Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka jääneet asumaan pikkupaikkakunnalle kun "muut" muuttaneet pois

Vierailija
06.11.2023 |

Itse jäin, nyt 30v ja tykkään edelleen asua täällä. Suku ja perhe lähellä, kiva asuinympäristö, kesämökki ihan lähellä ja mukava työpaikka. Ainoaksi ongelmaksi on tullut yksinäisyys, kun kaikki kouluaikaiset kaverit muuttaneet muualle. Ei se ole sama viestein ja puheluin pitää yhteyttä ja sopia yön yli tapaamisia. Kaipaisin eniten arjen ystävyyttä, lenkkejä sillointällöin ja kahvittelua. Ei täällä oikein tutustu uusiin ihmisiin. Ehkä seuraava mahdollisuus on se jos on joskus lapsia niin ainakin siskoni on tutustunut moniin uusiin ihmisiin erilaisissa kerhoissa jne. Onko muilla samoja kokemuksia? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pois, mutta hyvä ystäväni jäi kotipaikkakunnalle ja viihtyy siellä oikein hyvin. 

Vierailija
2/8 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin pois, mutta hyvä ystäväni jäi kotipaikkakunnalle ja viihtyy siellä oikein hyvin. 

Toivottavasti et vihjaile hänelle että täytyisi myös muuttaa pois ja isompaan kaupunkiin. Minun yksi pk -seudulle muuttanut ystävä tekee tätä aina jos mainitsen siitä että vähän harmillista kun täällä ei ole "ketään". Kertoo miten kannattaa rohkaistua ja hypätä uuteen ja että luontoa ja rauhaa löytyy kyllä muualtakin jne. Itseä tämä neuvominen ärsyttää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin, kun löysin työpaikan silloin joskus +20v. Silloin tällöin tulee mieleen, että olisi pitänyt pakata laukut ja häippäistä. Uusiin ihmisiin ei tutustu helpolla, etenkään, kun on tällainen erakkomainen tapaus. Lasten kerhoissa tutuiksi tulleet osasi myös lähteä. Lähinnä töissä tutustuu ihmisiin.

Tilaa on kyllä hyvin. Lapseni olivat viisaampia. He lähtivät opiskelemaan pk-seudulle; toinen tuli takaisin, toinen ei.

Vierailija
4/8 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et vihjaile hänelle että täytyisi myös muuttaa pois ja isompaan kaupunkiin. Minun yksi pk -seudulle muuttanut ystävä tekee tätä aina jos mainitsen siitä että vähän harmillista kun täällä ei ole "ketään". Kertoo miten kannattaa rohkaistua ja hypätä uuteen ja että luontoa ja rauhaa löytyy kyllä muualtakin jne. Itseä tämä neuvominen ärsyttää. Ap

No miksi ihmeessä tuollaista vihjailisin, jos ystäväni hyvin viihtyy kotipaikkakunnalla? 

Vierailija
5/8 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kyllä heti pois täältä kun saan tämän asunnon myytyä. Exän kotikunta johon aikoinaan muutettiin, alle 10000 asukasta.

Vierailija
6/8 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinusta varmaan huokuu tyytymättömyys nykyiseen tilanteeseen ja kaveri varmaan vaan haluaa auttaa jotenkin ja rohkaista, että muuallakin on sitä elämää, jos et ole tyytyväinen nykyiseen paikkakuntaan. Miksi nyt tuollaisesta neuvosta ärsyynnyt? Sano vaan, ettet halua muuttaa mihinkään ja sillä sipuli. 

Vierailija
7/8 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinusta varmaan huokuu tyytymättömyys nykyiseen tilanteeseen ja kaveri varmaan vaan haluaa auttaa jotenkin ja rohkaista, että muuallakin on sitä elämää, jos et ole tyytyväinen nykyiseen paikkakuntaan. Miksi nyt tuollaisesta neuvosta ärsyynnyt? Sano vaan, ettet halua muuttaa mihinkään ja sillä sipuli.&n

En ole tyytymätön, oikeasti viihdyn täällä. Aika ajoin vain harmittaa se kun ystäviä ei täällä enää ole. Olenkin sanonut, etten halua täältä lähteä ja juurikin perustellut noilla sukulaisilla, perheellä, lähes läpi kesän mökkeilyllä jne. Niin kuulemma sukulaisten seuraa arvostaa enemmän kun näkee harvoin, mukavia työpaikkoja varmasti löytyy muualtakin, ja siellä missä hän asuu niin "ihan samantapainen alue kuin se ja se siellä meidän kotipaikkakunnalla", ja alku uudessa paikass aon vaikeaa mutta kyllä siihen jossainkohtaa asettuu jne. Olen sanonut etten kaipaa muutosta noiden asioiden suhteen. Enkä enää myöskään harmittele ystävien puutetta hänelle. Ap

Vierailija
8/8 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, "muuttivatko kaikki muut" mutta...

Olin aika yksinäinen lapsena ja nuorena.

Olin sitä muuallakin asuessa, mutta takaisinmuutto sinetöi ulkopuolisuuden tunteen.

Vaikka minulla on perhe ja sukua, kaikkia minun mielenkiinnonkohteitani koskeva sosiaalinen elämä on Jyväskylän korkeutta etelämpänä.

Aina kehotetaan hakeutumaan kerhoihin ja yhdistyksiin harrastusten pariin... äh, ei täältä löydy mitään: tähtiharrastus, lukupiirit, lennokit, radioharrastus, vanhat moottoripyörät... kaikki näivettynyttä, kriittinen massa harrastajien määrässä ei ylity tai on alittunut vuosikymmeniä sitten.

Juuri liityin erääseen yhdistykseen, lähimmät aktiiviset porukat ovat yli 300km päässä.

No, harrastelen itsekseni ja vierailen harrastuksieni ympärille perustettujen, näivettyvien kerhojen keskustelusivuilla yleensä tuskastuen näivettyneeseen keskusteluun.

T: nimim. Assburger