Sara saa tukia 2265 euroa.
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009972141.html
Meneekö työttömällä muka huonosti jos saa noin paljon tukia. Itse saan tonnin korkeintaan ja asun yksin. On Sara muka tiukoilla ja joutuu lainaamaan rahaa joka kuukausi. Minä en lainaa koskaan rahaa alle tonnin tuloilla ja pärjään hyvin. Olen ostanut pleikka 5 ja uuden läppärin jotka maksoi yli tonnin tässä kesän ja syksyn aikana. Säästän joka kuukausi noin 50-100 euroa. Talvella säästöön jää enemmän koska on vähemmän kuluja. On lottovoitto jos tekee lapsia niin saa isot tuet.
Kommentit (42)
2265 tekemättä mitään kun itse normityössä 5 päivää viikossa 8 h/päivä ja tienaan alle 2000 e. Reilulta tuntuu!
Saahan se joku Amandakin yli 5000€/kk tukia.
Ihan liikaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sellainen tilanne on vantaalaisella Sara Tarvaisella, 31. Saralla on 2- ja 4-vuotiaat lapset, ja hän on ollut äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla toukokuusta 2019 lähtien. Saralla on vakituinen työpaikka sisustuskaupassa.
Haluan olla mahdollisimman pitkään lasten kanssa kotona, kun päiväkodit ovat niin täynnä lapsia ja hoitajista on ollut pulaa, Sara kertoo.
Saran tulot koostuvat perustoimeentulotuesta, asumistuesta, lastenhoidon tuesta, elatustuesta ja lapsilisästä. Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa."
Siis hänellä on vakituinen työpaikka, mutta hän mieluummin on kotona toimeentulotuella jne.?
Joku haluaa olla lastensa kanssa. Töitä kyllä ehtii tehdä.
Olkoon omilla rahoillaan, ei muiden veronmaksajien.
Ei hän ole se, joka tämän systeemin on kehittänyt.
Muut saavat tukia niin että jää 150-200e laskujen jälkeen. En tiedä keitä nuo tukia saavat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalainen voi olla toiselle kateellinen.
Niinkö ? Minä käyn töissä ja käteen jää noin 1500 ja siitä maksan kaiken, tukia ei tule. Pitäisikö hymyillä kun toisille maksetaan kotiin enemmän ?
Elätätkö tuolla rahalla itsesi lisäksi kaksi lasta? Mikset ole hakenut asumistukea?
Rikkailla on rikkaitten tuet eli 5 kertaa enemmän kuin köyhillä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo varsin pieni raha. Itsellä jo tiukkaa 5000 euron kuukausituloilla.
Ei ole tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
"Sellainen tilanne on vantaalaisella Sara Tarvaisella, 31. Saralla on 2- ja 4-vuotiaat lapset, ja hän on ollut äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla toukokuusta 2019 lähtien. Saralla on vakituinen työpaikka sisustuskaupassa.
Haluan olla mahdollisimman pitkään lasten kanssa kotona, kun päiväkodit ovat niin täynnä lapsia ja hoitajista on ollut pulaa, Sara kertoo.
Saran tulot koostuvat perustoimeentulotuesta, asumistuesta, lastenhoidon tuesta, elatustuesta ja lapsilisästä. Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa."
Siis hänellä on vakituinen työpaikka, mutta hän mieluummin on kotona toimeentulotuella jne.?
Täh, haluaa olla kotona mahdollisimman kauan lapsien takia? Hieno höttöunelma, mutta elää muiden rahoilla. Tuon vuoksi tuet pitäisi lopettaa, tai vähintään lyhentää rajusti. Yli 2000€/kk tukia. Ebempi tuo on kuin monen palkka.
Miksi nainen on kotona, jos ukkonsa on työtön? Tuossa koko jutussa näkyy hyvin se, miksi Suomi syöksyy...
"Hänelle jää kuukaudessa käteen 2265 euroa."
Minusta on väärin, että Sara saa perustoimeentulotukea ihan siksi, että on valinnut olla palaamatta työhönsä. Itsekin olin hoitovapaalla jonkin aikaa. Minä sain n. 300 euroa + lapsilisä 94 e. Sara saa älyttömän paljon enemmän siksi, että säästöjä ei ole ja lapsia on 2 ja hän on yksinhuoltaja. Mielestäni tuo ei ole reilua. Raskasta kokoaikatyötä tehdessäni saan nettoa tuon verran, mitä hän saa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Verojen jälkeen käteen jää noin 1300, josta puolet menee vuokraan.
"Lopuilla rahoilla elättää, itsensä, lapsensa ja kissansa"
Ja AP on nilkki, joka on tuosta tilanteesta mielenterveysongelmista kärsivälle yksinhuoltajalle kateellinen.
Pitää ihmetellä, että mistä v i t u s t a AP:n kaltaisia kusipäitä oikein sikiää.
Tyypillinen kokoomuslainen koulukiusaaja, aina lyömässä lyötyä ja kiusaamassa heikompiaan. V i t t u mikä kusipää olet.
Vaikuttaa että kirjoitit itsestäsi nuo luonnehdinnat, aloittaja oli asiallinen.
Kyllä tuolla pärjää, jos ei ole velkoja. Velallisella tiukempaa.
Tiedän koska omat tulot saman verran, samoin lapsimäärä. Omat tulot koostuu palkasta, opintotuesta, lapsilisästä yh-korotuksella ja asumistuesta. Toki se vähän ärsyttää, että joku voi vaan oleilla kotona saaden ihan samat rahat, kuin mitä itse saa tekemällä 30h/vko töitä + olemalla kokoaikainen opiskelija korkeakoulussa. Mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitä ei tartte tehdä meidän MUIDEN rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Verojen jälkeen käteen jää noin 1300, josta puolet menee vuokraan.
"Lopuilla rahoilla elättää, itsensä, lapsensa ja kissansa"
Ja AP on nilkki, joka on tuosta tilanteesta mielenterveysongelmista kärsivälle yksinhuoltajalle kateellinen.
Pitää ihmetellä, että mistä v i t u s t a AP:n kaltaisia kusipäitä oikein sikiää.
Tyypillinen kokoomuslainen koulukiusaaja, aina lyömässä lyötyä ja kiusaamassa heikompiaan. V i t t u mikä kusipää olet.
Joku lapsi joka pelaa videopelejä jotka vanhemmat maksaa tekstin perusteella.
Aikuinen pitkäaikaistyötön ilman pimeetä duunia kuluttaa kolmesataa jo tupakkiin, muuhun ei oikein sitten jääkään.
Jos töihin aikoisi, tarvisi auton johon ei varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajat itse äänestävät puolueita jotka kilvan puhuu mielenterveysongelmista joilla kätevästi saa lisätuloja, hoitajat ja lääkärit tekee isomman tilin mutta hyödyksi ovat myös ongelmaisille.
Vierailija kirjoitti:
Muut saavat tukia niin että jää 150-200e laskujen jälkeen. En tiedä keitä nuo tukia saavat ovat.
Mulla oli vuokra alle kelan rajojen mutta noussut vuosittain niin että nyt paljonkin yli. Pitäisi muuttaa, mutta minnepä muutat kun kunnassa ei halvempia ole ja muualla pitäisi maksaa takuuvuokria. Kyseessä ei ole halpojen vuokrien helsinki vaikka sitä uutisiin tuotukin. Olisihan nuo lapset käteviä, mutta varattomilla ei varaa.
Suomalainen köyhyys on sitä, että maksetaan kotona lorvailevalle, vakituiseen työhön koska tahansa halutessaan palaamaan kykenevälle enemmän kuin palkkaa monelle työssäkäyvälle (jotka tämän rahoittavat) ja sitten vielä itketään kuinka vaikeaa elämä on. Tämän maan eteen ei tosiaankaan kannata enää kenenkään tehdä yhtään mitään.
Näidenkin kirjoitusten perusteella näyttää sille, että nuo monenlaiset avustukset eivät ole kohdentuneet oikein tai oikeudenmukaisesti. Hallituksen onkin syytä tarkastella ja yksinkertaistaa järjestelmää. Tuntuu oudolta että joku saa viittä kuutta erilaista tukea ja pärjää paremmin kuin tavis suomalainen joka käy työssä. Jollain taas tekee tiukkaa saadessaan yhden pienen tuen. Leikkaamisen varaa kyllä on, esimerkiksi hänellä joka saa yli 2000 nettona eikä halua mennä töihin ja muilla samankaltaisilla.
Kela siis maksaa naisen velkoja. Pitää varmaan ottaa velkaa itsekkin.
Minä saan tukia reilun tonnin kuukaudessa vaikka käyn kokopäivä työssä. Asumistuki 480, lapsilisät 326, vammaistuet 204. Tietystikään jos asuisin yksin, en saisi mitään. Ihan turha vertailla lapsettoman yksineläjän tuloja ja monilapsisen yksinhuoltajan tukia.