Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö jo leikki-ikäisistä lapsista mitä heistä (suunnilleen) tulee isona?

Vierailija
31.12.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-taustalla tuo " kandinaatti" selittyy kyllä.

Vierailija
2/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän oli joku tutkimus ja siinä todettiin, että jo 8-vuotiaasta pystyy yleensä näkemään hänen tulevaisuutensa, miten kouluttautuu, syrjäytyykö jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kyllä kuvittelevat näkevänsä. Yleeensähän sosiaalinen luokka periytyy. Mutta yksilö tasolla et näe. Olen siitä itse elävä todiste. ;-)

Vierailija
4/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että näkee. Minun ja kahden veljeni kohdalla on kaikkien kohdilla mennyt arvaukset metsään. Ikäjärjestyksessä meistä on veikattu tulevan

1) insinööri tai autonkorjaaja,

2) taiteilija tai joku " henkisen ammatin harjoittaja"

3) atk-nörtti, insinööri tai joku kaupallisen alan ihminen.

Ja mitä meistä tuli?

1) Tradenomi, kaupallisen puolen

2) Insinööri

3) Humanisti

Eli kaikki arvatut ammatit löytyvät, mutta väärältä lapselta.

Vierailija
5/17 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelle kaverille hoettiin koko ala-aste, ettei siitä tule koskaan muuta kuin linnakundi. Nyt se on bio-kemisian tutkijana teollisuudessa ja tienaa miljoonia (yliopistolla ei tienaiskaan, mutta voisi olla sielläkin arvosanojensa perusteella). Eikä luultu mustakaan mitään tulevan, olin työväenkakara maaseutupaikkakunnalla ja opettajat pitivät mua häirikkönä eikä koskaan ollut kavereita (nykyään mulle olis varmaan napsahtanut asperger-diagnoosi mutta silloin siitä ei tiedetty mitään) mutta niin vaan olen onnellisesti naimisissa, perheellinen ja tohtori uraputkessa...

Vierailija
6/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin puhumaan kunnolla ja selkeästi vasta 8-vuotiaana. Minulla oli erittäin paha puhevika. Samoin minulla oli LUKI-häiriö ja laskennassakin olin aivan surkea.

Ala-asteen opettajani mielestä minun ei kannattannut pyrkiä oppikouluun; tekisin siellä itseni lähinnä naurettavaksi. Olinhan ääliö ja työväen kersa. Onneksi vanhempani tukivat minua ja sain vapaaoppilaspaikan oppikoulusta. Halusin niin kovasti eläinlääkäriksi tai kemistiksi ;-)

Suurin osa arvosanoistani nousi 7 ja osa jopa 9. Kielet ja matikka pysyivät kuutosina tai viitosina ja keskiarvo oli 7,7 koko oppikoulun.

Pärjäilin mukavasti, kävin ammattikoulun ja sen jälkeen töiden ohessa iltalukion. Sitten opiskelin iltavuoroa töissä tehden päivisin teknikoksi ja nyt olen insinööri AMK (töiden ohessa tämäkin).

Kansakoulun opettajani pyörinee haudassaan niin että multa pöllyää. Onneksi sentään vanhempani uskoivat minuun ja tukivat haaveessani, vaikka ammattitoiveet muuttuivatkin nuoruudessani.

Vierailija
7/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kymmenestä yhdekstä niistä oli(si) voinut tehdä päätelmiä tulevaisuudesta.

Se vähän havahdutti.

Omasta ekaluokkalaisesta en ole kyllä muuta päätellyt, kuin että elkeistä (ei lahjoista) päätellen hänestä tulee taiteilija :). Aika näyttää.

Vierailija
8/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi pientä, silittäisin päätäsi jos ylettyisin.

Terveisin maisteri sekä amk tutkínnon suorittanut

Vierailija
9/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyisyyden niistä näkee suoraa. Eli siis millaiset kotiolot ovat.

Se on ihan hätkähdyttävää. :(

Vierailija
10/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mietitte omaa lapsuuttanne? Olettekohan vähän jäävejä miettimään? Muistikin on valikoiva.

Mulla ei ainakaan koulumenestys ollut hyvä, päinvastoin, olin 6-7 oppilas ekoina vuosina koulussa. Enkö ihan oikeasti tajunnut koko systeemiä, englanti oli aluksi tosi hankalaa jne.

' Nyt olen FT ja yliopistouralla... jos nyt niin voi sanoa :)

Vierailija
11/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leonardi Di Caprion äiti sanoi jossain haastattelussa, että hän oli tiennyt sydämessään jo silloin, kun Leonardi oli pieni lapsi että siitä tulee iso tähti.

Vierailija
12/17 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taiteilijaa, taisi lahjat viitata lähinnä teatteriin tms. Olin myös tosi pikkuvanha, opin pienenä lukemaan ja pärjäsin koulussa. En kuitenkaan viihtynyt koulussa koskaan, ja vaikka ysin keskiarvon peruskoulusta sainkin, en ole korkeakoulututkintoa suorittanut. Minulla on opistotasoinen tutkinto ja amk-tutkinto. Molemmat suoritin helposti, mutta työelämässä olen ollut täysi luuseri. Olen tehnyt vain koulutusta vastaamattomia hanttihommia. Monet entiset luokkakaverini, joita pidin koulussa enemmän tai vähemmän yksinkertaisina, ovat paljon paremmissa työpaikoissa. Joten en ole oikein mitenkään menestynyt, vaikka näin varmaan moni minusta luuli vielä yläasteellakin.

Vierailija
13/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja AMK jatkotutkinnon suorittaneet ovat ihan samalla tasolla kuin esim. DI tai mikä tahansa ylempi korkeakoulututkinto. AMK perustutkinnon suorittaneet esim. insinöörin koulutus on samaa tasoa kuin kandinaatti/maisteri (jotain siitä väliltä).

Vierailija
14/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut. Useammat huonnommin koulussa pärjänneet tienaavat enemmän kuin hän.

Vierailija
15/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ihnoan tietyn tyyppisiä lapsia, joiden ihannuutta vanhemmat hehkuttavat. Valloittava persoona, lähes kaikki lapset ovat sellaisia(myös ne hiljaisemmat).

Vierailija
16/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaimakin ehtii muuttua siinä 20 vuodessa niin paljon, että arvaukset menevät varmaan senkin takia usein metsään.

Ehkä niin päin, että jälkiviisaasti on mahdollista sanoa: Olit sellainen ja sellainen jo pienenä, teit jo pienenä sitä ja tätä. Mutta tulevaisuuden ennustaminen lienee vaikeampaa.

Vierailija
17/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan vastaa AMK yliopistoa!!! Mistä ihmeestä sä tollasta olet saanut päähäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan