Ohhoh. Aivokirurgin mediaani palkka 28 tuhatta euroa!
Kommentit (75)
Ihan oikein , ne pelastaa ihmishenkiä.
En oikeasti haluaisi olla aivokirurgi.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ne tienaa suurimman osan tuosta leikkaamalla selkiä yksityisvastaanotolla, jotka ei ole tarpeeksi sairaita julkiselle. Aivoja ne leikkaa ja ihmishenkiä pelastavat julkisella ja siellä palkka on sen noin 6000 kuten muillakin lääkäreillä.
Kyllä täytyy palkka olla kohdillaan noin vaativassa työssä. Voin suoraan myöntää, että minusta ei ikinä olisi tuohon hommaan (tuskin riittää äly opiskeluun, mutta ei kyllä riittäisi paineensietokyky leikkaamaan).
Jos jotain tuo palkkataso niin kismittää, ei muuta kun lukemaan aivokirurgiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ne tienaa suurimman osan tuosta leikkaamalla selkiä yksityisvastaanotolla, jotka ei ole tarpeeksi sairaita julkiselle. Aivoja ne leikkaa ja ihmishenkiä pelastavat julkisella ja siellä palkka on sen noin 6000 kuten muillakin lääkäreillä.
Ja en siis sano että olisi väärin kun tärkeää työtä tekevät mutta "aivo"kirurgi ei oikeastaan ihan hirveästi tienaa pelkästään niitä aivoja leikkaamalla.
Neurokirurgin työssä on ns. aivolisää. Juntit kuvittelee työtä erityisen vaikeaksi lääkärintyöksi, koska aivot.
Näiden palkkataso ei minua häiritse tippaakaan, ansaittua on. En rupeaisi.
AP, paljon vai vähän mielestäsi????????????
Nämä on kyllä palkkansa ansainneet.
Surullista silti oli lukea Juha Hernesniemen muistelmat. Omien lasten syntymät elämässään olivat hänelle hädin tuskin mainitsemisen arvoinen pikkujuttu.
Työn imu, raha ja huippumaine maailmalla ovat toki ihan hyvä ja hieno asia, mutta kyllä kaikesta sellaisestakin voi yhdenlaisen elämänsyövän kehittää itselleen.
Kyllä minä säälin häntä ja hänen perhettään. Tuollaisella työllä ja omistautumisella on ollut valtava hinta. Sanon tämän ihan omakohtaisesti tosi hyvin tienanneen, mutta aina poissaolevan isän lapsena. Työnarkomaniahan ei tarkoita, ettei silti rakastaisi läheisiään.
Kaikkea vain ei voi, ei ehdi elämässään hoitaa hyvin tai edes saada. Eivät edes nämä huippuaivokirurgit. Tosi sympaattinen ihminen kyllä JH tainnut olla ja varmasti työssään yhtä erinomainen kuin maineensakin oli.
Mutta hei, tuo 28t euroa Suomen progressiivisessa verotuksessa on tilillä hurjan paljon vähemmän. Hyvä vain, että näille maksetaan niin hyvin, että parhaista parhaat kilvoittelevat.
Aivojen kohdalla kun mitään harmittomia pikkuvirheitä ei ole.
Robotit tekee nykyaikana jo leikkauksia. On aina tarkempi kuin kirurgin käsi. Se on tulevaisuuden suuntaus.
Siitä vaan hakemaan opiskelemaan, jos kadehdituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuukaudessa.
Miten niin kuukaudessa, kai tuo nyt on vuosipalkka?!
Laitoin huvikseen meidän neurokirurgit (iso yliopistosairaala, suurin osa tekee myös yksityisellä) verokoneeseen ja suurituloisin näytti tienanneen n. 23k€/kk. Pääosin aivoleikkauksia tekevät tienaavat vielä vähemmän. Mistä lie nämä aivokirurgit on sitten revitty kun meillä on niin huonotuloisia.
Ja ei sillä, ihan ansaitsisivat tuon 28k€. Eivät sitä kuitenkaan tienaa.
Ja sellanen nippelitieto tähän väliin että tosi usein niitä ihmishenkiä pelastavia päivystysleikkauksia tekee erikoistuvat lääkärit joilla palkka on n. 4000€/kk. Poikkeuksia toki on ja vaativimmissa leikkauksissa on aina myös erikoislääkäri mukana, mutta aika usein näin.
Mä oon tarvinnut ison neurokirurgisen leikkauksen ja saisivat mun puolesta tienata vaikka miljoonan. Ja kyllä neurokirurgin pitää tehdä niitä leikkauksia koko ajan tai tatsi menee, niinhän esim se Hernesniemi kertoi haastattelussa.
Kuukaudessa.