Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimistolta tuli rekrykoulutusta koskevaan infotilaisuuteen, joka pidetään menneisyydessä : O

Vierailija
08.11.2023 |

Sähköpostin mukaan tuo tilaisuus pidetään 14.10.2023, mutta jos en ole ihan väärässä, niin eikös nyt ole jo marraskuu? Mitenköhän pääsen tuonne tilaisuuteen, kun minulla ei satu olemaan valitettavasti aikakonetta : O

"VirtuaaliMiitti - Future Business Talent RekryKoulutus

Tervetuloa Keski-Suomen TE-palveluiden järjestämään infotilaisuuteen Future Business Talent RekryKoulutuksesta 14.10.2023 klo 13. "

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvoittava?

Vierailija
2/26 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on velvoittava niin TE-toimistolla on velvollisuus järjestää se aikakone millä pääset hyppäämään ajassa taaksepäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös tuo. Muutama vuosi sitten minut määrättiin kahdelle työnhakukurssille samanaikaisesti, välimatkaa pari sataa metriä. 

Vierailija
4/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmekös tuo. Muutama vuosi sitten minut määrättiin kahdelle työnhakukurssille samanaikaisesti, välimatkaa pari sataa metriä. 

Ei sentään pari sataa kilometriä

Vierailija
5/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä vaatimukset! Aikakoneen keksiminen ja itsensä kloonaus kahdelle eri kurssille!

Vierailija
6/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä vaatimukset! Aikakoneen keksiminen ja itsensä kloonaus kahdelle eri kurssille!

Työkkärin ja kelan kanssa tuokin saattaa olla edessä. 

Vierailija
7/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan välillä noita ei-velvoittavia mainoksia myös. Ihmetyttää vaan että nää koulutukset saattaa olla ties missä keskisuomessa kun itse asun etelärannikolla. Eikö nuo yhtään katso että missä mainoksen saaja asuu noita lähetettäessä?

Vierailija
8/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin koulutuksiin ei kannata mennä. Itse menin ja oli ihan ajanhukkaa. Luvattiin jopa 9 euroa päivä kun siellä istuu. Ei tullut euron euroa.

Vierailija
9/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tarkoitettu moniosaaja insinööreille joilta paperit hukkuneet välimereen

Vierailija
10/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan välillä noita ei-velvoittavia mainoksia myös. Ihmetyttää vaan että nää koulutukset saattaa olla ties missä keskisuomessa kun itse asun etelärannikolla. Eikö nuo yhtään katso että missä mainoksen saaja asuu noita lähetettäessä?

Matkailualan koulutusta turun saaristossa. Juu mä asun kemissä että ihan varmaan tuun. En tuu.

Vierailija
11/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi eeiii! Mä en kestä!

Vierailija
12/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli työtarjous bussikuskiksi. En omista edes bussikorttia. Sitten tuli selvityspyyntö miksen ole hakenut siihen bussihommaan, tuet katkesi. No varasin ajan sossuun ja vaadin täydentävää toimeentulotukea. Näytin sen paperin missä luki että pitää mennä bussia ajamaan vaikkei ole korttia edes eikä mitään kokemusta. Tukea myönnettiin 1240 euroa enemmän mitä työmarkkinatuki oli. Tekivät siinäkin jonkun virheen.

Vierailija
13/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin ja kelan kanssa tuokin saattaa olla edessä. 

Tulevaisuuden työelämätaitoja😊

Vierailija
14/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa työkkärille. 😀 Mä kysyisin joltain yhteyshenkilöltä mikä juttu tuo oikein on. 

Vierailija
15/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saadaan ihminen karenssiin kätevästi.

Vierailija
16/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyisin koska tapahtuma on. Sillä siisti. 

Vierailija
17/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä miksi et ole töissä.

Vierailija
18/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli työtarjous bussikuskiksi. En omista edes bussikorttia. Sitten tuli selvityspyyntö miksen ole hakenut siihen bussihommaan, tuet katkesi. No varasin ajan sossuun ja vaadin täydentävää toimeentulotukea. Näytin sen paperin missä luki että pitää mennä bussia ajamaan vaikkei ole korttia edes eikä mitään kokemusta. Tukea myönnettiin 1240 euroa enemmän mitä työmarkkinatuki oli. Tekivät siinäkin jonkun virheen.

Minun pikkuveljelle tuli samanlainen työhönosoitus muutamia vuosia sitten. Veli oli juuri päässyt armeijasta ja virkailija oli sitä mieltä, että veli olisi voinut siellä halutessaan ajaa rekkakortin. Millä siis ei saa ajaa kuitenkaan mitään bussia. Sama virkailija vaati myös selvityksen, miksi veljeni ei ollut palannut siihen työpaikkaan takaisin, jossa oli ollut kesätöissä ennen armeijaan menoa. Selitykseksi ei kelvannut, että tämä työpaikka oli ravintolalaiva, joka oli toiminnassa vain toukokuusta elokuun loppuun :D Vaan ihan kirjallisena piti kertoa. Saman yrityksen kaksi muuta, ympäri vuoden toimivaa ravintolat taas eivät palkkaa henkilöitä, joilla ei ole varsinaista ravintola-alan koulutusta. Siihen virkailija oli ihmetellyt, että miksi veljeni ei ollut hommannut tätä koulutusta. 

Perheen kesken ollaan naurettu tätä paljon. Veljen olisi pitänyt käydä lukion kanssa samaan aikaan ammattikoulu ja hommata ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTU-ajokortti sekä monen vuoden kokemus 19-vuotiaaksi mennessä. 

Jos totta puhutaan, ei ihme että nuoret ei meinaa jaksaa. Vaatimukset on aika kohtuuttomia joskus. 

Vierailija
19/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon, että noi tekee tota ihan tahalleen, että sinne olis mahollisimman veemäinen mennä. Se miksi uskon on tämä

Kaksi kaveriani toinen asuu espoossa ja toinen helsingissä. Ollaan kolmistaa kavereita. Molemmat oli työttömiä ja molemmat sai paperin työkkäristä kookauppaan töihin. Paikat oli espoo ja helsinki... Tämä helsingissä asuva, niin hänen siihen kookauppaan oli matkaa kodista noin 150metriä ja espoossa asuvan kookauppaan oli matkaa noin 250metriä kodista. Niin espoolainen sai helsingin kaupan paperin ja helsinkiläinen sai espoon kaupan paperin. Työkkärin lähettäjän nimi oli molempien papereissa Eli tämä työkkärin tyyppi kyllä näki missä molemmat asuu, mutta tahaltteen pistää toiselta puolelta kaupunkia molemmat juoksemaan 1h per suunta töihin, kun molemmilla olis työpaikat kävelymatkan päässä 5min päässä. 

Kaverit vaihtoi lappuja keskenään ja molemmat pääsi töihin ja molemmat pääsi siihen omaan kookauppaan 5min työmatkalla.

Vierailija
20/26 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppäilyvirhe vaan virkailijalla ja ei nämä yleensä ole velvoittavia. Jos on, se kerrotaan kyllä kutsussa.

Kaiken lisäksi näkyy olevan virtuaalimiitti, joten ei tarvitse edes kotikoneelta mennä mihinkään, joten turhaa melua taas tyhjästä.

VirtuaaliMiitti: Future Business Talent

Alkaa:

14. marraskuuta 2023, 13:00

Päättyy:

14. marraskuuta 2023, 14:00

Sijainti:

Verkossa

Etsitkö väylää uuteen työhön? Tai kaipaatko kenties päivitystä osaamiseesi? Future Business Talent Rekrykoulutuksen kautta sinulla on mahdollisuus vahvistaa osaamistasi ja työllistyä unelmiesi työtehtäviin!

Tule kuulemaan lisää RekryKoulutuksen sisällöstä VirtuaaliMiittiin. Miitissä kerromme tarkemmin koulutuksesta ja työpaikkoja tarjoavista yrityksistä. Voit liittyä tapahtumaan 14.11. klo 12.50 alkaen. Varsinainen tilaisuus alkaa klo 13.00. Ennen kuin liityt mukaan tapahtumaan alla olevasta linkistä, lue Teams-tapahtuman liittymisohjeet. Ohjeita seuraamalla varmistat, ettei koko nimesi ja/tai sähköpostiosoitteesi näy muille tapahtumaan osallistuville ja tallennu kokouksen chattiin.

https://toimistot.te-palvelut.fi/kaikki-tapahtumat/-/ely-calendar/DWQ5D…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi