Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö teillä itsehillintä karkkipussin säilyttämiseen kaapissa?

Vierailija
08.11.2023 |

Ja sitten aina pikkuhiljaa napsitte sieltä yhden tai kaksi, ja karkit riittää pitkäksi aikaa?

Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että turvallisinta on vaan olla ostamatta, koska itse huitasen koko pussillisen naamaan kerralla. Siksi ostan herkkuja tosi harvoin. Kadehdin niitä, joille riittää pieni sokerimäärä ja sitten tulee stoppi.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos riittää, niin oletteo opetelleen sen taidon vai oletteko aina olleet sellaisia?

Vierailija
2/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Kaikki tai ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos riittää, niin oletteo opetelleen sen taidon vai oletteko aina olleet sellaisia?

Oho, kirjoitinpa hienosti.

Vierailija
4/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan herkut syötäväksi enkä säilöttäväksi. Suklaata sen olla pitää.

M

Vierailija
5/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Ainoa tehokeino on jättää houkutukset kauppaan. :-D

Vierailija
6/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Tuolla pöydällä on nytkin avaamaton karkkipussi.

Vierailija
7/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu tämä, kun itellä ei tule edes mieleen ostaa karkkipussia kotiin.  Onko siis makeanhimo oikeasti olemassa sellaisena, että sitä on vaikea vastustaa?  Makea on siis ok, jos jossakin tarjotaan karkki tai kaksi, mutta ei mitenkään isoja määriä kerralla.  Tulee äklö olo ja hampaat tuntuu tahmeilta, jos joutuu syömään paljon makeaa.

Vierailija
8/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit söisin varmasti heti, mutta koska mulla menee maha niistä kipeäksi niin syön harvoin. Suklaata pystyn syömään pari palaa kerralla niin sitä löytyy useammin.

Vierailija
9/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain konvehtirasian pari viikkoa sitten. Tuolla se hyllyllä odottelee joulua.

Vierailija
10/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä minullakaan. En todellakaan osaa säilyttää vierasvarakeksejä, karkkipusseja tai mitään muutakaan makeaa kaapeissa. Olisi kiva osata, mutta itsekuri makean suhteen on olematon. Olen ollut perso makealle aina. 

Vierailija
11/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Olen keski-ikää lähestyvä mies. Meillä perheessä oli 4 lasta, jos karkkipussi jäi vartioimatta, sisarukset kävivät haaskalla.

Edelleen syön kerralla koko pussin 300-400g.

Vierailija
12/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aina ollut semmoinen. Voin kyllä syödä pussillisen kerrallakin jos vaikka jotain leffaa katselee, tai päivän mittaan napostellen, mutta kyllä helposti menee myös päiviä että on avattu karkkipussi kaapissa enkä ota yhtään. Tai otan jonkun yhden ruuan päälle. Ja juu olen kai aina ollut tämmöinen, ei ole erityisemmin tarvinnut opetella. Lapsena jo säännösteltiin siskon kanssa karkkipäivän karkkeja että ne riittäisi pidempään. 

Vierailija
13/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on ostaa kolme karkkipussia kerralla. Kai sitä voi sanoa itsehillinnäksi, kun syö vain pussillisen päivässä. Neljäntenä päivänä taas kauppaan. Silleen mahtuu hyvin viikkoon myös se karkitonpäivä!

Vierailija
14/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää helposti. Mutta ei riitä itsehillintä jos on vaikka olutta jääkaapissa tai avattu viinipullo. Sen takia harvoin alkoholia käytänkin, tiedän että aivan liian helposti lipsuisin liikakäytön puolelle ja se on vielä pahempi kuin sokerin liikakäyttö. Heikkoutensa kullakin. 

Vierailija
15/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti riittää. En ole porsas.

Vierailija
16/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit säilyy,  mutta alkoholia en voi ostaa kotiin.

Vaihtaisin addiktioni makeaan, jos voisin. 

Vierailija
17/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Mulla on karkkikori johon kertyy eriliaisia mässytuotteita joko itse ostettuna tai lahjaksi saatuna. Syön niistä tietyn verran melkein joka päivä, yleensä 2 riviä suklaata tai joku vastaava määrä toisenlaista karkkia. 

Miehelläni ei riitä, ja hänen taktiikkansa onkin pyrkiä olemaan ostamatta mitään makeaa kotiin. Sitten kuittailee minulle miten on taas korissa suklaalevy ja siitä meni yli puolet kun hän nälkäisenä treenien jälkeen kokkaili. :D Oma jemmasysteemini toimii siis vähän huonosti kun mies imaisee kaiken lähellä olevan makean naamaansa äänen nopeudella, ihan vain koska sitä on saatavilla.

Vierailija
18/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,  mutta alkoholin säilyttämiseen riittää.  Miehellä toisinpäin.

Jos laitatte 6-packin jääkaappiin,  kauan pysyy?  Meillä ei kauaa.  Pitkäaiksissäilytys täytyy olla kuivskaapissa piilossa. 

Vierailija
19/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti riittää. En ole porsas.

Noh :C

Vierailija
20/104 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säily. Olen irtokarkkiriippuvainen (salmiakki erityisesti), nyt karkitta kesäkuun alusta lähtien. Riippuvuuteen ei auta kuin katkaisuhoito. Ajattelen irtokarkkeja enää lähes päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme