Riittääkö teillä itsehillintä karkkipussin säilyttämiseen kaapissa?
Ja sitten aina pikkuhiljaa napsitte sieltä yhden tai kaksi, ja karkit riittää pitkäksi aikaa?
Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että turvallisinta on vaan olla ostamatta, koska itse huitasen koko pussillisen naamaan kerralla. Siksi ostan herkkuja tosi harvoin. Kadehdin niitä, joille riittää pieni sokerimäärä ja sitten tulee stoppi.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Riittää helposti. Mutta ei riitä itsehillintä jos on vaikka olutta jääkaapissa tai avattu viinipullo. Sen takia harvoin alkoholia käytänkin, tiedän että aivan liian helposti lipsuisin liikakäytön puolelle ja se on vielä pahempi kuin sokerin liikakäyttö. Heikkoutensa kullakin.
Sama, avatut viinipullot on pahasta. Tonkkaviiniä en voi koskaan ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti riittää. En ole porsas.
Ei riiitä. Enkä minäkään ole porsas.
Suklaan kanssa ei ongelmaa, en pidä siitä, mutta salmiakit syön.
T. 49v nainen (suklaan hyljeksiminen vaikutta olevan poikkeuksellinen ominaisuus tässä ihmisryhmässä)
Jos meille joskus eksyy karkkipussi, se syödään heti. Pääasiassa minä syön (lapsia ei ole). Mutta kaupassa käydessä ei ole mitään hankaluuksia jättää niitä karkkipusseja yms. makeita hyllyyn, joten meillä on hyvin harvoin niitä.
Tavallaan kyllä. Tosin ei minulla ole vain yhtä karkkipussia kaapissa, vaan ihan reilusti erilaisia karkkeja, karkkipusseja, suklaita ja mitä nyt onkaan. Syön jos syön ja olen syömättä, jos ei huvita.
Ei minun tarvitse hillota karkkeja, vaan syötäväksi ne on ostettu ja sen tietävät myös muut perheessä. Kenelläkään ei ole siis mitään ongelmaa karkin syömisen kanssa.
Miksi napsia karkkia usein? Ei ole hyväksi.
Kun ostaa karkit niin syö heti. Mä ostan harvoin karkkia.
Helpointa on ostaa jotain todella pahanmakuisia karkkeja, mielellään idästä tuotuja.
Eipä tule kiusausta, sinne pussiin ne happanevat.
Kaappi on täynnä alkoholia: mm.whiskiä, giniä, salmiakkikossua, vodkaa, konjakkia, liköörejä, aqvavitiä. Ei yhtään kiinnosta. Joskus katson kaappiin ja ajattelen et tää olis taivas jos viinasta tykkäis. En tiedä mitä niille teen, vuosia olleet, muilta saatu. Lorotan ehkä pikkuhiljaa lavuaarin viemäristä alas. Ei tartte edes itsehillintää, koska ei viinat yhtään kiinnosta.
Mutta, suklaa on joka koukuttaa. Voisin elää sillä. On vaan oltava tiukka ja pysyttävä erossa. Kaikki syön kerralla jos ostaisin. Joskus hädän hetkellä sorrun.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on ostaa jotain todella pahanmakuisia karkkeja, mielellään idästä tuotuja.
Eipä tule kiusausta, sinne pussiin ne happanevat.
Miksi niitä sitten ostaa jos kuitenkin tulee vain hävikkiä?
En voi nukahtaa jos on yksikin karamelli tai suklaapala kotona. Arvatkaa kun käyn risteilylä miten syön makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta alkoholin säilyttämiseen riittää. Miehellä toisinpäin.
Jos laitatte 6-packin jääkaappiin, kauan pysyy? Meillä ei kauaa. Pitkäaiksissäilytys täytyy olla kuivskaapissa piilossa.
Jos on jääkaapissa olutta niin kyllä ne sieltä miehen toimesta häviää, ei nyt ihan joka päivä yhtä olutta mutta useampi viikossa kuitenkin. Mies itse totesi että parempi olla säilyttämättä jääkaapissa sen takia, lämpimät oluet säilyy paremmin. Itse en kyllä juo alkoholia juurikaan. Karkit häviää viikon mittaan kaapista jos on avattu pussi/suklaalevy, eli siellä tulee sit käytyä napsimassa jälkiruuaksi jne., mutta harvoin kerralla syödään koko pussia edes miehen kanssa kahden. Sama sipseillä. Ellei ole pieni pussi. Avaamattomat taas säilyy kyllä.
En osta karkkia, koska en erityisemmin välitä siitä. Jos juhlisa on tarjolla, saatan syödä muutaman. Suklaalevyjä on tällä hetkellä parikin avattuna, on olleet jo useamman viikon. Eli nykyään onnistuu helposti, joskus aiemmin on kyllä ollut paljon vaikeampaa.
Hyvin riittää tosin en koskaan osta mitää missä on lisättyä sokeria.
Ei säily lempikarkit ja -suklaa yleensä viikoa kauempaa kotona.
Joskus ostan sellaisia karkkeja ja keksejä, joista en niin kauheasti itse tykkää, jotta en söisi kaikkea alta aikayksikön, vaan olisi jotain kaapissa varalta vieraille tai itselle, jos ei mitään lempiherkkua ole. Nämä voivat säilyä kauankin, kuukausia jopa. Tumma suklaa tai Pihlajanmarja-karkit esimerkiksi. Menisivät varmaan vanhaksikin kaapissa, ellen pitäisi vaaria päiväyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi napsia karkkia usein? Ei ole hyväksi.
Kun ostaa karkit niin syö heti. Mä ostan harvoin karkkia.
Jälkiruuaksi tai kahvin kanssa ja xylitolpastilli päälle. Pitkin päivää napostelu on tosiaan paha hampaille.
Riittää, meillä on aina karkkia kaapissa. Edes lapset ei syö niitä sieltä hallitsemattomasti, vaan niitä otetaan muutama jälkiruuaksi tai kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu tämä, kun itellä ei tule edes mieleen ostaa karkkipussia kotiin. Onko siis makeanhimo oikeasti olemassa sellaisena, että sitä on vaikea vastustaa? Makea on siis ok, jos jossakin tarjotaan karkki tai kaksi, mutta ei mitenkään isoja määriä kerralla. Tulee äklö olo ja hampaat tuntuu tahmeilta, jos joutuu syömään paljon makeaa.
Sama juttu. En ikinä osta karkkia, keksejä tmv. kotiin kun me ei niistä välitetä ja mua kans inhottaa toi tunne hampaissa jos jossain otan karkin tai kaksi. Mielummin olen kokonaan ilman.
En ole kokeillut. Ostan aina vain sen verran karkkia kuin kerralla syön..
Ei riitä, syön myös lasten karkit. Ainoastaan sellaiset jäävät syömättä, mistä en oikeasti tykkää lainkaan tai en saa niitä helposti lapsille ostettua uusia.
Meillä on aina kaapissa jotain karkkia, keksiä, jäätelöä jne. Ei kukaan perheenjäsen käy niitä syömässä, no jos avattu pussi on niin sitten sieltä kyllä hiljalleen katoaa namit, mutta avaamattomat yleensä säilyy. Jätskiä jokainen ottaa myös maltillisen määrän, yksi litran paketti riittää ainakin kuuteen annokseen.