Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino nousee vaikka urheilua ja aktiivisuutta viikossa

Vierailija
08.11.2023 |

on paljon mielestäni. Myös uuden työn vuoksi arki myös raskaampaa fyysisesti ja henkisesti. Selkeästi ruokahalu noussut aktiivisen arjen ohella ja nyt testissä lisätä ruokaa aamulle ja iltaruoalle. Kulutus kasvanut kyllä paljon siitä olen varma, mutta paino noussut puolen vuoden aikana kyllä silti vaikka en haluaisi. Ja kyllä, syön terveellisesti, en ole pullanmussuttaja. Jokseenkin kovin hämmentynyt olen. Itse aiheutettua painonnousu varmasti on sikäli ruoan kun suuhun laitan, vaan koitan myös kuunnella kehon signaaleja. Onko kellään vastaavaa käynyt? Olen ollut hoikimmillani parisen vuotta jolloin myös aktiivinen liikkuja olen ollut, nyt vain enemmän oikeasti urheilua mukana ja työkuvio uusi joka lisää kuormaa arjessa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt enemmän kuin kulutat.

Vierailija
2/7 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi niin, että kun ns.kiinteydyin ja läski muuttui lihakseksi aloittaessani säännöllisen liikkumisen, eipä se vaaka näyttänytkään jatkuvaa painonpudotusta. Lihasten myötä tulee painoa. Meni hetki tajutessa tuo, mutta keho näyttää hyvältä, kiinteältä, selkeästi voi nähdä lihasta, mutta se tarkoittaa myös että paino ei putoa kiloissa niin paljon. Koen pelkkien kilojen tuijottelun ongelmallisena, se kun ei kerro läheskää koko totuutta sinun kehostasi ja kuinka hyvässä kunnossa olet, lihas ja muu kunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole jo kaikille selvää, että liikunnalla ei ole juuri mitään tekemistä laihtumisen kanssa. 

Vierailija
4/7 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hiilarit pois kokonaan. Problem solved.

Vierailija
5/7 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin käymään tosi aktiivisesti salilla ja juoksemassa ja paino nousi vuodessa 10kg, vaikka en herkutellut yhtään. Liikunnasta tulee nälkä ja tottakai lihastakin kertynyt. Valitettavasti ihan varmasti myös osa läskiä..

Vierailija
6/7 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole jo kaikille selvää, että liikunnalla ei ole juuri mitään tekemistä laihtumisen kanssa. 

Juu ei tietystikään. Se kun on niin ikävää niin ei se voi auttaa laihtumaan? Kumma kyllä kun minä aloin lenkkeilemään niin sain alle vuodessa kymmenisen kiloa pois. Minä sitten varmaan rikoin melko loogisia fysiikan lakeja.. Mutta hei, uskokaa mihin haluatte jos sillä perustelette ylipainoa. Tsemppiä ja pikaisia tuloksia!

Vierailija
7/7 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä hiilarit pois kokonaan. Problem solved.

Hyvin sanottu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi