Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut vastasyntyneiden äidit selviätte/selvisitte yöt?

Vierailija
07.11.2023 |

Meidän yöt on ihan kauheita. Vauva herää noin tunnin välein itkemään tai syömään ja itse en pysty nukkumaan ees noita tunnin pätkiä koska olen jatkuvassa hälytystilassa ja havahdun vauvan pieneenkin inahdukseen. Toiseen huoneeseen jos menen nukkumaan niin heräilen kuitenkin pakkautuneiden rintojen takia eli imettää täytyy joka tapauksessa 2-3 kertaa yössä.

Miehellä menee öisin hermo saman tien jos vauva ei heti nukahda ja enemmän stressaan miesvauvasta kuin omasta väsymyksestäni joten miehestäkään ei ole öisin apua.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä selvisin niin että laitoin vauvalle tissin suuhun ja jatkoin unia. Sit kun heräsin siirsin vauvan omaan sänkyyn, joka oli meidän sängyssä kiinni ns sivuvaununa. Sit ku vauva taas heräs, laitoin toisen tissin suuhun ja jatkoin unia. Vaippa vaihdettiin aamulla. En sytyttänyt valoja ollenkaan yöllä enkä palvellut vauvaa muuten kuin antamalla tissiä

Vieläkö 5 kertaa toistat sanaa tissi?? Onko sulla fiksaatio omaan tisseihin? Tämä ei ole oikea aloitus sen ilmaisemiseen. 

Näyttäisi olevan fiksaatio omiin tisseihin kun pitää sitä sanaa toistella. Ellei oo se sama ap, joka on aloittanut näitä ihme vauva aiheisia aloituksia viime aikoina. 

Kannattaa kuitenkinkin muistaa, että tämän sivuston osoite on vauva.fi. Ehkä sinun kannattaa mennä Tekniikan Maailman keskustelupalstalle, siellä ei ole mitään vauvoihin liittyvää keskustelua.

Vierailija
62/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin vauvan kanssa joten yöllä oli helppo vaan lykätä tissi suuhun. Helposti saatavilla oli myös vaihtovaatteet ja vaippa jotka tarvittaessa nopeasti vaihdoin minnekään lähtemättä hämärässä. Meillä heräsi 1-2h välein öisin ja päivällä nukkui max tunnin kerrallaan. Joten oma lepo jäi varsin vähäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies otti perjantaina vauvan ja lähti viikonlopuksi pois, minä sain olla maanantaiaamuun asti yksin. Nukuin ja nautin elämästä, toki imetys jäi väliin ja siksi vauva piti alusta asti opettaa korvikkeisiin. Olihan se outoa olla ensin 4 päivää tiiviisti vauvan kanssa ja sitte 3 päivää ihan yksin, mutta siihen tottui, olinhan itse vaatinut miestä osallistumaan.

Vierailija
64/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tottunut aiemman unettomuuden takia. Autoa en uskalla ajaa, koska pelkään nukahtavani rattiin. Kun alkaa päivällä tuntua mahdottomalta pysyä hereillä, lähden ulos kävelemään lapsen kanssa tai käyn vähintään parvekkeella haukkaamassa happea. Yritän myös pitää aktiivisena laittamalla pyykkejä tai muuta kevyttä puuhastelua. Illalla sitten hyvissä ajoin sänkyyn lepäämään nukahtaa tai ei. Varsinaista unta ei tule juurikaan, mutta torkahtelen hetkiksi ja sekin auttaa mulla paljon. Suuri kiusaus olisi lähteä pois sängystä, kun ei nuku, mutta pysyttelen siellä lepäämässä siltä varalta, että lapsi nukkuu ja itsekin nukahdan lopulta joku päivä pidemmässä välissä. Päivällä en halua nukkua ollenkaan, koska se vie multa viimeisetkin yöunet, vaikka ei edes nukkuisi kauaa. 

Vierailija
65/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies otti perjantaina vauvan ja lähti viikonlopuksi pois, minä sain olla maanantaiaamuun asti yksin. Nukuin ja nautin elämästä, toki imetys jäi väliin ja siksi vauva piti alusta asti opettaa korvikkeisiin. Olihan se outoa olla ensin 4 päivää tiiviisti vauvan kanssa ja sitte 3 päivää ihan yksin, mutta siihen tottui, olinhan itse vaatinut miestä osallistumaan.

Sellainen satu palstapapalla tänään.

Vierailija
66/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä selvisin niin että laitoin vauvalle tissin suuhun ja jatkoin unia. Sit kun heräsin siirsin vauvan omaan sänkyyn, joka oli meidän sängyssä kiinni ns sivuvaununa. Sit ku vauva taas heräs, laitoin toisen tissin suuhun ja jatkoin unia. Vaippa vaihdettiin aamulla. En sytyttänyt valoja ollenkaan yöllä enkä palvellut vauvaa muuten kuin antamalla tissiä

Vieläkö 5 kertaa toistat sanaa tissi?? Onko sulla fiksaatio omaan tisseihin? Tämä ei ole oikea aloitus sen ilmaisemiseen. 

Näyttäisi olevan fiksaatio omiin tisseihin kun pitää sitä sanaa toistella. Ellei oo se sama ap, joka on aloittanut näitä ihme vauva aiheisia aloituksia viime aikoina. 

Kannattaa kuitenkinkin muistaa, että tämän sivuston osoite on vauva.fi. Ehkä sinun k

Niin, ne aloitukset on ollut ähinä kama vivahteisia, ei tietääkseni sellaiset kuulu vauvan hoitoon. 

Vierailija
67/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen satu palstapapalla tänään.

Meillä naapurissa on suunnilleen tuollaista. Joka perjantai mies ottaa lapset (noin 2v ja 4v) ja lähtee mummolaan, nainen jää yksin kotiin lepäämään. Mies vie lapset maanantaina hoitoon suoraa mummolasta ja nainen saa vapaan aamun, lähtee ihan iloisenoloisena töihin. Nainen kertoo, miten ei pidä anopista ja mies taas mielellään auttaa vanhempiaan, joten päätyivät tuohon järjestelyyn.

Vierailija
68/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit tursuaa maidosta mammat täällä hokee mantrojaan täällä. 

Vierailija
69/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet vauvat ähisee. Se on niille ihan normaalia ääntelyä. Omatkin vauvat nälissään ähisi aikansa ja jos palvelu ei pelannut, niin he alkoivat itkeä vasta sitten.

Vierailija
70/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tämä on vauvapalsta. Mene sinne Tekniikan Maailman keskustelusivuille.

Vierailija
71/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.. Ja tämä on aihe vapaa. Mee itse, kun toistelet samaa sivustoa, eli tekniikan maailmaa. 

Vierailija
72/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet vauvat ähisee. Se on niille ihan normaalia ääntelyä. Omatkin vauvat nälissään ähisi aikansa ja jos palvelu ei pelannut, niin he alkoivat itkeä vasta sitten.

Sillä ähinällä meinattiin selvästi muuta kuin vauvan ähinää. 

Vierailija
73/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 15 sekuntia kerrallaan. Lapsi nukkui ensimmäisen vuoden max 10 min pätkiä. Johtui mm sydänviasta joka korjattiin vasta myöhemmin. Meni kolme vuotta ennen kuin hän nukkui kokonaisen yön. 

Mies ei auttanut lähes ollenkaan. Itse melkein kuolin uupumukseen. 

Myöhemmin sydänvika korjattiin, erosin miehestä, ja nyt lapsi ei muuta tekisikään kuin nukkuisi. Itse valitettavasti en koskaan saanut takaisin ennen niin hyviä unenlahjoja. Kärsin tästä vieläkin.

Vierailija
74/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin 15 sekuntia kerrallaan. Lapsi nukkui ensimmäisen vuoden max 10 min pätkiä. Johtui mm sydänviasta joka korjattiin vasta myöhemmin. Meni kolme vuotta ennen kuin hän nukkui kokonaisen yön. 

Mies ei auttanut lähes ollenkaan. Itse melkein kuolin uupumukseen. 

Myöhemmin sydänvika korjattiin, erosin miehestä, ja nyt lapsi ei muuta tekisikään kuin nukkuisi. Itse valitettavasti en koskaan saanut takaisin ennen niin hyviä unenlahjoja. Kärsin tästä vieläkin.

Sekuntikello kädessäkö olit kokoajan vuoden verran, kun noin tarkan ajan osaat sanoa. Tuolla nukkumisen ajalla olisi jo oikeasti arkussa, jos oikeasti noin oli. Ihme tomppeli mies sulla oli, kun ei auttanut tosi vaikeassa elämäntilanteessa. Näistä ja muista seikoista päätellen tämä on selvästi keksitty. 

Vierailija
75/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.. Ja tämä on aihe vapaa. Mee itse, kun toistelet samaa sivustoa, eli tekniikan maailmaa. 

Sinullehan nämä vauva-aiheiset ketjut on ongelma.

Vierailija
76/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vauva oli koliikkinen . Minä nukuin yöt 21-3 ja sitten mies nukkui 3-9 ( oli iltaisin vain töissä) . Vauva ei nukkunut muutaku 30 min pätkissä ekat 3 kk.

Toinen vauva nukkui paremmin . Ainoastaan eka kk meni valvoessa kun haki unirytmiä. 3 kk iässä saattoi nukkua jo 6 h putkeen . tällöinkin kyl tehtiin niin et mies oli valvontavuorossa alkuyön , noin yhteen asti , et sain edes alkuyön kunnolla nukuttua .

Tsemppiä ! Muistan sen epätoivon tunteen koliikkivauvani ajalta kun oli niin uupunut ettei meinannut jaksaa . Nyt hän on jo melkein 10v hyvöuninen poika .

Vierailija
77/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullehan nämä vauva-aiheiset ketjut on ongelma.

Anteeksi, sivullisena kommentoin että lopeta toistelu Tekniikan Maailman sivustolle menemisestä, jos joku kommentoi jotakin enemmän tai vähemmän järkevää keskustelussa. Ei sillä toistelulla voita mitään takaisin. 

Vierailija
78/79 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
79/79 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi