Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri ei tiedä lähihoitajan koulutuksestani

Vierailija
08.11.2023 |

Hyvä näin.

Lähihoitajakoulutuksen jälkeen tein vuosia töitä ja opiskelin sitten  toisen ammatin, jossa tein jonkun aikaa töitä. Tietävät vain viimeisimmän koulutukseni:)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ei tiedä mitään koulutustani! Pitäisikö niiden tietää?

Vierailija
2/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on kaksi ammattia, joista ensimmäinen on verrattavissa lähihoitajaan työllistymisen kannalta. Eivät koskaan ole pakottaneet hakemaan sen alan töitä, joten ei siitä tietämisestä ole haittaa ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin antaa harahaanjohtavia tietoja. Seuraukset eivät välttämättä ole  mukavat. 

Vierailija
4/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko sinne pakko kertoa koko koulutuksensa? Ei siellä taida sellaista velvoitetta olla. Jos haet vaikka muurarin hommia niin miksi pitäisi kertoa joku ikivanha lähihoitajan tutkinto?

Vierailija
5/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni ole antanut harhaanjohtavia tietoja. Haen korkeinta koulustani vastaavia työpaikkoja. Te ei ole kysynyt historiastani, joten en ole vastannutkaan.

Ap

Vierailija
6/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip osoitteesi on jäljitetty, henkilöllisyytesi tiedossa ja asiasta ilmoitettu työkkärille.

T: hakkeri

Vierailija
7/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on selvä. Kannattaa lukea työttömyysturvalaki kohta 3 .  

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021290

Vierailija
8/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän tuo, etteivät tyrkytä koronaa tartuttavia paikkoja.

Vierailija
9/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä, ootko sairaanhoitaja sit toiselta koulutukselta? 

Vierailija
10/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti että jokainen työtön voisi halutessaan jättää koulutukset ilmoittamatta? 

Vierailija
11/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan todennäköisesti pian töitä. En ole ehtinyt saamaan edes työttömyyspäivärahaa. Nykyinen koulutukseni kun on myös hyvin työllistävä:) Ja harvinaisempi kuin lähihoitajan koulutus:)

Ensimmäinen  kerta minulle, kun sattumien summana edes ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi.

ap

Vierailija
12/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti että jokainen työtön voisi halutessaan jättää koulutukset ilmoittamatta? 

En tiedä, että voisiko jokainen. Ehkä ei? Sen takia laitoinkin tämän aloitukseni, että selviäisi, että miten te-toimisto yleensä toimii.

Minut haastateltiin puhelimessa ja olitiin sillä tyytyväisiä, kun kerroin mitä töitä haen.

ap

Vierailija
13/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii tietää vanhoja koulutuksia. Mä en voi enää tehdä entistä työtä.

Vierailija
14/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse korjata puutteellinen tieto. Nyt kun aikaa on kulunut vain vähän, tuskin ongelmiakaan tulee. 

Vierailija
15/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös on kaksi ammattia, joista ensimmäinen on verrattavissa lähihoitajaan työllistymisen kannalta. Eivät koskaan ole pakottaneet hakemaan sen alan töitä, joten ei siitä tietämisestä ole haittaa ollut.

Onko ollut hyötyä?

Vierailija
16/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lähihoitaja. Olen muodollsielta koulutukseltani maisteri. Tiedän, että lähihoitajilla on verraten todella hyvin töitä tarjolla. Mutta kun tähän jatkan, että en ole halukas ja kiinnostunut hakeutumaan lähihoitaja opintoihin, vaan olen mieluummin vielä toistaiseksi työttömänä ja pyrin aktiivisesti saamaan muuta kautta töitä, parhaassa tapauskessa saatan saada sellaisen jossa voin käyttää hankkimaani osaamispääomaa, niin saan kuulla, että kuinka mulla on mennyt vain kusipäähän ja kuinka minun tulisi ymmärtää, että olen suorittanut opintoni "väärältä alalta" , kun alani töitä on vähän tarjolla ja palkkakin pienempi kuin monella lähihoitajalla. Mutta jos nyt kutenkin kouluttautuist vaikka seuraavaksi puhtaanpitoalan perustutkinnon. Ymmärrän, että kaikki työ ja koulutus on arvokasta mutta silti jotenkin harmittaa.

Vierailija
17/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut hyötyä?

Olen mä joskus avautunut virkailijalle siitä, millaista se työ oli, joten ehkä, jos myötätuntoinen kuuntelu lasketaan hyödyksi.

Vierailija
18/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuossa mitään jos kerran se tuoreempi koulutus työllistää. En minäkään aio kertoa lähihoitajan tutkinnosta enkä edellisestäkään aiemmasta toisesta tutkinnosta koska en pysty niitä töitä fyysisesti enää tekemään. Tai no voin kertoa mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Vain tämä uusin tutkinto mitä opiskelen nyt on tarpeen. 

Vierailija
19/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ei halua tietää koulutuksiani. Aina kun laita uuden se poistetaan ja sitten väitetään että minulla ei ole koulutusta. 

Vierailija
20/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne noita ihmisten kaikkia koulutuksia tiedä tai edes noteeraa. Etenkin jos se on hankittu ulkomailta. Toistaiseksi ei kouluttautumista ole kielletty tai saatettu luvanvaraiseksi, vaikka sellainenkin päivä tässä sosialidemokraattisessa dystopiassa vielä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi