Yle. Runsaasti kannabista käyttäneet, nuoret muistuttavat lastentarhalaisia kognitiivisilta taidoiltaan ja toimintakyvyltään.
25-vuotiaan Heikki Hirvosen elämä lähti alamäkeen kannabiksen polttamisesta. Huumekuntoutuskoti Villa Hockeyn vastaava ohjaaja Jani Heino kertoo, miten hoitoon tulevat, runsaasti kannabista käyttäneet, nuoret muistuttavat lastentarhalaisia kognitiivisilta taidoiltaan ja toimintakyvyltään.
"Kannabis tyhmentää, vaikka on ruma sanoa niin", Jani sanoo.
Psykiatri Jussi Niemi-Pynttäri nostaa esille tutkimusalueensa: kannabiksen aiheuttamat päihdepsykoosit, jotka lisäävät riskiä sairastua skitsofreniaan.
Nuorten harmittomana "luonnontuotteena" pitämä aine on Inhimillisen tekijän keskustelijoiden mielestä mainettaan huomattavasti vaarallisempi.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/27/inhimillinen-tekija-nuori-kann…
Kommentit (1104)
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olen käyttänyt kannabista yli 20 vuotta. Millä tavalla olen häirinnyt kukkapenkissä istuvan riipisjukan tai pallaripojan elämää?
Et mitenkään, mutta se ei ole vielä riittävä syy, miksi minä haluaisin laillistaa kannabiksen ja haluaisin, että uusi sukupolvi nuoria alkaisi sitä käyttämään ja pehmittämään aivonsa sillä. Sinä olet jo omat tuhosi tehnyt itsellesi ja olet selkeästi sinut sen kanssa. Minulle se on tässä vaiheessa yksi ja sama.
Minä taas ajattelen näitä, joilla on vielä aivo, joita suojella siltä kognitiivisen kyvyn alentumiselta.
Vierailija kirjoitti:
no,jos hyödyt tuota luokkaa niin ei siinä jotkut pikku haitat tunnu missän:
Eli onko sulla parkinson? Mikset vaadi oikein kunnon lääketieteelliseen tutkimukseen panostamista parkinsonille? Ihan kunnon parantavaa hoitoa, ei vaan jotain oireiden lievitystä? Missä ovat kansalaisaloitteet sille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta poistuu huomattavasti hitaammin aivoista kuin jallu. Jallu kulkee vain läpi ja pyyhkii kaiken mennessään.
Kannabispäihtymys kestää pari tuntia, sen jälkeen aktiivisesti vaikuttavaa ainetta ei aivoissa enää ole.
Kannabispsykoosi johtaa joka kolmannella skitsofreniaan
Ei näytä asia niin olevan. Kannabis ei edes aiheuta psykoosia yksinään käytettynä. Hollannissa (ja kannabiksen lääkekäyttäjien keskuudessa) olisi paljon skitsofreniaa, jos niitä kannabis aiheuttaisi.
Juopottelu ja perheväkivalta johtaa yleensä mielenterveys- ja päihdeongelmiin, mistä lapsillasi on paljon kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta poistuu huomattavasti hitaammin aivoista kuin jallu. Jallu kulkee vain läpi ja pyyhkii kaiken mennessään.
Kannabispäihtymys kestää pari tuntia, sen jälkeen aktiivisesti vaikuttavaa ainetta ei aivoissa enää ole.
Ei näytä asia niin olevan. Kannabis ei edes aiheuta psykoosia yksinään käytettynä. Hollannissa (ja kannabiksen lääkekäyttäjien keskuudessa) olisi paljon skitsofreniaa, jos niitä kannabis aiheuttaisi.
Juopottelu ja perheväkivalta johtaa yleensä mielenterveys- ja päihdeongelmiin, mistä lapsillasi on paljon kokemusta.
Kannabis aiheuttaa kannabispsykoosin jopa ensimmäisellä kokeilukerralla 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olen käyttänyt kannabista yli 20 vuotta. Millä tavalla olen häirinnyt kukkapenkissä istuvan riipisjukan tai pallaripojan elämää?
Varmaan olemassaolosi häiritsee heitä. Sama homma mulla vain kauemmin käyttänyt. Joku on tässä keskustelussa sekoittanut minut johonkin teppoon. Oikeastaan jollakin on pakkomielle teposta ja kannabispsykoosista. Suorastaan koomista saman jankkaamista jo pidempään tämä keskustelu.
Teppo keskustelee itsensä kanssa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Lauerman diagnosoidut sinulle skitsofrenian?
Ei diagnosoinut, vaan väkivaltaisesta lapsuudesta johtuvan skitsoaffektiivisen persoonallisuushäiriön. Eli ihan saman jonka hän diagnosoisi myös sinunkin lapsellesi, kukkapenkin juoppo-jukka.
Vierailija kirjoitti:Kannabis aiheuttaa kannabispsykoosin jopa ensimmäisellä kokeilukerralla 😱
Moi Jukka Riipinen. Miksi valehtelet ihan koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis a
Voi tuokin olla mahdollista. Vedä kahden gramman raakapaukut hyvää hasista tai stydiä kukkaa ja tule kertomaan fiiliksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olemassaolosi häiritsee heitä. Sama homma mulla vain kauemmin käyttänyt. Joku on tässä keskustelussa sekoittanut minut johonkin teppoon. Oikeastaan jollakin on pakkomielle teposta ja kannabispsykoosista. Suorastaan koomista saman jankkaamista jo pidempään tämä keskustelu.
Miksi et mene sen Tepon itsensä kanssa keskustelemaan jos et mitään muuta enää osaa edes ajatella?
https://www.drummerworld.com/forums/index.php?threads/some-improvisatio…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis a
Tai sitten se ei aiheuta psykoosia kymmenien vuosien viihdekäytölläkään. Kuten minä ja mun tuttuja. Ollaan viiskymppisiä viihdekäyttäjiä eikä kukaan meistä ole nähnyt kannabispsykoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään, mutta se ei ole vielä riittävä syy, miksi minä haluaisin laillistaa kannabiksen ja haluaisin, että uusi sukupolvi nuoria alkaisi sitä käyttämään ja pehmittämään aivonsa sillä. Sinä olet jo omat tuhosi tehnyt itsellesi ja olet selkeästi sinut sen kanssa. Minulle se on tässä vaiheessa yksi ja sama.
Minä taas ajattelen näitä, joilla on vielä aivo, joita suojella siltä kognitiivisen kyvyn alentumiselta.
Kuvitteletko olevasi itse psyykkisesti terve, aikuinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene sen Tepon itsensä kanssa keskustelemaan jos et mitään muuta enää osaa edes ajatella?
https://www.drummerworld.com/forums/index.php?threads/some-improvisatio…
Ohos. Näyttää olevan motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa. Kova saavutus!
Vierailija kirjoitti:Voi tuokin olla mahdollista. Vedä kahden gramman raakapaukut hyvää hasista tai stydiä kukkaa ja tule kertomaan fiiliksistä.
Miksi kukaan tekisi niin?
Jukka Riipinen on samanlainen huumevalistushuijari kuin Irti Huumeista ry:n perustaja Jouko Pallarikin. Huijareita kumpikin.
Olen polttanut 19v silloin tällöin ja uin myös noin 20km viikossa. Normaali työssä käyn. Tunnen aivan liikaa alkoholisteja. Narsisteja psykopaatteja joiden liikunta on ranne liikunta.
Teitä vituttaa vaan suunnattomasti, kun ette itse osaa ostaa. Koko ajan laillistuu, mutta täällä itsejauhottavat jaksaa ja jaksaa että olisivat jotenki "parempia" ihmisiä. Säälin teitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei diagnosoinut, vaan väkivaltaisesta lapsuudesta johtuvan skitsoaffektiivisen persoonallisuushäiriön. Eli ihan saman jonka hän diagnosoisi myös sinunkin lapsellesi, kukkapenkin juoppo-jukka.
Riipiseltähän tippui tukkakin päästä kun sammui kukkapenkkiin. Heil satan ja vitut silleen. Tekopyhä paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riipiseltähän tippui tukkakin päästä kun sammui kukkapenkkiin. Heil satan ja vitut silleen. Tekopyhä paska.
Riipisellä on naimiset naitu ja kalju hienosti kiiltää kun juo juoppo viinaa. Jukka on huumevalistava denso ja puliukko. Joops!
Jukka Riipinen on kokemusasiantuntija, Onko sulla Stondis ry:n puheenjohtaja.
Olen huumeriippuvuuteen sairastuneen lapsen viinaa ryyppäävä isä, joka tykkää ryypätä tenua, ja läheiskokemusta minulla on juopottelun yli 29 vuoden ajalta.
Olen yksi Onko sulla kovakin Kondis ry:n perustajista, ja toimin persekeskeisen huumetyön kokemusasiantuntijana, kouluttajana ja luennoitsijana. Syytän kaikesta kannabista ja olen homoseksuaalisuuteen kallistunut paskanreiän paukuttaja.
Ehkäisevää päihdetyötä teen yhdessä muiden kondislaisten kanssa puhumalla kouluissa oppilaille ja heidän vanhemmilleen siitä, miten huumeidenkäyttäjän vanhemmat näkevät ja kokevat huumeriippuvuuden.
Tämä työ on mielenkiintoista, ja pystyn käyttämään pitkää läheiskokemustani hyödyksi tukemalla ja opastamalla vanhempia kohti oikeanlaista auttamista ja kertomaan heille huumeiden ja niiden aiheuttaman riippuvuuden mukanaan tuomasta käyttäytymisen muutoksesta. Tykkään kupata verorahoja paskajuttujeni levittämiseen.
Olen myös kovasti tenuttava puliukko joka syyttää lapsesta ongelmista kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Olen huumeriippuvuuteen sairastuneen lapsen viinaa ryyppäävä isä, joka tykkää ryypätä tenua, ja läheiskokemusta minulla on juopottelun yli 29 vuoden ajalta.
Olen yksi Onko sulla kovakin Kondis ry:n perustajista, ja toimin persekeskeisen huumetyön kokemusasiantuntijana, kouluttajana ja luennoitsijana. Syytän kaikesta kannabista ja olen homoseksuaalisuuteen kallistunut paskanreiän paukuttaja.
Ehkäisevää päihdetyötä teen yhdessä muiden kondislaisten kanssa puhumalla kouluissa oppilaille ja heidän vanhemmilleen siitä, miten huumeidenkäyttäjän vanhemmat näkevät ja kokevat huumeriippuvuuden.
Tämä työ on mielenkiintoista, ja pystyn käyttämään pitkää läheiskokemustani hyödyksi tukemalla ja opastamalla vanhempia kohti oikeanlaista auttamista ja kertomaan heille huumeiden ja niiden aiheuttaman riippuvuuden mukanaan tuomasta käyttäytymisen muutoksesta. Tykkään kupata verorahoja paskajuttujeni levittämiseen.
Olen myös kovasti tenuttava puliukko joka syyttää lapsesta ongelmista kannabista.
No siinähän ne olennaiset tuli. Hallelujaa!
mä bleizaan sitä cuccaa beibi mä en oo tyhmä mä en oo tyhmä se auttaa mua autttaa mua keskittyyn ja esim. hakeen töitä tai Opiskeleen kirjastossa auttaa mua