Oletko joutunut miettimään asunnon myymistä?
Eikö oikeasti vielä ole tullut pakkomyyntejä kasvaneiden kulujen takia?
Kommentit (67)
Ei omistusasujat muutenkaan mitään asumistukea saa. Käydään töissä ja maksetaan omat laskut. Jos asuminen kallistuu, täytyy säästää jostain muusta. Jos myisi asunnon, söisi vaan keräämänsä pääoman. Mitä järkeä siinä olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaurastun joka päivä lisää. En ymmärrä tätä valitusta.
Good for you. Kaikilla ei ole yhtä hyvää tuuria. Minä olen köyhtynyt jo monta vuotta.
Vaurastuminen on hyvää tuuria ja köyhtyminen muiden vika!
Vierailija kirjoitti:
Voit itse laskea paljonko maksaa omakotitalon täysremontti versus vuokra pikkukaupungissa pienehköstä kerrostaloasunnosta. Uskallan väittää, että rempan hinnalla saa asuttua aikas pitkään siinä kerrostalokämpässä. Varsinkin vanhat omakotitalot muuttotappiopaikkakunnalla eivät tuota yhtään mitään, vaan ovat pelkkä kuluerä. Toki niin on vuokralla asuminenkin, mutta siinä kulut voivat olla maltillisemmat, jolloin syntyy luonnollisesti säästöä.
zzzzzzzzzzzzzz
Jokainen joka ostaa omakotin tietää, että omakotitalossa on menoja. Vain idiootti vertaa omakotitalon täysremonttia pikkukaupungin kerrostaloasunnon vuokraan.
Oletpa sinä pihalla aikuisten elämästä. Hyvinkin monella iäkkäämällä ihmisellä on se tilanne, että asuu pikkukaupungissa täysremonttia vaille olevassa omakotitalossa, joka on ostettu aikanaan perheen kodiksi. Ja kun työelämästä poistumisen jälkeen tulotaso tippuu eikä kunto enää riitä ylläpitotoimenpiteisiin, tulee halvemmaksi muuttaa sen saman pikkukaupungin sisällä kerrostaloasuntoon vuokralle kuin jäädä siihen täysremponttia vaille olevaan taloon, jonka asumiskunnossa pitäminen maksaisi enemään kuin kerrostaloasunnon vuokra.
En hakenut aloituksella sitä, että mikä on halvempi/järkevämpi vaan sitä, että varmasti kohta on tilanteita kun rahat ei riitä enää. Se on PAKKOMYYNTI, kun lainaa ei pysty maksamaan. Tiedän paljon perheitä jossa nyt on otettu lyhennysvapaita ja tehty ties mitä kommervenkkejä, mutta jos tilanne ei kohta helpota niin se on henkilökohtainen konkurssi. Toki se on hienoa, että täällä ihmiset ajattelee sen vuokralla asumisen olevan aina valinta.
Mikä saa sinut ajattelemaan, että omistusasunnosta on pakko muuttaa nimenomaan vuokralle? Etkö tiennyt, että voi myös säästösyistä muuttaa omistusasunnosta X omistusasuntoo Y, jossa on halvemmat asumiskustannukset?
Tuon nyt ihan irrelevantti asia. Aina, missä tahansa, tilanteessa voitaisiin sanoa, että on kannattavampaa asua pienemmässä asunnossa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu talosta ja vuokran määrästä tietenkin. Jos esimerkiksi myy omakotitalon, jossa on valtavat kiinteistöverot, tonttivuokrat jne. jne. kyllä se pieneen kerrostaloyksiöön vuokralle muuttaminen aika ison säästön tuo.
Vuokratontti on ainakin mulle punainen varoitusvalo.
Mutta annatko mulle laskelman joka tapauksessa vastaavista summista.. Omakotilon neliöt ja kuukausimenot vs. vastaavankokoinen vuokrasunto. Se ei ole argumentti, että muutetaan puolet pienempään
En voi antaa, koska et kerro tarkempia speksejä. Vai oletko niin pieni lapsi, että luulet asumiskulujen olevan kaikkialla Suomessa kaikissa asunnoissa saman verran?
Vierailija kirjoitti:
En hakenut aloituksella sitä, että mikä on halvempi/järkevämpi vaan sitä, että varmasti kohta on tilanteita kun rahat ei riitä enää. Se on PAKKOMYYNTI, kun lainaa ei pysty maksamaan. Tiedän paljon perheitä jossa nyt on otettu lyhennysvapaita ja tehty ties mitä kommervenkkejä, mutta jos tilanne ei kohta helpota niin se on henkilökohtainen konkurssi. Toki se on hienoa, että täällä ihmiset ajattelee sen vuokralla asumisen olevan aina valinta.
Se on huonoa taloudenhallintaa eikä haluta luopua kaikista mukavaisuuksista. Joskus joutuu kiristää vyötä ja säästää omista menoista. Pakkomyyntiä se on silloin, kun mennään nuijan alle eikä ymmärretä säästää omista menoista.
Täysjärkinen ihminen ymmärtää, että kun asumismenot kasvavat, silloin karsitaan muusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut ajattelemaan, että omistusasunnosta on pakko muuttaa nimenomaan vuokralle? Etkö tiennyt, että voi myös säästösyistä muuttaa omistusasunnosta X omistusasuntoo Y, jossa on halvemmat asumiskustannukset?
Tuon nyt ihan irrelevantti asia. Aina, missä tahansa, tilanteessa voitaisiin sanoa, että on kannattavampaa asua pienemmässä asunnossa halvemmalla.
No eihän ole. Ketjun aiheena on asunnon myyminen kustannusten pienentämiseksi. Se, että sinä et hoksannut, ettei se tarkoita automaattisesti vuokralle muuttamista, ei tee omistusasunnosta toiseen vaihtamista irrelevantiksi. Lähinnä vain todistaa, että puhuit vasten parempaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu talosta ja vuokran määrästä tietenkin. Jos esimerkiksi myy omakotitalon, jossa on valtavat kiinteistöverot, tonttivuokrat jne. jne. kyllä se pieneen kerrostaloyksiöön vuokralle muuttaminen aika ison säästön tuo.
Mutta annatko mulle laskelman joka tapauksessa vastaavista summista.. Omakotilon neliöt ja kuukausimenot vs. vastaavankokoinen vuokrasunto. Se ei ole argumentti, että muutetaan puolet pienempään
En voi antaa, koska et kerro tarkempia speksejä. Vai oletko niin pieni lapsi, että luulet asumiskulujen olevan kaikkialla Suomessa kaikissa asunnoissa saman verran?
En ole enää pieni ainakaan vaaan mukaan, mutta argumenttisi siitä, että että omistustalosta muutettaisiin jonnekin korpeen halpojen asumismenojen takia on vöhintäänkin naurettava.
Johan nuo korot alkaa laskea ja asuntojen hinnat nousta. Rahaa saa tekemällä enemmän töitä. Asua pitää kuitenkin jossain.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sitten kirjoittanut otsikkoon, että puhut pakkomyynneistä. Emme osaa lukea ajatuksiasi. Ja noin lähtökohtaisesti: älä ikinä ota lainaa, jos et tiedä pystyväsi maksamaan sitä takaisin. Jo lainanottovaiheessa pitää huomoida, että voi tulla työttömyyttä jne. Suomessa ei ole mahdollista tehdä henkilökohtaista konkurssia, vaan se on sitten ulosoton paikka, jos ei lainojaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Ei omistusasujat muutenkaan mitään asumistukea saa. Käydään töissä ja maksetaan omat laskut. Jos asuminen kallistuu, täytyy säästää jostain muusta. Jos myisi asunnon, söisi vaan keräämänsä pääoman. Mitä järkeä siinä olisi?
Ja tätähän nämä pakkomyyntien puolestapuhujat ei ymmärrä.. Kuka hauaa lkaa maksamaan säästön sijaan jonnekin muhun? Kai nämä on niitä jotk puhunut 2000luvulta saakka rommaamisesta
Onneksi ei tarvitse koskaan miettiä tämän talon myyntiä. En myy sitä, sellaista tilannetta ei tule.
Olen miettinyt paljonkin. Ei se tosin auta, kun ei tämä mene kaupaksi. Ei mennyt ennen kriisejäkään 30 tonnin tappiolla ja nyt ei menisi vielä 50 tonnin tappiollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole enää pieni ainakaan vaaan mukaan, mutta argumenttisi siitä, että että omistustalosta muutettaisiin jonnekin k
Varmasti onkin, kun keksit tuollaisen argumentin ihan omasta päästäsi. Minä en ole missään kohtaa puhunut sanaakaan korvesta. Puhuin muun muassa omakotitalon vaihtamisesta kerrostaloasuntoon. Siinä ei muuteta korpeen, vaan ennemmin korveSTA. Kerrostaloja kun harvemmin on korvessa.
Harvassa kaupungissa on omakotitalot ja huomattavasti halvemmat samankokoiset kerrostalot samalla alueella.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa kaupungissa on omakotitalot ja huomattavasti halvemmat samankokoiset kerrostalot samalla alueella.
Ja sinustako se tarkoittaa, että ainut vaihtoehto on muuttaa korpeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit itse laskea paljonko maksaa omakotitalon täysremontti versus vuokra pikkukaupungissa pienehköstä kerrostaloasunnosta. Uskallan väittää, että rempan hinnalla saa asuttua aikas pitkään siinä kerrostalokämpässä. Varsinkin vanhat omakotitalot muuttotappiopaikkakunnalla eivät tuota yhtään mitään, vaan ovat pelkkä kuluerä. Toki niin on vuokralla asuminenkin, mutta siinä kulut voivat olla maltillisemmat, jolloin syntyy luonnollisesti säästöä.
zzzzzzzzzzzzzz
Jokainen joka ostaa omakotin tietää, että omakotitalossa on menoja. Vain idiootti vertaa omakotitalon täysremonttia pikkukaupungin kerrostaloasunnon vuokraan.
Oletpa sinä pihalla aikuisten elämästä. Hyvinkin monella iäkkäämällä ihmisellä on se tilanne, että asuu pikkukaupungissa täysremonttia vaille olevassa omakotitalossa, joka on ostettu aikanaan perheen kodiksi. Ja
Olipa hieno esimerkki. Eläkkeellä oleva henkilö omakotitaloläävässä muuttotappiokunnasta. En jatka kanssasi enempää
Ei ole mietitty, asuntolainat on jo maksettu tästä omakotitalosta. Tosin etsimme kesämökkiä. Jos sopiva löytyy niin sitten harkitaan vaihdettaisko omakotitalo kerrostaloksi ja asuttais kesämökillä suurin osa vuodesta.