Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön työnhakija, milloin olet viimeksi käynyt työkkärissä?

Vierailija
06.11.2023 |

Milloin olet viimeksi käynyt paikanpäällä työkkärissä? Onko sen jälkeen ollut muuta yhteydenpitoa, esim. puheluita?

Tuntuu että näissä on tosi suuria eroja että kuinka usein sieltä ollaan yhteydessä, vaikka sama laki kaikkia koskeekin. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan ole käynyt ja olen ollut monta vuotta työttömänä työnhakijana.

Vierailija
22/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuhaastattelu järjestetään ensisijaisesti TE-palveluiden tai kuntakokeilun toimipaikassa, jos siihen ei oo estettä esimerkiksi poikkeuksellisen pitkän asiointimatkan takia

Tämän jälkeen sieltä vaan soitetaan, kun on ne työnhakukeskustelut

Täällä stadissa on ainakin semmoiset ruuhkat, että puhelimellakin tehtävä alkuhaastattelu saattaa tulla 5kk työttömyyden alkamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin toukokuussa ekan kerran ja sitten kesätyön jälkeen syyskuussa uudestaan. Viime viikolla oma ohjaaja laittoi tekstaria ja varmaan soitellaan parin viikon päästä. 

Kovasti oon töitä hakenut, mutta tuloksetonta on ollut. Paljon on työttömiä nyt ja töitä vähän. Vuokrafirmoissakaan ei ole hommia. Mä tekisin oikein mielelläni vuokrana silppua ja pätkää, koska pienet menot ja kohtalaiset pääomatulot, mutta kun TYHJäSTÄ ON PAHA NYhJÄSTÄ. 

Vierailija
24/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikanpäällä olen käynyt viimeksi yli 10 vuotta sitten.

Sanoivat siellä, että netissä pitää ilmoittautua. Kertoivat että heidän yleisökoneita saa käyttää jos ei kotona ole nettiä. Yritin käyttää heidän konettaan, mutta luovutin sillä se oli hirveän hidas.

Olen osatyökykyinen ja teen pelkästään osa-aikatyötä pätkittäin. Pidän työttömyyden voimassa myös työpätkien aikana.

Viimeisin kontakti työkkäriin oli se kun soittivat viime kesänä. Soittelevat nykyään n. 3 kk välein ja pyytävät käymään terveystarkastuksessa. Ei tarvitse hakea työpaikkoja.

Vierailija
25/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa ei tarvitse käydä paikan päällä. 

Tampereella ilmeisesti täytyy alkaa käydä. 

Oletteko olleet pakollisissa infotilaisuuksissa?

Vierailija
26/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa ei tarvitse käydä paikan päällä. 

Tampereella ilmeisesti täytyy alkaa käydä. 

Oletteko olleet pakollisissa infotilaisuuksissa?

Siis oletteko te pitkään työttömänä olleet joutuneet infoihin. 

Riivinrauta
27/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt työkkärissä.

Jäin nyt syyskuussa 2023 eka kertaa elämässäni lomautetuksi eli työttömäksi työnhakijaksi.

He soittivat sieltä ja hakemukset yms..olen tehnyt netissä.

Vierailija
28/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittavat 3kkn välein yleensä. Siinä välissä pitää hakea vähintään 4 työpaikkaa per kk ja kirjata ne työkkärin nettiin.

Nyt oli pitkästäaikaa paikanpäälläkäynti elokuussa. Sieltä ohjattiin ostopalveluun, "työnetsijäpalvelu". Mikä on käytännössä kerran kuussa live- tai etätapaaminen jossa löpistään niitä näitä. Eli kaksi asiakkuutta, eikä kummastakaan mitään apua. Ainoa ketä tässä työllistetään on nämä "neuvojat".

Olen keväällä valmistunut uuteen ammattiin ja siitä lähtien hakenut kymmeniä työpaikkoja.

Hallitus on kyllä niin kujalla työmarkkinoista.

Ei työkkärin tarkoitus ole saamaan ihmisille töitä, vaikka nimen perusteella niin voisi luullakin. Työkkäri on olemassa vain ja ainoastaan sitä varten, että selvitetään kuka on oikeutettu työttömyysetuuksiin ja kuka ei. Ihan itse sinun täytyy se työpaikka itsellesi löytää. 

Vierailija
29/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 61 N. Etelä-Savo.

Minut on kirjattu kuntakokeiluun, mutta myös TE on soitellut. Todella paljon on yritetty saada kumpaankin toimistoon, mutta olen kieltäytynyt, koska mitä ne minusta haluaa. Haistella, maistella, vaiko vaan katsella.

Hirmuinen hinku on ollut saattaa minut pienillä tunneilla ja palkkatuella vaikka mihin pilipali hommiin.

En saisi olla työttömänä työnhakijana, jos en ole tosissani. Mutta tosissani menisin oikeisiin töihin oikealla palkalla. Kukaan ei minua sellaisiin enää palkkaa. 

Vierailija
30/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittavat 3kkn välein yleensä. Siinä välissä pitää hakea vähintään 4 työpaikkaa per kk ja kirjata ne työkkärin nettiin.

Nyt oli pitkästäaikaa paikanpäälläkäynti elokuussa. Sieltä ohjattiin ostopalveluun, "työnetsijäpalvelu". Mikä on käytännössä kerran kuussa live- tai etätapaaminen jossa löpistään niitä näitä. Eli kaksi asiakkuutta, eikä kummastakaan mitään apua. Ainoa ketä tässä työllistetään on nämä "neuvojat".

Olen keväällä valmistunut uuteen ammattiin ja siitä lähtien hakenut kymmeniä työpaikkoja.

Hallitus on kyllä niin kujalla työmarkkinoista.

Ei työkkärin tarkoitus ole saamaan ihmisille töitä, vaikka nimen perusteella niin voisi luullakin. Työkkäri on olemassa vain ja ainoastaan sitä varten, että selvitetään kuka on oikeutettu työttömyysetuuksiin ja kuka ei. Ihan itse sinun täytyy se työpaikka itsellesi l

Ei ehkä perustyökkärin, mutta miksi sitten on nämä ostopalvelut? Niitä mainostetaan henkilökohtaisena palveluna jossa neuvoja auttaa löytämään työpaikan. Käytännössä se menee niin että minun pitäisi keksiä jostain ne paikat ja neuvoja voi tiedustella paikkaa. Täysin älytöntä. Osaan itse hakea töitä, mutta alkaa ne paikkaideat olla vähissä kun on jo kymmeniin hakenut.

Vierailija
31/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin olen työkkärissä käynyt, kunnalla kerran, täysin turha reissu. Ihme hommaa sekin, työntekijät palkkatuella, ei ne mitään osaa. 

Vierailija
32/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 61 N. Etelä-Savo.

Minut on kirjattu kuntakokeiluun, mutta myös TE on soitellut. Todella paljon on yritetty saada kumpaankin toimistoon, mutta olen kieltäytynyt, koska mitä ne minusta haluaa. Haistella, maistella, vaiko vaan katsella.

Hirmuinen hinku on ollut saattaa minut pienillä tunneilla ja palkkatuella vaikka mihin pilipali hommiin.

En saisi olla työttömänä työnhakijana, jos en ole tosissani. Mutta tosissani menisin oikeisiin töihin oikealla palkalla. Kukaan ei minua sellaisiin enää palkkaa. 

Saatko työttömyystukea kun olet tuollainen totaalikieltäytyjä? Jos et, niin miksi hemmetissä edes olet ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi? 

Vierailija
33/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa olen käynyt hakemassa niitä 4 pakollista kun oma koneeni ei toimi. Lisäksi omavalvojan kanssa oli ekat puoli vuotta tapaaminen kerran kuussa. Lisäksi suoritin kaikki kurssit joille pääsin, suurin osa oli lähiopetusta, pari viikkoa etänä jota varten sain tietokoneen lainaan. Työttömyyskorvaukseni on 830 e kuussa, en saa asumis- tai toimeentulotukea.

Vierailija
34/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäämässä vasta työttömäksi. Ottivat muutamassa päivässå yhteyttä puhelimitse. Katsotaan miten jatkossa menee.

Vierailija
35/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typissä kävin viimeksi 4  vuotta sitten. Se käynti päättyi minun hermostumiseen ja uhkasin vetää turpaa sitä typin akkaa joka väitti että työttömyyteni syy on että juon paljon alkoholia eikä ole elämänhallintaa. Heitin sitä akkaa tuolilla niin paljon kun jaksoin ja soittivat sitten poliisin perään. No menin poliisi asemalle ja vaadin asianajajaa samantien koska olivat kaikenlaista valetta minusta väittäneet ja kirjoittaneet perättömiä lausuntoja ettei minulla ole elämänhallintaa juon viinaa ja en ole hakenut töitä 15 vuoteen ja olivat antaneet karensseja ilman syytä. Kerran ne oli kutsuneet jonkun psykiatrin sinne ja sain eteeni sellaisen palikkatestin jossa piti eri muotoisia palikoita sovitella reikiin. Kerroin siitä asianajajalle ja se päätti heti että syyte nostetaan. Sen jälkeen eivät ole työkkäriin kutsuneet vaan sieltä tuli paperi että asiakkuuteni loppuu heti. Sain kyllä korvauksia oikeudessa kunnianloukkauksista ja karensseista joihin ei ollut syytä. Eivät varmana uskalla pyytää sinne koska ensinnäkin pyytäisin avustajan ja nauhoittaisin kaiken ja olisi vielä muutama juttu mistä voisi oikeuteen haastaa.

Vierailija
36/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1998

Vierailija
37/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos kerran vuodessa soittelevat. Suurta kusetusta koko homma.

Vierailija
38/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018

Vierailija
39/39 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimistot ja kuntakokeilut voi ihan hyvin lopettaa. Niillä ei ole yhtään mitään vaikutusta ihmisten työllistymiseen. Vain suhteettoman kovapalkkaisia virkaloisia ilman mitään tulosvastuuta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi