Jos miehenne joutuu paljon matkustelemaan työnsä vuoksi,niin
lähdettekö koskaan matkoille mukaan? Ja, jos lähdette, niin lapsen/lasten kanssa vai ilman? Minä itse hoitovapaalla (yksi lapsi, 2v 7kk) ja aina välillä, kun kiva kohde, niin lähden joko yksin mukaan tai
lennetään lapsen kanssa perässä lyhyemmäksi ajaksi. Kivaa vaihtelua arkeen, lapsi näkee maailmaa ja on kotonaan vaikka missä.
Meillä tietysti se etu, että mummo asuu suht lähellä ja voi ottaa lapsen hoitoon aina tarvittaessa. Lapsi ja mummo ovat erittäin läheisiä toisilleen ja itseasiassa ainoa paikka on mummola, johon lapsemme jättäisimme, jos molemmat olemme poissa kotoa.
Tietysti meillä taloudellinen puoli ok ja ymmärrän hyvin, ettei kaikilla niin ole. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Kommentit (21)
ja joskus epäilyttää et miks ei halua. No, ehkä ei kannata miettiä ettei vaan paljastu jotain.
Vierailija:
ylimääräistä, hyvä että ruokaa saadaan. Joskus olen vihjannut et voitas lähteä mut miehen mielestä ne on työmatkoja eikä lomamatkoja.
Huoh, tällasta meillä.
ylimääräistä, hyvä että ruokaa saadaan. Joskus olen vihjannut et voitas lähteä mut miehen mielestä ne on työmatkoja eikä lomamatkoja.
Huoh, tällasta meillä.
Miehen työnantaja maksaa perheenkin mukaan, eli siinä mielessä voisin mennä mukaan jokaiselle matkalle =)
matkat jokaiselle matkalle? Ellei ole oma firma, niin oudolta kuulostaa?
Tämä eka reissu oli sellainen, että sinne oli kutsuttu puolisot mukaan. Piti vain maksaa lennot itse, kaikki muu oli hoidettu. Tosi kiva reissu :)
kiva ajatus että mies olis mukana, mutta käytännössä ei sitten olekaan... ja jos lapset olis mukana niin ei siinä työn teosta mitään tulisi, mun kontollahan ne olis. Mies ei tosiaan lähde hotelliin istumaan tenavien kanssa oottelemaan mua kokouksesta kun kotona mummut pitää täyshoitolaa, lapsille ja miehelle.
hotellin maksaa työnantaja, koska niin maksaisi joka tapauksessa. Lisävuoteet ja minun matkani ja lasten matkat maksamme me. Minä olen päivät lasten kanssa, isä on kanssamme iltaisin ja jos on viikonloppuja niin ne. Amerikassa ollaan oltu useassa kohteessa, samaten Englannissa.
ilman lapsia en lähtisi missään tapauksessa, koska he eivät ole vielä niin vanhoja, että voisivat jäädä kotiin ilman aikuista.
Kanadassa, Saksassa, Englannissa. Lapsia mukana yksi tai kaksi. Isällä täysi työpäivä, mutta sitten meidän kanssamme.
Ainakin ap:n osalta. Me kyllä kanssa lapsen kanssa kierrellään paljon päivisin ja tutkaillaan eri paikkoja, käydään syömässä jne. En minä ainakaan jää hotelliin miestä odottelemaan, että voisi jonnekin lähteä. Täytyyhän sitä nyt sen verran itsekin pystyä liikkumaan aikuisen ihmisen. Tämä vaan siihen, kun eräs matkusteleva äiti kirjoitti, että jos mies mukana, niin hotellissa vaan odottelisi lasten kanssa. Sellaisen on parasta jäädäkin kotiin.
Mutta kyllä ne päivät on niin pitkiä, että ei siinä enää perhe-elämää iltaisin pääsisi viettämään. On illallisia ja on pitkiä palavereja.
Nyt tosin ajattelin, että keväällä ottaisin talvilomani alkaessa perheen mukaan työkeikalle. Jäisimme siitä sitten viettämään talvilomaa yhdessä. Se olisi eka kerta. Mutta mieheni epäilee, että se ei ole hyvä ajatus. Siksi, koska loman pitää olla lomaa kaikille. Minulla se olisi oleskelua työmaalla / -maassa.
Katsotaan.
Jos bonareita käytetty paljon ja pitkiin lentoihin, niin sitten maksetaan itse.
koska minulla on oma firma ja lapset eivät ole hoidossa, joten me pääsemme kyllä tästä aina lähtemään. Ja pidempiä ne päivät on yksinhuoltajana kotona kuin matkakohteessa, jossa mies on sentään useimmiten illan ja aina yön meidän kanssa... Minä tykkään matkustamisesta ja mukulat samoin.
10
Miksi se nyt niin kauheata olisi lomailla samassa maassa missä työmatkalla? Meidän firmassa harrastetaan paljon sitä, että puoliso/tai perhe lähtee matkoille mukaan. Ainahan siinä saa toisen lennon ilmaiseksi ja hotellinkin joksikin aikaa, ainakin osittain.
Mulla on ainakin sellainen mies, joka haluaa perheen usein mukaan.
Tietenkin työpäivät saattaa olla pitkiä ja joitakin iltajuttuja on, mutta on jo siinä asemassa, että voi joistakin kieltäytyä. Marraskuussa Milanossa huomasin, että perhe voi myös statustaa henkilöä, varsinkin kun mieheni reissut sellaisia, että usein niihin kokouksiin matkustaa ihmisiä ympäri maailmaa. Tavataan siis hotellilla kahvin tai drinksun verran työtuttuja, jos satutaan samaan hotelliin.
mutta työmatkoillekin on kiva lähteä yksin tai lapsen kanssa. Ei ne tarvi olla sellasia ns. lomamatkoja vaan ihan vaihtelua arkeen, kun on hoitovapaalla. Aina ei tule sellasiin kohteisiin lähdettyä muuten lomalle ja aikalailla varmasti jäisi moni niistä paikoista käymättä ainakin lapsen kanssa. Meillä mies matkustaa todella paljon ja kivempi siellä mukana kuin pitkiä yh-päiviä viettää aina kotona. Varsinkin, kun mies itsekin haluaa meidät usein mukaan. Ainakin yöt ollaan yhdessä.