Riittääkö teillä itsehillintä karkkipussin säilyttämiseen kaapissa?
Ja sitten aina pikkuhiljaa napsitte sieltä yhden tai kaksi, ja karkit riittää pitkäksi aikaa?
Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että turvallisinta on vaan olla ostamatta, koska itse huitasen koko pussillisen naamaan kerralla. Siksi ostan herkkuja tosi harvoin. Kadehdin niitä, joille riittää pieni sokerimäärä ja sitten tulee stoppi.
Kommentit (104)
Ei todellakaan. Kaikki tai ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos riittää, niin oletteo opetelleen sen taidon vai oletteko aina olleet sellaisia?
Oho, kirjoitinpa hienosti.
Ostan herkut syötäväksi enkä säilöttäväksi. Suklaata sen olla pitää.
M
Ei riitä. Ainoa tehokeino on jättää houkutukset kauppaan. :-D
Riittää. Tuolla pöydällä on nytkin avaamaton karkkipussi.
Jännä juttu tämä, kun itellä ei tule edes mieleen ostaa karkkipussia kotiin. Onko siis makeanhimo oikeasti olemassa sellaisena, että sitä on vaikea vastustaa? Makea on siis ok, jos jossakin tarjotaan karkki tai kaksi, mutta ei mitenkään isoja määriä kerralla. Tulee äklö olo ja hampaat tuntuu tahmeilta, jos joutuu syömään paljon makeaa.
Karkit söisin varmasti heti, mutta koska mulla menee maha niistä kipeäksi niin syön harvoin. Suklaata pystyn syömään pari palaa kerralla niin sitä löytyy useammin.
Sain konvehtirasian pari viikkoa sitten. Tuolla se hyllyllä odottelee joulua.
Ei riitä minullakaan. En todellakaan osaa säilyttää vierasvarakeksejä, karkkipusseja tai mitään muutakaan makeaa kaapeissa. Olisi kiva osata, mutta itsekuri makean suhteen on olematon. Olen ollut perso makealle aina.
Ei.
Olen keski-ikää lähestyvä mies. Meillä perheessä oli 4 lasta, jos karkkipussi jäi vartioimatta, sisarukset kävivät haaskalla.
Edelleen syön kerralla koko pussin 300-400g.
Olen kyllä aina ollut semmoinen. Voin kyllä syödä pussillisen kerrallakin jos vaikka jotain leffaa katselee, tai päivän mittaan napostellen, mutta kyllä helposti menee myös päiviä että on avattu karkkipussi kaapissa enkä ota yhtään. Tai otan jonkun yhden ruuan päälle. Ja juu olen kai aina ollut tämmöinen, ei ole erityisemmin tarvinnut opetella. Lapsena jo säännösteltiin siskon kanssa karkkipäivän karkkeja että ne riittäisi pidempään.
Parasta on ostaa kolme karkkipussia kerralla. Kai sitä voi sanoa itsehillinnäksi, kun syö vain pussillisen päivässä. Neljäntenä päivänä taas kauppaan. Silleen mahtuu hyvin viikkoon myös se karkitonpäivä!
Riittää helposti. Mutta ei riitä itsehillintä jos on vaikka olutta jääkaapissa tai avattu viinipullo. Sen takia harvoin alkoholia käytänkin, tiedän että aivan liian helposti lipsuisin liikakäytön puolelle ja se on vielä pahempi kuin sokerin liikakäyttö. Heikkoutensa kullakin.
Tietysti riittää. En ole porsas.
Karkit säilyy, mutta alkoholia en voi ostaa kotiin.
Vaihtaisin addiktioni makeaan, jos voisin.
Riittää. Mulla on karkkikori johon kertyy eriliaisia mässytuotteita joko itse ostettuna tai lahjaksi saatuna. Syön niistä tietyn verran melkein joka päivä, yleensä 2 riviä suklaata tai joku vastaava määrä toisenlaista karkkia.
Miehelläni ei riitä, ja hänen taktiikkansa onkin pyrkiä olemaan ostamatta mitään makeaa kotiin. Sitten kuittailee minulle miten on taas korissa suklaalevy ja siitä meni yli puolet kun hän nälkäisenä treenien jälkeen kokkaili. :D Oma jemmasysteemini toimii siis vähän huonosti kun mies imaisee kaiken lähellä olevan makean naamaansa äänen nopeudella, ihan vain koska sitä on saatavilla.
Ei, mutta alkoholin säilyttämiseen riittää. Miehellä toisinpäin.
Jos laitatte 6-packin jääkaappiin, kauan pysyy? Meillä ei kauaa. Pitkäaiksissäilytys täytyy olla kuivskaapissa piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti riittää. En ole porsas.
Noh :C
Ei säily. Olen irtokarkkiriippuvainen (salmiakki erityisesti), nyt karkitta kesäkuun alusta lähtien. Riippuvuuteen ei auta kuin katkaisuhoito. Ajattelen irtokarkkeja enää lähes päivittäin.
Ja jos riittää, niin oletteo opetelleen sen taidon vai oletteko aina olleet sellaisia?