PERHEPEDISSÄ NUKKUVAT!
Miten ratkaisette sen ettei lapsi tipahda sängystä unissaan??
Kommentit (7)
Ja usein käytettiin myös imetystyynyä (banaanimalli) silloin kun lapsi oli ihan pieni,sillä sai lapsen kätevästi " saarrettua" :)
Toisen lapsen kohdalla ostettiin irtolaita Lastentarvikkeesta.
sitten minä ja mies. Vauva ei siis nukkunut vanhempien välissä.
Hyvin meni. Nyt nukkuu omassa sängyssään (2,5v.).
Nukkuu myös seinän vieressä ja paljon tyynyjä ympärillä silloin, kun on päiväunilla.
oli muuten kätevää, kun ei tarvinnut peittelyä keskellä yötä, Myöhemmin nukkunut lattialla patjalla edelleen unipussissa minun parisängyn ja seinän välissä. Ei siis putoa korkealta. Itse nukun, joko sängyssä tai lattialla patjalla. Sänky on 180cm leveä ja patja 160 cm, joten leveästi saadaan nukkua.
ja lapsi nukkuu yleensä seinän puolella tai sitten meidän välissä. Toiselle puolella sänkyä on taas lapsen oma pinnasänky. Mutta lapsi on tästä huolimatta tippunut sängystä kaksi kertaa. Toisella kerralla tippui meidän sängyn ja oman sänkynsä väliin (sänky oli niin kevyt että siirtyi lapsen pungerrettua unissaan sitä vasten, nyt siirtyminen on estetty) ja toisen kerran tippui jalkopäästä. Kyllä harmitti molemmilla kerroilla.
On nyt 2,5v ja on kerran pudonnut jalkopäästä.
Neljä ensimmäistä kuukautta vauvasänky oli meidän sängyn vieressä ja silloin nukkui joskus vauvansängyn ja mun välissä.
kps ei nuku keskellä, on tosiaan äidin tai isän kainalossa ja vanhempi pitää käsivartnsa suojassa. (ei ole enää ihan pieni vauva, joten ei pelkoa että jäisi alle...)