peiton alle painuin kun Uutta Vuotta oli kulunut kaksi minuuttia.
Meidän pikkumies lopetti yötissittelyn vielä vanhan vuoden puolella ja nukkuukin jo kohtalaisen hyvin. *kopkopkop* pakko koputella puuta eikä kehua liiemmin.
Oireista vielä:
Elohiiri hyppää oikean munasarjan kohdalla usein ja tuntuvasti,
alavatsaa vihloo
iltaisin pientä palelua
kädet ja varpaat aivan jäässä koko ajan
janottaa yölläkin
liman eritys on valtaisa (ihan lorisee pönttöön)
Ja jos nämä ovat tädin kiusantekoa, lupaan, etten inahdakaan mistään ennakoivista oireista. Kun mikään ei tunnu olevan niin varma kuin epävarma ;)
Oikein hyvää alkanutta viikkoa ja vuotta ja mielenkiinnolla vielä kuulisin näitä tämän hetken tuntemuksia ja kertokaahan kuka pisti aikoinaan pystyyn Suurperhekuumeilijat ja mitä hänelle nykyään kuuluu.
Kiitos ihanasta seurasta, kannustuksesta, empatiasta..
Jatketaan yhdessä tätä surullisen ihanaa odotuksen odotusta :)
Neppis kp 45/28-46
SULOISTA ja (VAUVA)RIKASTA UUTTA VUOTTA kaikille! <3
en olekaan aikoihin käynyt pinoilemassa,mutta vauvakuume elää ja voi hyvin.. ;)
kuopus on ehtinyt 1v3kk:den ikään,ja nyt tuntuu ajankohtaiselta että jätämme ehkäisyn pois.
tervetuloa siis meille uusi nyytti,jos luoja suo! :)
vauvakuumetta helpottamaan saimme mieheni kanssa kunnian olla ystäväni pienen,hurmaavan poikavauvan kummeja.pojalla on down,mutta luojan kiitos hän on terve down-lapsi,ei siis sydänvikaa tms.ominaisia juttuja.voi mikä ihanainen pieni pallero!
ristiäiset on loppiaisena tiedossa.
olikos muuten monta muuta viidettä kuumeilevaa..?
palailen taas kurkkimaan,tästä lähtien lupaan olla aktiivinen!
-nasuli ja katras
Minäkään en ole piiitkään aikaan pinoutunut vaikkakin kuulumisia olen käynyt lueskelemassa, täytyy parantaa tapoja näin uuden vuoden kunniaksi =0) !!
Neppikselle täältäkin oikein roppakaupalla tsempityksiä, olisi aivan mahtavaa aloittaa uusi vuosi plussalla !
Nasuli mekin kuumeillemme sitä viidetta elikkäs meillä lapset ovat vm. 96, 98, 02 ja 05 elikkäs kuopus täyttää helmikuun loppupäässä kaksi vuotta. Välistä minulla on jo tuo kuume hiemna hellittänytkin, osasyynä varmaankin kun ei tuota suurempaa asuntoa löydy (siis että hintakin olisi sopiva (0= ) ja sitten ajoittain sitä toki pohtii, että pitäisikö joskus töihinkin tästä kotoota poistua.
Nyt on täällä ihanan rauhallista kun kuoppus nukkuu ja kakkonen ja kolmonen leikkii keskenään. Esikon vein juuri ystävälleen yökylään (ensimäinen kerta kun hän on kaverilla yötä ).
Eilen tuli valvottua suhteellisen myöhään koko perheen voimin joten tänään on lapset sitten viettänyt ihan yöpukupäivää ja saunaa odottavat illalla lämmitettäväksi. Välillä kyllä ihanaa viettää tällaista laiskottelupäivää . Uloskaan ei kyllä voisi mennä kun vettä sataa kuin kraanasta vääntäisi !
Omaa napaa hieman , minulla luultavasti ovispäivät käsillä, oli taas sellainen lyhyemmän puoleinen kierto 25 päivää. Täytyy toivoa, että mies ehtisi töiltänsä tuonne sängyn puolellekin =0).
Eipä sitten muuta tältä erää.
Mami ja tytöt
Nasulille teretulemast takaasi; meikalainenkin haaveilee siita viidennesta (kuinkahan monetta kertaa jo) mutta viime vuoden ikavat ajatukset havitkoon savuna ilmaan ja nyt reippaasti kohti Onnellista Vuotta 2007!
Meilla muksut on ' 92 / ' 96 /' 99 ja ' 03 syntyneet tytot!
Uuden vuoden aattona haluttiin olla likkojen kanssa kotosalla, mutta tuli ystavalta ' kasky' parin korttelin paasta etta poyta on koreena ja tultava on! Noh, ilta oli aikas tylsa, joten mukavamman illan oltais saatu kotona, minkas teet?! Kotona oltiin kuitenkin jo 00.15 ja kaks vanhinta olis just menossa pehkuihin niihin aikoihin! Meilla ei paukutella raketteja, joten olivat tv:sta ihastelleet valoilmioita ja muutakin mukavaa ohjelmaa...
Tama paiva nkin menny ihan rauhallisesti, kukin touhuten omiaan. Viluttaa edelleen niin hitsisti, mutta mahakin on turvoksissa ja selkaan vihoo,niin tatoset taitaa olla tulollaan taas lentopostissa? Torstaina pitais koneen laskeutua..
Mukavaa jatkoa talle vuodelle kaikille.
- levinia kp 23/ 26-32 -
nasuli: täällä myös kuumeillaan viidettä. Meillä lapset vuosimalllia-98,-01,-03 ja -04 :o)
uusi vuosi vastaanotettiin rauhallisesti. Nuorimmainen jatkaa perinnettään ja oksensi nytkin hetki ennen vuoden vaihtumista. Tästä saa äippä hakata päätä seinään kun annoin lasten syödä herkkuja rajattomasti :o/ Itseppä siivoan.
).( kaikki raskautumiseen viittaavat kivut häipyi eilen :o( ei enää siis mitän jomotusta yms. Eilen ennen niiden loppumista kivut olikin huippu lukemissa juuri ja juuri pärjäsin ilman buranaa :o/
Toivon raskautumisesta heitin kun ymmärtääkseni ovis oli viime perjantaian (tikkujen mukaan) ja tänään oli eka kerta kun testiin tuli vain kontrolliviiva joka päivä kahden viikon ajan on tullut heikko testiviiva ja perjantaina hiukka tummempi viiva ja nyt ei sitte mitään. Ja juuri sopivasti tuohon saumaan osuu meidän kuiva kausi sängyssä :o( en siis enää elättele yhtään toiveita vaikka ainahan sitä on niin kauan kunnes täti saapuu. Annan itselleni luvan alkaa toivoa 14.1 ellei tätiä sitä ennen kuulu.
Niiloakseli kp 24/22-39->
Meitä oli muutama äippä jotka mietti mihin pinoutua, kun ollaan jo kumminkin vanhempia, kuin ekan tai tokan saajia ja ns. konkareita. Joten kaivattiin omaa nurkkaa :)
en enään muista ketä meitä oli ja millon tämä tapahtui.. On siitä ainakin 2 vuotta..
ensimmäisen lsitauksen siis sen missä ollaan kaikki värikkäästi pinossa oli mun suuren työn ja tuskan tulos ja aluksi taisi olla jotakuinkin 4 suurperheellistä.. Ja sitten tämä vaan alkoi elää omaa elämäänsä. ;)
Ja mitäs minulle kuuluu :) heh edelleen kuumeessa :) tai no se oli hetken poissakin mutta palasi :) laspia on 6 vanhimmat on teinejä ja nuorin täytti juuri 3. talo käy ahtaaksi ja rahat on loppu .. heh.. 9 päivä pitäisi alkaa vuotamaan, mutta toivottav asti ei, kun sain kerta mieheni pupuilemaan ilman suojia ;) hän kun ei ole niin innostunut pikkuisesta 7.
Mutta kivaahan tää on ollut!Ensin tosiaan mukana oli vaan muutama ja nyt jo suuri joukko isosta perheestä haaveilevia=)
Kaikille toivotan paljon plussia ja hedelmällisiä päiviä!!!!!!
Leanna+5 ja rv 29
Mä yritin ja yritin muistella nikkejä mutten saanut mitään mieleeni.
Missä muuten on opemamma? vieläkös hän palstailee?
Muistatkos, kun metsästettiin värejä tuohon lsitaan :9 ja aluksi nekin oli selaisia että koodit näky osasta :) hih. aika hauskaa sinäänsä muistella " vanhoja"
Opemamma sai elokuussa pojan ja tuolla vauvapuolella palstailee!!!
Terkkuja vaan sinne Opemamma jos käyt enää täällä lueskelemassa!!=)
Medison sitten taisi tämä pinon laadinnan ohjakset ottaa käsiinsä=)Ja hienoa jälkeä onkin tehnyt!!!Missä muuten piilottelee???
Mutta nyt nukkumaan,moro!
L
Lyhyesti: olen jo pitkään taustaillut, mutta koitan tässä ehtiä joskus pinoutumaan teidän seuraanne. :) Suurperhekuumeilijoiden jutut tuntuvat kyllä omimmilta.
Selvittelemme paraikaa miehen kanssa, että onko nelosen yrittäminen:
a) alkanut
b) tjot-vaiheessa
c) parasta siirtää tuonnemmaksi.
Yhtä mieltä olemme sentään siitä, että joskus meille neljättä toivotaan. :)
Niin siitä joulustaki sitte päästiin!
Kannatti olla valmiiks käärmeissään " turhista" paketeista, tänä jouluna ei niitä sitte ollukkaa! Ja ihan kohtalaiset läjät kaikilla, yleisesti ottaen olivat vielä tyytyväisen olosia, vaikkei sitä hömppää sitte tosiaan ollut. Pienin meistä oli lähinnä kiinnostunu pakettien hienoista nauhoista, mutta sitäki mukavampaa oli räplätä valoletkua, joten äiskän ja siskon huoleksi jäi pakettien avaus.
Uusi vuosi meni taas vaihteeksi rauhallisesti, kaveripariskunta kävi syömässä ja katetiin muitten ampumia raketteja, onneks näillä lakeuksilla näky aika kauas kun ilma oli selkee. Ukon kans korkattiin yks valkkaripullo, kun lapset oli menny nukkumaan ja " keskusteltiin" ... Viini oli pahaa, mutta jutustelu kivaa, eka henkiset jutut ja sitte helää seksiä uuden vuoden kunniaksi. Oliski hienoo, jos olis tärpänny...
En nyt näin aamutuimaan yhtää saa päähäni, josko täälä olis ollu jotain aihetta keskustelus, mutta palailen taas ja yritetään olla aktiivisia, niin palstalla kun vauvanteos!
Ja lämpimiä plussatuulia kaikille! Pihalla ainaki tuulee aika voimallisesti, jospa se tästä!
Hemppa
niin se arki alkoi miehen töihin lähdöllä. Tosin raukka myöhästyi kaksi tuntia kun ei ollut herännyt :o( lomalla hänenki pää taitaa vielä olla. Myöhästyminen ei muuten haittaa mutta se tietty pidentää päivää toisesta päästä ja minun päivä yksin jannujen kans on pidempi.
Päivät kun ei ole halpoimmasta päästä. Meillä on nimittäin 5 vuotias jolla on keskittymis/käytöshäiriö ja motoriikassa ongelmia, eikä hän hahmota etäisyyksiä ja näin ollen hänestä tuntuu että kaikki on hänessä kiinni ja ärsyyntyy todella helposti ja käy kiinni toisiin :o( Tämä vaatii minun voimia näin lomapäivinä kamalasti. Anteeksi purkaus !!
).( nyt on sitten tälle kiertoa toivo heitetty :o( Lämmöt niin alhaalla (35.7) etten taida pieniin päin olla. Mutta nyt toivon että täti tulee normi rajoissa niin tiedän että lääkitys jota olen syönyt (en tässä kierrossa) olisi ja normalisoinut kierron. Olen siis jopa tädin tuloon tyytyväinen ja sitten jos se lähtee vielä ajoissa niin olen haltioissani.
Taustaa sen verran että olen kärsinyt kuukautisista jotka ei lopu ilman lääkkeitä ja tulevat tosi epäsäännöllisesti. Pahin vuoto viime tammikuussa kesti yli 40pv :o( ja täti tuli jopa 3 kertaa kuussa kylään...
molempi parempi.
Ainoa mutta on se että jos en tänä vuonna raskaudu jousun lähtemään töihin ensi jouluna ja se vaihtoehto ei houkuta yhtään tai no vähän. Olen ollut kotiäiti jo kohta 9vuotta joten ei nuo työmarkkinat täällä pohjoisessa ole kamalan avoimet mulle :o) koulutus kyllä on, kaksikin :o)
Niiloakseli kp 25/22-39->
Hengissä vielä täälläkin, hiljaiseloa vain.
Uusi vuosi näemmä alkaa siitä, mihin viime vuosi jäi. Itse sairastin kunnon kuumetaudin juuri ennen joulua ja kun luulin siitä selvinneeni, iski silmiin tulehdus, joka jatkuu vieläkin. Tänään menen iltapäivällä lääkärille uudestaan ja otan keskimmäisen mukaan, hän kun heräsi aamulla silmä rähmässä. Omissa silmissäni pahin rähmintä on sentään ohi, mutta vetistävät ja kirvelevät ja ovat kipeät. Kotipäivä siis jälleen; onneksi välipäivät jaksoin sentään käydä töissä.
Kuinkas Neppiksen olot tänään? Ja kaikkii muut? Meille täällä ei mitään uutta, tädin häädin taas matkoihinsa, kukas kaipailikaan? Putosin kovaa ja korkealta, olin aika varma raskaudesta, kun olo on ollut niin omituinen. Taisi olla sitä virusta vielä...ja toiveajattelua. Uusi kierto, uudet kujeet.
Kova asuntokuume myöskin on päässyt iskemään viime päivinä. Appivanhemmat ovat muuttamassa uuteen asuntoon ja kummasti on taas tullut seurattua noita asuntoilmoituksia. Eilisiltanakin nukahdin uuden omakotitalon kuvat silmissä...ja aamulla heräsin juuri, kun unessani tein positiivisen raskaustestin! Kuumetta kerrakseen...
Mutta nyt lähden kaivamaan imurin kaapista ja yritän saada nuo karisseet neulaset vielä mahtumaan täpösen täyteen pölypussiin (joita muuten en sitten muistanut ostaa kaupasta lisää, äh!!).
Plussatuulia ja kaikkea muutakin onnea uudelle vuodelle kaikille suurperhekuumeilijoille!
Suviruusu
no niin täällä taas kurkkimassa!
lapsiluvusta vielä että mulla on haaveissa kuusi lasta,saa nähdä toteutuuko..
alkuun on hankala kommentoida muiden juttuja,kun ei" tunne" ja muista ihmisiä vielä kunnolla,yritän kehittyä! ;)
muistan ainakin RÖLLIn vuosien takaa täältä,itse palstailin ahkerasti reilut pari vuotta sitten vauvakuumeella ja sitten onnellisesti odottajissa.(kuopus on 1v2kk)
tiivis,kiva porukka oli silloinkin.
jaahas,siellä herättiinkin juuri päikyiltä kun sain pyllyn alas laskettua.niinhän se aina menee..
sen verran vielä että mulla on kanssa tosi epäsäännöllinen kierto,jotain kp35-taivaan väliltä..kunnon" yritystä" ei olla aloitettu,itseasiassa yksi kerta ollaan vaan puuhasteltu tällä kierrolla ilman estelyitä..nyt on menossa kp joku 32 tai sinne päin..mutta hissukseen..
mukavaa tiistaita kaikille!!
-nasuli
Juu kiitos vaan Leanna kun muistit...minä käyn päivittäin lukemassa kuulumisianne! Rölli, Leanna ja minä taidettiin aloittaa pino tuossa runsas pari vuotta sitten ja siinä ajassa on tapahtunyt vaikka mitä. Minä en ole vain saanut aikaiseksi kirjoitella oikein mitään, vaikka tunnustakin salaa hieman kuumeilevani kuudetta:).Meidän pikkumies on vasta 4kk,joten asia ei ole vielä ajankohtainen...Toivotan teille kaikille oikein hyvää alkanutta vuotta ja plussatuulia! Vetäydyn taustalle,kunnes taas palaan...
Opemamma kera viisikon
Mies alkaa ihan selvästi lämpiämään, sanoi ettei se nyt katastrofi olisi jos vielä yksi lapsi meidän perheeseen tulisi <3 Sitten sillä kyllä lipsahti yöllä peiton alla ^^ mutta tuskinpa sitä nyt noin vain raskaaksi tulee. Toisaalta nyt on jännä tilanne muutenkin. Kierto venyi 52vrk jolloin alkoi ruskea tuhruvuoto jota on jatkunut nyt siis 9pv. Kohtua nipistelee ja jalat kramppailee joko mun kiertoni on ihan sekaisin tai sitten jotain muuta. Jännityksellä odotan postia ja saapuvia testejä ;)
kertokaas lisää :)
Täällä on ollu kyllä mukava seurailla suurperheiden tapahtumia. Kun muuten on niin kovin yksin tämän katraan kanssa.
Niiloakseli: Isotikrun sanoin, ei heitetä Toivoa kaivoon eikun miten se menikään.. ennen kuin täti näyttää näppyisen naamansa.
Ihanaa kun jaksatte peukuttaa tän mun itaran ja hikisen kierron kanssa.
).( siis tänään kp 46 On ollut lämmötkin koholla mutta tänään pukkasi hikeä, että se siitä.
Tissikin kipunoi mutta johtunee varmaan harventuneista imetyskerroista.
Meillekin siis kuumeillaan pikkuviitosta, tai minä enemmänkin.. Yritystä ei virallisesti ole vieläkään, lähinnä yrityksen puutetta ja ehkäisyn käyttämättömyyttä yhdistettynä sopivassa määrin avaruusseksiin.
Simppoja ei ole näkynyt aikoihin, etten tiedä milloin olisin voinut raskautua, oviksesta ei hajuakaan ja niin edespäin..
Taas äitiä kutsutaan.. pakko mennä.
Kiva kuulla sinusta ja vielä kivempi huomata ettei se kuume ole sinuakaan täysin jättänyt=)........
Ihanaa porukkaa!
L
Niin vaan on tämäkin vuosi startannut käyntiin. Meilläkin lähti mies töihin ekaa päivää ja tuntuu ihan kummalta olla yksin lasten kans kotosalla...itellä alkaa työt vasta 8.1 niinkun koulutkin meillä päin.
Juu...saas nähä tuoko tämä vuosi meille sen toivotun pikkunyytin. Neljäs se olisi...ja viimeinen. Niin toivoisin, että tärppää tänä vuonna kun keskimmäinen alottaa ekaluokan syksyllä. Saisin olla kotona sitten...voi olla aika hakusessa meiän plussat nyt kun yritys jäi vähän vähiin joulukuussa.
Pitää mennä...
Toivottavasti tämä merkitsee sitä. että tänä vuonna suurperhekuumeilijat ovat erityisen ahkeria kirjottaan kun on kaks pinoakin jo pystyssä...Heh.