Jos miehenne joutuu paljon matkustelemaan työnsä vuoksi,niin
lähdettekö koskaan matkoille mukaan? Ja, jos lähdette, niin lapsen/lasten kanssa vai ilman? Minä itse hoitovapaalla (yksi lapsi, 2v 7kk) ja aina välillä, kun kiva kohde, niin lähden joko yksin mukaan tai
lennetään lapsen kanssa perässä lyhyemmäksi ajaksi. Kivaa vaihtelua arkeen, lapsi näkee maailmaa ja on kotonaan vaikka missä.
Meillä tietysti se etu, että mummo asuu suht lähellä ja voi ottaa lapsen hoitoon aina tarvittaessa. Lapsi ja mummo ovat erittäin läheisiä toisilleen ja itseasiassa ainoa paikka on mummola, johon lapsemme jättäisimme, jos molemmat olemme poissa kotoa.
Tietysti meillä taloudellinen puoli ok ja ymmärrän hyvin, ettei kaikilla niin ole. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Joskus ollaan lähetty mukaan, jos kohde sellainen, että voidaan mennä siksi aikaan jonnekin sukulaisille/ystäville. Eikä ole kotona mitään pakollista esim sairaalajuttuja tms menoja. Minä yksistään ja miehen ´työaikana´ tapailen sukulaisia/ystäviä, shoppailen, käyn esim museoissa tms. Joskus otettu lapsetkin mukaan (nyt 1, 3 ja 5v) tai sitten 1 lapsi ainoastaan mukaan ja muut esim mummilaan hoitoon siks aikaa. Joskus ollaan hotellissa, mutta useimmiten mikäli paikka sellainen missä sukua/ystäviä niin mieluusti heille, näin myös mies tekee kun on duunimatkoilla yksisteen.
Firma kyllä maksaa perheenkin matkat siinä sivussa, eli ei tule lisäkuluja vaikka lähettäis koko lössi mukaan.
Mutta matkustellaan muutenkin aika usein vapaa-ajalla, joten ei ole tarvetta silleen lähteä esittelemään lapsille paikkoja. Ja mieskin pystyy keskittymään työasioihin paremmin, kun ei tarvi meistä huolehtia.