Uudella työpaikalla on huono työilmapiiri
Luulin saavani uuteen työhön hyvän perehdytyksen, mutta saan kuulla kollegoilta apua pyytäessäni lähinnä valittelua kiireestä sekä ihmettelyä miten voi olla niin, etten osaa toimia uuden työpaikan käytäntöjen mukaisesti. Työpaikan vaihto on tuntunut totaaliselta virheliikkeeltä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattilainen osaa työnsä ja käyttää myös luovuuttaan. Ettekö todella sen verran omatoimisia ole että ottaisitte itse selvää asioista?
Trollolloo. Perehdytys työhön on työnantajan velvollisuus. Ulkopuolelta palkattu ei voi tietää työpaikan sisäisiä käytäntöjä ilman opastusta.
Sisäiset käytännöt eivät ole tärkeitä ja nimenomaan niiden muuttaminen on suotavaa.
Hehehe. Varsinainen vitsinirkka asialla. Eli vaikka sairaalassa arvotaan joka kerran sattumanvaraisesti erikseen uuden potilaan saapuessa millaista hoitoa tänään tarjotaan? Hyvällä tuurilla saat oikealla paikalla jonossa ollessasi lääkkeet jotka auttavat, huonolla tuurilla et saa mitään hoitoa.
Et ole tainnut käydä kuin peruskoulun. Muussa tapauksessa tietäisit sen, että mikään koulutus ei perehdytä kaikkiin mahdollisiin alan työtehtäviin. Osaajaksi opitaan työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Jälkikäteen tuntuu todella ironiselta, että työnantaja varta vasten houkutteli minua hakemaan tähän työpaikkaan soittelemalla perään. Sen jälkeen kun työt ovat alkaneet, pomo vaikuttaa alkaneen vältellä minua, jottei joutuisi käyttämään aikaansa opastamaan perehdyttämiseen.
Asiat voivat liittyä toisiinsa. Pomo ei jaksanut järjestää hakua eikä pomo halua perehdyttää.
Normaalisti perehdytyksiä ei tarvita. Mutta jos olisi pieksämäkeläinen firma, niin kaikki ovat sisäsiittoisia narsisteja, psykopaatteja ja sosiopaatteja. Ei niihin normaali ihminen töihin eksy ja jos eksyy, niin äkkiä hoksaa juosta karkuun pois.