Ohhoh. Aivokirurgin mediaani palkka 28 tuhatta euroa!
Kommentit (75)
Onko kenellekään vielä epäselvää, miksi juuri lääkärit vastustavat hampaat irvessä koulutettavien lääkärien määrän lisäämistä? Tämä ammattikunta pitää nykyään suomalaisia pilkkanaan. Ei sillä, etteikö aivokirurgi tekisi tärkeää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista silti oli lukea Juha Hernesniemen muistelmat. Omien lasten syntymät elämässään olivat hänelle hädin tuskin mainitsemisen arvoinen pikkujuttu.
Työn imu, raha ja huippumaine maailmalla ovat toki ihan hyvä ja hieno asia, mutta kyllä kaikesta sellaisestakin voi yhdenlaisen elämänsyövän kehittää itselleen.
Kyllä minä säälin häntä ja hänen perhettään. Tuollaisella työllä ja omistautumisella on ollut valtava hinta. Sanon tämän ihan omakohtaisesti tosi hyvin tienanneen, mutta aina poissaolevan isän lapsena. Työnarkomaniahan ei tarkoita, ettei silti rakastaisi läheisiään.
Kaikkea vain ei voi, ei ehdi elämässään hoitaa hyvin tai edes saada. Eivät edes nämä huippuaivokirurgit. Tosi sympaattinen ihminen kyllä JH tainnut olla ja varmasti työssään yhtä erinomainen kuin maineensakin oli.
Mutta hei, tuo 28t euroa Suomen progressiivisessa verotuksessa on tilillä hurjan paljon vähemmän. Hyv
Taitavat tehdä pitkälti yksityisellä oman firman nimiin ja nostaa 7,5% osinkoverolla tulonsa. Eivät ne lääkärit aivan tyhmiä ole ja progressiivisen verotuksen alla niitä rahoja tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy palkka olla kohdillaan noin vaativassa työssä. Voin suoraan myöntää, että minusta ei ikinä olisi tuohon hommaan (tuskin riittää äly opiskeluun, mutta ei kyllä riittäisi paineensietokyky leikkaamaan).
Jos jotain tuo palkkataso niin kismittää, ei muuta kun lukemaan aivokirurgiksi.
Ei minua todellakaan kismittänyt van sanoin ohhoh kun niin paljon. Hienoa että saavat niin paljon. Olin vain yllättänyt kun luulin että joku 5000€
Ap
Oma opiskelukaveri on aivokirurgi, kun tämän kirjoitit, niin piti ihan tarkastaa, pitääkö kirjoituksesi paikkansa. Ei pitänyt lähellekään. Tienasi alle 160k vuoden aikana. Toki hyvin, mutta kaukana 28k/kuukausi!
Ovat kyllä palkkansa ansainneet, siinä ei passaa käsi täristä milli peliä ettei ihminen kuole ja pystyy vielä puhumaan
So? Moni saa pelkästä nenänkaivelusta 3000-5000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä pidä paikkaansa.
Googleta aivokirurgin mediaani palkka niin kyllä kuule pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy palkka olla kohdillaan noin vaativassa työssä. Voin suoraan myöntää, että minusta ei ikinä olisi tuohon hommaan (tuskin riittää äly opiskeluun, mutta ei kyllä riittäisi paineensietokyky leikkaamaan).
Ei minua todellakaan kismittänyt van sanoin ohhoh kun niin paljon. Hienoa että saavat niin paljon. Olin vain yllättänyt kun luulin että joku 5000€
Ap
5000? Miten joku voi olla näin hukassa palkkojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Oma opiskelukaveri on aivokirurgi, kun tämän kirjoitit, niin piti ihan tarkastaa, pitääkö kirjoituksesi paikkansa. Ei pitänyt lähellekään. Tienasi alle 160k vuoden aikana. Toki hyvin, mutta kaukana 28k/kuukausi!
Mene googleen pelle. Kaverillasi ei ollut täydet työtunnit tai teki keikkahommia.
Vierailija kirjoitti:
Robotit tekee nykyaikana jo leikkauksia. On aina tarkempi kuin kirurgin käsi. Se on tulevaisuuden suuntaus.
Niin ne lentää lentokoneetkin automaattisesti, en silti haluaisi, että siellä puikoissa olisi joku tavis.
Joo. Ja täällä sai kerran vinon pinon yläpeukkuja trolli, joka kertoi olevansa koulutukseltaan aivokirurgi, mutta työskentelevänsä kahvilassa, koska tykkää siitä. LOL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Häh? Olen äikänope ja tienaan 4800. Olisi aika outoa, jos aivokirurgi tienaisi saman.
Jos joku kauppias saa miljoonan vuodessa niin kyllä aivokirurgin pitäisi saada paljon enemmän, tai ainakin tuo miljoona olisi tuohon ammattiin sopiva palkka ja kauppiaiden tuloja voisi hyvinkin leikata.
Kauppiaaksihan otetaan joku vähä-älyinen hööömö joka sattuu olemaa jonkun oikean ministeri serkku, eihän sinne kuka vain pääse, vaikka hommahan hoituu vaikka olisi jäänyt peruskoulu kesken.
Luin Juha Hernesniemen muistelmat. Hän kuoli pian sen jälkeen, kun lopetti työt koronan vuoksi ja jäi eläkkeelle. Pohdin: oliko työnarkomania kaiken vaivan arvoista? Hän pelasti lukuisia ihmishenkiä, joten vastaus on kyllä.
Luuleeko joku täällä, että Google antaa jotain luotettavia palkkatilastoja :D? Esim. kukaan ei tee nimikkeellä ''aivokirurgi'' töitä yhtään missään. Monien sivujen palkkatutkimukset perustuvat kyselyihin, joihin kuka tahansa voi ilmoittaa minkä tahansa palkan mille tahansa työtehtävälle.
Aivokirurgiaa tekevät yleensä neurokirurgiaan erikoistuneet lääkärit. Monella hyvinvointialueella neuroalojen erikoislääkärien mediaanipalkavat ovat välillä 7000-10 000 euroa. Eli mediaanipalkka ei todellakaan ole mikään 28 tuhatto euroa kuussa. Esimerkiksi meidän hyvinvointialueella kaikkien erikoislääkärien peruspalkka on noin 8000 euroa erikoisalasta riippumatta ja siihen päälle toimenpidepalkkiot.
Ainoa luotettava palkkatilasto aiheeseen olisi Lääkäriliiton omien jäsenten palkkatutkimukset, joihin pitää olla Lääkäriliiton jäsen, jotta niitä pääsee lukemaan.
Näinkö meinaat, että tässä asiassa ei voisi olla säästöjä? Miksei?