Ihmiset raivoaa koronarokotejonoissa. Yli 65 vuotiaat, "mulle kaikki heti"
Koska ihminen on osoittautunut tyhmäksi taas kerran, niin kaikki rokottaminen pitäisi hoitaa ajanvarauksella.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet pitää antaa ensiksi työssäkäyville riskiryhmään kuuluville. Työikäiset pitävät yhteiskunnan toiminnot pyörimässä. Väärin tehty jos keskitytätään aina vain vanhimpiin eläkeläisiin.
----
Samaa mieltä! Olen muutenkin jo täysin kyllästynyt eläkeläisten hysäämiseen. Suuret ikäluokat saaneet mm. loistavat eläke-edut kokoaikatöineen ja nyt lähinnä kitisevät. Ja vaativat että nimenomaan heidän pitää olla etusijalla rokotuksissakin.
Vierailija kirjoitti:
Sääliks käy nää ihmiset, kelatkaa jos täs yhteiskunnas kävis oikeesti jotain isoa, esim totaali romahdus taloudessa niin että raha menettäis arvonsa kokonaan, tai joku sähköverkon hajoaminen koko maassa tai jotain.
Nää ihmiset ois ihan hukassa
Kaikki toiminnot tässä maailmassa on tänä päivänä riippuvaisia sähköstä. Miettikää kuinka haavoittuvaisia oikeasti olemme. Kun, ja todellakin kun, jotakin lähitulevaisuudessa tapahtuu, valtaosa ihmisistä menettää elämänhallinnan ja maailma on täydellisessä kaaoksessa. Olisi hienoa, että näistä asioista voisi keskustella ilman mitään leimoja, jotta olisi edes pieni mahdollisuus tehdä tapahtumien estämiseksi jotakin, tai jos ei edes estämiseksi, niin kuinka auttaa ja selvitä tulevaisuudessa.
Helsinkiläiset naureskelleet kun on maalla jonotettu Tokmannin ämpäreitä.
Eivät itse osaa varata netissä itselleen rokotusaikoja ja tuntien jonottaminen maistuu.
Eivätkä saa edes ämpäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niinkin yksinkertaista asiaa, kuin rokotus, ei Suomessa osata järjestää? Muissa maissa ja kaupungeissa, joissa moninkertaisesti asukkaita Suomeen verrattuna, rokotuksissa ei jonoja. Halutessaan voi varata ajan rokotukseen tai mennä ilman ajanvarausta. Minulle on tarjottu rokotusta lääkärissä käynnin yhteydessä ja apteekissa, eikä kummassakaan mitään jonoja.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009176414.html
Terveydenhuollon ammattilaisilta hurja epäilys: Haluaako THL sairastuttaa suomalaiset koronaan?
IS:n tietojen mukaan moni asiantuntija epäilee, että THL:ssä hybridi-immuniteettitutkimus ja rokotussuositus ovat sekoittuneet keskenään ja että hybridi-immuniteettitutkimus sanelee tahdin, kun rokotussuosituksia ei laajenneta muun maailman tavoin.
IS:N HAASTATTELEMAT terveydenhuollon ammattilaiset sanovat, että saattaa syntyä eturistiriita, että t
Nuo linkit olivat järkyttäviä. Eli joukko asiantuntijoita epäilee, että thl ajaa tässä vaan läpi omaa hybridi immuniteettitutkimustaan.
Ja tuossa muistutettiin, että kansalaisia rokotettiin huonolla pneumokokkirokotteella, kun lääkeyhtiö maksoi siitä rahaa thl:lle. Siitä tutkimuksesta siis. Vaikka tunnetusti tehokkaampi rokote oli saatavilla, niin ihmisiä rokotettiin huonolla.
Vierailija kirjoitti:
Eivät itse osaa varata netissä itselleen rokotusaikoja ja tuntien jonottaminen maistuu.
Pienet on ajatukset suurten kysymysten äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet pitää antaa ensiksi työssäkäyville riskiryhmään kuuluville. Työikäiset pitävät yhteiskunnan toiminnot pyörimässä. Väärin tehty jos keskitytätään aina vain vanhimpiin eläkeläisiin.
----
Samaa mieltä! Olen muutenkin jo täysin kyllästynyt eläkeläisten hysäämiseen. Suuret ikäluokat saaneet mm. loistavat eläke-edut kokoaikatöineen ja nyt lähinnä kitisevät. Ja vaativat että nimenomaan heidän pitää olla etusijalla rokotuksissakin.
Kyllä rokotukset pitäisi antaa ensin yli 90-vuotiaille ja seuraavaksi yli 80-vuotiaille jne.
Typerää, että kaikki yli 65-v samaan aikaan.
Höpöpöö, kävin hankkimassa piikin eilen ja kauniisti Helsingissä jonotettiin. Kyllä, valtaosa vanhuksia. Hävetti kun olivat seisoneet siellä 1,5h ja minä kävelin sisään ja ulos alle 5 minuutissa ajanvarauksella.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei voi enää varata rokoteaikoja. Tämä on laumasuojaajaideologian omaava kaupunki ja aikoja oli vain kourallinen ja ne menivät heti. Siksi riskiryhmälöiset tungeksivat jonoissa, kun he haluavat rokotuksen, mutta aikoja ei voi enää varata.
T. Hki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooh, niin monta ajatusta tästä.
1. Helsinkiläisistä enää murto-osa stadilaisia. Noita junan tuomia valtaosa, olihan täälläkin ämpärijonot (eli ekan tai toisen sukupolven landet).
2. Aikoja ei ollut. Äitini on 74 ja osasi aivan loistavasti, vuosikymmeniä urallaan tietokonetta käyttäneenä, varailla aikoja mutta nolla jäljellä. Hänen ansiostaan kuulin että Maisaan (järjestelmä terveydenhuollossa Hkissa) avattu lisaaikoja ja nappasin itselleni viimeisen ajan. Eli, riskiryhmillä ja vanhuksilla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin jonottaa. Ja jonottaa kannattaa, koska usea saanut viime aikoina covidin uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sitten parempi selitys, että miksi jonottavat tunteja? Käyvät aika kuumankin, joten ei ihan heidän mielihommalta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sitten parempi selitys, että miksi jonottavat tunteja? Käyvät aika kuumankin, joten ei ihan heidän mielihommalta vaikuta.
Missä käyneet kuumana? Olin jonossa, rauhallista oli. Mikä toimipiste?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm...Perusterve mies, 3 rokotetta ottanut ja kuoli koronaan? Mistä tiedätte, ettei se kuollut niihin rokotteisiin. Eihän kukaan vielä oikeasti tiedä niiden pitkäaikaisvaikutuksia, koska kyseessä kokeellinen rokote, joka lanseerattiin hätäkäyttöluvalla
Oletko asperger-narsisti-uskis?
En. Mutta osaan kyseenalaistaa tarvittaessa. Sinä taidat olla niin kutsuttu piikkiuskovainen? Uskot, että viides ja kuudes piikki meidät päästää pahasta...
Niin no. Olen katsellut tuttavia jolla long covid oireet kestäneet kuukausia. Itsellni 5 piikkiä ja nolla koronaa tähän mennessä, eli vaikuttaa toimivan.
Olen riskiryhmään, enkä todellakaan enää ota kyseistä rokotetta (enkä edes saisi). Sairastuin siitä niin pahasti, että koko elämältä putosi pohja lähes täysin. Möllötän lähes aina yksin kotona sohvalla puolikuolleena eikä terveydenhuolto voinut auttaa. Ei ole ketään, jota kiinnostaisi tällainen joka ei mihinkään kykene. Jos saan koronan niin sitten saan ja jos siihen kuolen niin sitten kuolen. En tajua miten jotkut oikein hinkuvat tällaista.
Kuka noita myrkkyjä haluaa? En ole missään vaiheessa antanut tämän vaikuttaa elämään ja tadaa, ei yhtäkään koronaa, ei meillä neljällä eikö isovanhemmilla. Meillä pidetään aina flunssakautena käsihygienista tarkka huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väheneepä eläkekulut
Suomen talous lähtee heti nousuun kun eläkeläiset lyödään vihdoin hautaan ja valtaan pääsee 60-luvun jälkeen syntyneet, jotka muistaa miten hyvää oli 80 ja 90 luvuilla ja 2000 alussa. Eikä nekkejäkään ollut.
Ei me 70-luvulla syntyneet varmaan koskaan päästä valtaan, meitä on liian vähän, joten meidät varmaan vaan skipataan. #valiinputoajasukupolvi tarkotat varmaan piikitetään hengiltä??
Et ole nyt ajan tasalla tässä asiassa. Nykyhallituksen ministereistä enemmistö on syntynyt 1970-luvulla eli seitsämän henkilöä. 1960-luvulla syntyneitä on kuusi henkilöä ja samoin kuusi henkilöä on syntynyt 1980-luvulla. Vanhin hallituksen jäsen on syntynyt vuonna 1960 ja nuorin vuonna 1986. Pääministeri on syntynyt vuonna 1969.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä tunnen useamman ihmisen joka on saanut rokotteesta todella vaikeita haitta vaikutuksia.niistä ei vain julkisuudessa puhuta.eräs tuttava mies on kahden rokote piikin jäljiltä pyörätuolissa ja oma alta kolmekymppinen tyttäreni sai rokotteen jälkeen aivoinfarktin.joten seurauksena on etten yhtään piikkiä enään ota
Sinä et osaa edes kirjoittaa, joten mielipiteelläsi tuskin mitään painoa.
Et kai kerro Kempeleestä. Täällä oli walk-in systeemi. Ajattelin, että on varmaan aamusta ruuhkaa, että menen vasta iltapäivän puolella. Kun menin, niin hoitaja tuli sanomaan, että ei enää oteta walk-in ihmisiä vastaan, kun aamulla OLI niin kova ruuhka. Sillä hetkellä oli rauhallista ja laskin, että aulassa istui peräti 5 ihmistä. Seuraavaksi ajattelin, että varaan ajan kansliasta, jonka piti olla auki. Luukulla olikin lappu, että poikkeuksellisesti suljettu. Kotona yritin varata netistä aikaa, ei onnistunut, koska luki, että kirjoita avautuvaan kenttään sana korona, mitään kenttää ei avautunut. Lopulta soitin tk:seen, josta ei vastattu, mutta sain jätettyä takaisinsoittopyynnön. Ei soitettu takaisin.... Joten eiköhän palata ihan perinteiseen ajanvaraussysteemiin.
Suomessa vuosina
1950-1959 syntyneitä 896 175
1960-1969 syntyneitä 782 233
1970-1979 syntyneitä 629 384
1980-1989 syntyneitä 634 526
Nostaisin mielelläni, mutta kun on lääkitys, jonka teho perustuu siihen, että se heikentää vastustuskykyä...