Ihmiset raivoaa koronarokotejonoissa. Yli 65 vuotiaat, "mulle kaikki heti"
Koska ihminen on osoittautunut tyhmäksi taas kerran, niin kaikki rokottaminen pitäisi hoitaa ajanvarauksella.
Kommentit (222)
Rokotusaika varattuna ensiviikolle. Kaikki rokotukset otettu mitkä annettu. Yhden lievän flunssan (ei korona) podin pari vuotta sitten. Olen huolehtinut käsihygieniasta ja välttelen suuria ihmisjoukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko eristetään uusimaa ja joko maskipakko yms rajoitukset laitetaan päälle? Koronaan menehtyy yhä satoja ihmisiä viikossa joten miksi enää ei ole rajoituksia kuten pari vuotta sitten oli?
Mitä hyötyä rajoituksista olisi tai oli?
Ei rajoituksille ole edes tarvetta jos tehdään seuraavat asiat:
- Maskisuositus kauppoihin, sairaaloihin ja muualle. Vähintään FFP2-tasoisia maskeja, kirurginmaskeista ei ole hyötyä.
- Parannetaan rakennusten ilmahygieniaa esimerkiksi lisäämällä ilmanpuhdistimia. Ranskassa ja Belgiasta tässä on jo laki
- Laajennetaan koronalääkkeiden kuten Paxlovidin saatavuutta
- Laajennetaan VirX:n kaltaisten koronalta suojaavien suihkeiden saatavuutta
- Etätyösuositus
- Tiedotetaan faktapohjaisesti koronatilanteesta ja suojautumisesta
- Kehitetään nenärokotteita, jotka tuovat kestävämmän immuniteetin myös koronatartuntoja vastaan
Mikään näistä ratkaisuista ei yksinään tuhoa koronaa mutta on apuna vähentämässä tartuntoja. Koronan torjunnassa ei ole kyse ajattelusta "kaikki kiinni tai eletään kuin Ellun kanat", on monenlaisia keinoja joilla voidaan torjua koronaa ilman mitään isoja sulkuja!
Vain suomijutut. Muut maat näyttää hyvin tulleen järkiinsä tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kanssa kaksi rokotusta, ollaan kuusikymppisiä. Toista viikkoa yskitty, kuumeiltu ja oltu tosi uupuneita.
Aika turhia ovat nämä rokotteet. Suuri puhallus.
Rokotus estää vaikeaa eli sairaalahoitoa vaativaa tautia.
Ei estä. Siellä sairaalassa juurikin on näitä rokotettuja.
Totta kai sairaaloissa on myös rokotettuja koska heitä on paljon enemmän kuin rokottamattomia ja rokotetuissa on yliedustus niitä kaikkein hauraimpia joiden immuniteetti ei välttämättä kunnolla herää vaikka kuinka rokottaisi. Rokottamattomilla on hyvin suuri yliedustus sairaaloissa.
Lähde?
Eihän nämä hirveän hyvin ole hoidettu. Meidän hoodeilla on nyt vain yksi piste isolle alueelle ja siellä törrötti nyt iso jonollinen vanhuksia ulkona. Eikä heillä kyllä mitään tuoleja ollut.
Noin ylipäätään kyseenalainen päätös tulos odottaa rokotteen kanssa näin myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko eristetään uusimaa ja joko maskipakko yms rajoitukset laitetaan päälle? Koronaan menehtyy yhä satoja ihmisiä viikossa joten miksi enää ei ole rajoituksia kuten pari vuotta sitten oli?
Mitä hyötyä rajoituksista olisi tai oli?
Ei rajoituksille ole edes tarvetta jos tehdään seuraavat asiat:
- Maskisuositus kauppoihin, sairaaloihin ja muualle. Vähintään FFP2-tasoisia maskeja, kirurginmaskeista ei ole hyötyä.
- Parannetaan rakennusten ilmahygieniaa esimerkiksi lisäämällä ilmanpuhdistimia. Ranskassa ja Belgiasta tässä on jo laki
- Laajennetaan koronalääkkeiden kuten Paxlovidin saatavuutta
- Laajennetaan VirX:n kaltaisten koronalta suojaavien suihkeiden saatavuutta
- Etätyösuositus
- Tiedotetaan faktapohjaisesti koronatilanteesta ja suojautumisest
Koronaa ei pysty tuhoamaan. Alkuvaiheessa rajoitukset oli ehkä viisaita viivytystaistelun kannalta. Nykyisin lähes kaikkialla on korona virusta eikä sitä kukaan pysty välttämään. Toiset sairastuu toiset ei, toiset vakavammin ja monet hyvin lievin oirein.
Voisiko joku vastata tähän?
En ole koronarokotettu kertaakaan. Olen elossa.
Mulla oli korona kolme kertaa. Testeissä se ei näkynyt kertaakaan. Jäin eloon.
Voisiko joku vastata tähän? Epäloogiset älkää vaivautuko.
Vierailija kirjoitti:
Voisi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joka paikassa kaikki yli 65 vuotiaat raivoaa rokotejonoissa? Ihan kaikki ja joka paikkakunnalla? Vai mitä sä yrität sepustaa?
Johtuuko autismista nuo luetunymmärtämisen vaikeudet?
Ei johdu. Mutta sä voitkin nyt selittää mulle mitä aloituksessa tarkoitettiin. Yli 65 vuotiaat ihmiset tappelee rokotejonoissa? Tuostahan saa käsityksen että ap (sinä?) on ollut katsomassa jonoja ja selvittänyt että kaikki yli kuusvitoset tappelee sielä. Miten se ikä on esimerkiksi tullut selville, kysymällä jokaiselta tappelijalta sitä ikää?
Huonosta käyttäytymisestä laajana ilmiönä rokotuspisteillä on uutisoitu tänään. Tällä hetkellä rokotteita saavat ikäihmiset. Eivät nuoremmat, ellei ole vakavaa perussairautta. Selvennän vielä: rettelöitsijät ovat ikäihmisiä.
Pahalta koronan muodolta suojaa vielä aikasemmat rokotukset? Näin olin kuulevinani radiossa jonkun sanovan.
Ei nuo uudetkaan taida estää tartunnan saamiselta saati eteenpäin levittämiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan Orwellin valtakunnassa. Kirjoitin, että hei, älä valehtelu enää. Se oli tarkoitettu rokotefanaarikolle. Kumma kyllä, TAAS viesti meni erikoisesti ihan muualle mihin se oli tarkoitettu.
Niin ihmiset käyttää vapaaehtoisesti älypuhelimia jatkuvasti. Et vakoilee ihmistä 24/7 ja tietää sinusta enemmän kuin sinä itse. Olette orjia kaikki.
Tuo räyhääminen terveydenhuollon asioimispisteessä ei ole uusi juttu. Vuosikymmenet on ollut, kokemuksesta voin kertoa. Ilmeisesti nyt on henkilökunnalla kuppi täynnä ja haluttu kertoa,että näin ihmiset käyttäytyy ja tämmöidtä tämä työarki on. Pankissa ja kaupan kassajonossakin ollaan suht tyynesti, mutta terveydenhuollossa joillakin on herne nenässä heti kun ovesta sisään tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä nyt mielummin kuolen ja tartutan kun otan enää piikin piikkiä
Tulit sitten vihdoin järkiisi - liian myöhään?
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä sun kysymyksesi on? Ihmiset on erilaisia ja taudit iskee toisiin kovempaa ja voivat siksi tarvita lisäsuojaa /oireiden helpotusta. Ei kai tämä ole mikään uutinen?
Mun appiukko (perusterve) ei myöskään ottanut rokotetta. Sai koronan reissulta kesäkuussa ja kuoli. Sulla on vissiin paremmat kortit kädessä.
Miksi se rokotuskeskukseen palkattu rokottaja ei voisi rokottaa siellä lähiterkkariasemalla? Miksi siitä rokottamisesta pitää tehdä tuollainen julmettu spektaakkeli kun isolta alueelta kootaan kaikki rokotettavat samaan paikkaan yhdellä kertaa vaikka helpompaa (ja taatusti halvempaa) olisi rokottaa ihmiset ihan siinä kävelymatkan päässä ja pidemmän ajan kuluessa.
Olisi ollut vaikka sellainen walk-in-rokotuspiste jo elo-syyskuulta aina jokaisella terveysasemalla yhtenä päivänä viikossa/kahdessa niin nämä ikääntyneet ja riskiryhmäläiset olisi ehtineet hakea tehosteensa ajoissa ja ilman ihmeempiä jonottamisia.
Olisi jäänyt myös kaikki ne kulut kertymättä mitä tuollainen keskitetty rokotepiste aiheuttaa plus kaikki ne kulut ja kuormitus mitä terveydenhuoltoon tulee nyt sen seurauksena, että ikääntyneet/riskiryhmäläiset joutuu kulkemaan tuolla julkisissa altistumassa koronatartunnalle ilman tehosteen antamaa suojaa.
Vai vieläkö muka oltiin siinä Marinin valhejulistuksen uskossa, että koronapandemia on ohi?
Vierailija kirjoitti:
En ota yhtäkään rokotetta. Olen sairastanut (kotitestien mukaan) 5 oireetonta koronaa ja yhden kuumeellisen koronan. Älkää uskoko tuota korona propagandaa!
Kerrotko minulle tyhmälle, millainen on oireeton korona. Eihän sellaista ole olemassakaan! Jos ei ole oireita, on terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä sun kysymyksesi on? Ihmiset on erilaisia ja taudit iskee toisiin kovempaa ja voivat siksi tarvita lisäsuojaa /oireiden helpotusta. Ei kai tämä ole mikään uutinen?
Mun appiukko (perusterve) ei myöskään ottanut rokotetta. Sai koronan reissulta kesäkuussa ja kuoli. Sulla on vissiin paremmat kortit kädessä.
Ei ollut yhteinen appiukko meillä. Omani kuoli myös kesällä koronatartuntaan ja oli kaikki kolme rokotusta ottanut.
Perusterve mies oli hänkin eikä vielä edes eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisten ensireaktioista näki kun hitsailivat ovia kiinni hädissään että tautihan on kehitetty tappavaksi. Sius toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan Orwellin valtakunnassa. Kirjoitin, että hei, älä valehtelu enää. Se oli tarkoitettu rokotefanaarikolle. Kumma kyllä, TAAS viesti meni erikoisesti ihan muualle mihin se oli tarkoitettu.
Tuolla saadaan hyvin vesitettyä hyväkin vastaus.
Ei siinä ole mitään vesitystä. Tämä on tapahtunut muutamia kertoja. Voisitko auttaa, koska palsta ei mielestäni ole ok. uudistuksen jälkeen. Miten saan viestini menemään oikeaan lainaukseen kuten ennen?
Siihen en ota kantaa onko rokotukset tarpeen vaiko ei, mutta kyllähän nämä pitäisi saada paremmin toimiviksi jos kerran niitä rokotuksia annetaan ja suositellaan. Miten voi olla, että kertaakaan ei saada ennakoitua tulevaa ja ihmisille tehosterokotukset jo ennen kuin uusi tartunta-aalto jyllää?
Tuntuu aivan käsittämättömältä kuinka pihalla ja kädetön tuo THL on. Kerrasta toiseen. Ja tuon pitäisi oikeasti olla se, joka huolehtii suomalaisten terveydestä ja hyvinvoinnista sekä just se, jossa on se paras ja ajantasaisin tieto ja osaaminen. Siitähän niille maksetaan ja kaikenlaista tutkijaa ja erityisasiantuntijaa tuntuu olevan niin että päät kolisee yhteen.