Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö teillä itsehillintä karkkipussin säilyttämiseen kaapissa?

Vierailija
08.11.2023 |

Ja sitten aina pikkuhiljaa napsitte sieltä yhden tai kaksi, ja karkit riittää pitkäksi aikaa?

Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että turvallisinta on vaan olla ostamatta, koska itse huitasen koko pussillisen naamaan kerralla. Siksi ostan herkkuja tosi harvoin. Kadehdin niitä, joille riittää pieni sokerimäärä ja sitten tulee stoppi.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Nytkin on yksi avaamaton karkkipussi ollut viikon, kaverilta sain. Sitten on yksi avattu, ollut yli kuukauden. Suklaalevy säilyy myös viikkotolkulla. Harmi kun sipsit ei säily, siis oikeasti säily. Kaikki pussit on jotain megasuperhyperkokoa ja sitten niistä lähtee rapeus kun se pussi on pari viikkoa avattuna. Kenellekään ratkaisua tähän maailmanluokan ongelmaani?

Vierailija
42/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin riittää. 

Enhän syö koko limppuakaan kerralla tai lusikoi kattilallista keittoa tyhjäksi yhdellä istumalla.

Ei jotkut karkit tai suklaa ole minulle mitenkään eri asemassa kuin muutkaan ruuat tai juomat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei,  mutta alkoholin säilyttämiseen riittää.  Miehellä toisinpäin.

Jos laitatte 6-packin jääkaappiin,  kauan pysyy?  Meillä ei kauaa.  Pitkäaiksissäilytys täytyy olla kuivskaapissa piilossa. 

Ai niin ja pitää olla mieluisa karkkipussi.  Jos en tykkää en syö ollenkaan tai otan korkeintaan pari mieluisaa. 

Vierailija
44/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Nytkin on yksi avaamaton karkkipussi ollut viikon, kaverilta sain. Sitten on yksi avattu, ollut yli kuukauden. Suklaalevy säilyy myös viikkotolkulla. Harmi kun sipsit ei säily, siis oikeasti säily. Kaikki pussit on jotain megasuperhyperkokoa ja sitten niistä lähtee rapeus kun se pussi on pari viikkoa avattuna. Kenellekään ratkaisua tähän maailmanluokan ongelmaani?

Osta niitä pikkupusseja, tai pringlesejä joista saa korkin kiinni tarvittaessa. Eivät nekään varmaan ikuisuuksiin säily mutta ehkä paremmin kuin isossa pussissa säilytettävät sipsit.

Vierailija
45/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan suklaalevyn, syön sen heti. Se on järkyttävää. Alkua maistelee, sitten vaan mättää loppuun asti. Ei pysty aatteleen et nyt loput kaappiin. Mikään muu ei samanlailla koukuta. En tykkää salmiakista, lakusta, pizzasta, hampurilaisista, alkoholista, en mistään tollasesta. Mutta se suklaa! Onkohan siinä joku addiktoiva ainesosa? Niin, ja ei mikä tahansa suklaa käy, vain fazerin sininen, pähkinä, geisha tai fazerina. Tumma suklaa saa olla minulta rauhassa ja kaikki halpisversiot ja tekemällä tehdyt "uuniomenasuklaat"ym.

Vierailija
46/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Siis voi mulla olla karkkia kaapissa vaikka kuukausia, mutta ei minun tarvitse sillä tavalla hillitä että söisin koko pussin tai edes joka viikko tai edes joka kuukausi.

Eli jos se himo tulee niin sitten syön.

Joitain kuukausia sitten ostin enemmänkin karkkia hävikkikaupasta, välillä meni enemmän ja välillä ei ollenkaan.

Vielä on pari rasiaa "turkinpippureita" kaapissa, tänään otin yhden.

Vierailija
47/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Ainoa tehokeino on jättää houkutukset kauppaan. :-D

Miksi elää puritaanista kieltäymysten täyttämää elämää ja vältellä koko ajan "houkutuksia". Kerran täällä vain eletään ja elämästä on tarkoitus nauttia myös herkkujen muodossa. MajLen Fazerkin syö 100g suklaata joka päivä ja nautiskelee jokaisesta palasesta. 

Vierailija
48/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on (tai oli, heitin menemään kun katsoin päiväyksen) näköjään kaapissa vuonna 2018 vanhentuneita karkkipusseja. 

Syön karkkia joskus ja silloinkin vain just sitä, mitä haluan eli yleensä tekee mieli jotain väkevää salmiakkia. Noi hedelmäkarkkeja sisältävät pussit jää sitten seisomaan kaappiin, kun ei meillä kumpikaan ole erityisemmin karkin/makean perään. 

Mulla loppui oikeastaan karkin syöminen joskus yläasteaikoina, sitä ennen karkkipäivä nyt oli joku juttu. Makuaisti kuitenkin muuttuu vanhemmiten ja makea ei vaan enää napannut.

Vierailija
49/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa olla itsehillintäharjoitusten kulta-aikaa, kun kaupoissa on makeisröykkiöt joka puolella. Joulu saapuu jokaiselle...

Vierailija
50/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostan suklaalevyn, syön sen heti. Se on järkyttävää. Alkua maistelee, sitten vaan mättää loppuun asti. Ei pysty aatteleen et nyt loput kaappiin. Mikään muu ei samanlailla koukuta. En tykkää salmiakista, lakusta, pizzasta, hampurilaisista, alkoholista, en mistään tollasesta. Mutta se suklaa! Onkohan siinä joku addiktoiva ainesosa? Niin, ja ei mikä tahansa suklaa käy, vain fazerin sininen, pähkinä, geisha tai fazerina. Tumma suklaa saa olla minulta rauhassa ja kaikki halpisversiot ja tekemällä tehdyt "uuniomenasuklaat"ym.

Suklaa taitaa nostaa mielihyvähormonien tasoa. Eli sitä mielihyvää pitäisi keksiä jostain muusta, että taittuu se suklaanhimo. 🤭

Vierailija
51/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

52/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jos karkkia tulee ostettua eli noin kolme tai neljä kertaa vuodessa yksi normaalikokoinen pussi kestää vähintään yli viikon. Kaksi syöjää, minä ja mies. Silloin, kun otan karkkia syön kyllä pienen kourallisen, mutta joka päivä ei tee mieli. Mies samanlainen, syö useamman kerralla eikä päiviin yhtään. Ei napsita mitään yhtä tai kahta vaan enemmän.

Ennen olin aikaimoinen karkkihiiri, mutta ruokavalion vaihdolla jäi himo pois. Ihan vaan terveellistä normaalia ruokaa. Ei vaan tee mieli karkkia. 

Vierailija
53/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaa taitaa nostaa mielihyvähormonien tasoa. Eli sitä mielihyvää pitäisi keksiä jostain muusta, että taittuu se suklaanhimo. 🤭

Suklaan nauttiminen lisää aivojen välittäjäaineen serotoniinin määrää ja sitä kautta myös hyvänolon tunnetta. Suklaan uskotaan myös kiihdyttävän elimistön tuottamien mielihyvähormonien erittymistä. Se sisältää hyvin pieniä määriä biologisesti aktiivisia aineita kuten kofeiinia ja kannabonoidien kaltaisia yhdisteitä, jotka voivat vaikuttaa aivojen toimintaan samalla tavalla kuin riippuvuutta aiheuttavat aineet.

Hyvää oloa - suklaasta!

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2002/10/22/hyvaa-oloa-suklaasta

Vierailija
54/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Usein on käynyt niin, että myöhemmin löydän pussin kaapista, kun olen unohtanut koko asian jossain vaiheessa.

Vierailija
55/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä itsehillintä, siksi en osta mitään herkkuja enää kotiin. Syön karkkia, pullaa, sipsejä yms. herkkuja enää vain juhlissa  pari kertaa vuodessa. 

Vierailija
56/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyy, kuten vierasvara-keksipakettikin, jota toisessa ketjussa kysellään.

Vierailija
57/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. 

En ole koskaan ollut kova syömään karkkia, vaikka kyllä jossain määrin makeasta pidänkin. Karkit on liian makeita. Karkit on enemmän sellaista, että syön jos muutkkn syö.

Vierailija
58/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta niitä pikkupusseja, tai pringlesejä joista saa korkin kiinni tarvittaessa. Eivät nekään varmaan ikuisuuksiin säily mutta ehkä paremmin kuin isossa pussissa säilytettävät sipsit.

Niin no, niissä pikkupusseissa on noin kolme makuvaihtoehtoa ja Pringleseistä taas en tykkää yhtään, en edes laske niitä sipseiksi.

Oon joskus kuullut, että pakastimessa säilyisi mutten ole kokeillut, meillä kun on tosi pieni pakastin. No, onneksi mies joskus krapuloissaan syö avatun pussillisen loppuun, muuten menee roskiin. Ehkä tästä selvitään, ei niitä naksuja niin usein tule ostettua 😄

Vierailija
59/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä täällä lukee? No totta kai on! En kai minä nyt mikään ADDIKTI ole. Miksi olisin heikko? Minula on nytkin geisha-suklaarasia ja suklaakeksejä. Suklaakeksin otan yleensä kahvin kanssa ja geishaa otan ehkä 2-3 palaa päivässä. Jos ihan oikea nälkä tulee, niin syön jotain. Yritän syödä 3 tunnin välein. Välipalaksi hyvä on esim. banaani tai porkkana. Minusta näiden addiktien tulisi mennä hoitoon. Ei se ole normaalia kyetä olemaan syömättä jos ei ole tarvetta. Keksikää parempaa tekemistä kuin syöminen. Itse käyn 3 krt viikossa salilla ja syön oikeaa ruokaa tarpeeksi, niin ei tarvitse koko ajan herkutella hiilareilla.

Vierailija
60/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat karkit mitä joskus ostamme ovat inkiväärikarkkeja. Niitä ei paria enempää pysty edes syömään suun palamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi