Onko juopottelusta haittaa raskaana ollessa jos juo vain mietoja juomia?
Ystäväni väittää, että raskaana voi juda miten paljon haluaa kaljaa ja siideriä, mutta ei esim. kossua. Miten on? Mietin vaan, että kuinka monta siideriä uskallan ottaa illan aikana.. Kossuun ja muihin väkeviin en aio koskea.
Kommentit (16)
ottaa, niin sitten aivan harvoin yksi lasi esim. viiniä.
Mutta mielummin ei kyllä ollenkaan!
Jos ette pysty olemaan juomatta, niin ei älkää raskautuko ollenkaan. Ajatelkaa tulevan lapsenne parasta.
kyllä mun mielestä tulee enemmän känniin jos juo lasin kossua raakana kun jos juo lasin siideriä?
Noh, hänellä on varmaan sitten FASS-lapsia...
Eikä taida ihan täysillä käydä itsekään...
Yksi siideri silloin tällöin ei haittaa alkukolmanneksen jälkeen. Tästä oli jossain artikkelikin ammattilaisten kirjoittamana. En vaan muista missä.
raskausviikkoja on vastra niin vähän, että ei haittaa ole näin alussa
Vierailija:
raskausviikkoja on vastra niin vähän, että ei haittaa ole näin alussa
Niin oonkin :)
Hyvää Uutta Vuotta!
itse en juonut yhtään raskausaikana, se oli minulle täysin selvä asia. en edes miettinyt muuta, eikä tasan tehnyt mieli.
Lasillisesta silloin tällöin ensimmäisen kolmanneksen jälkeen (esim. kerran kuussa) ei liene mitään haittaa, mutta siihen sen tulee ehdottomasti jäädä!
Ihan yhtä paljon niitä promilleja veressä on riippumatta siitä mistä juomasta ne on tankannut.
Mistä ihmeestä tuleekin tää käsitys, että miedot juomat olisi jotenkin vaarattomampia kuin väkevät. Juotu alkoholimäärä (100%) ratkaisee, ei se kuinka suureen määrään muuta nestettä samalla nauttii.
Ei kukaan voi olla näin tietämätön, paitsi porvoolainen.. hohhoijaa..
" Kyllä lasillinen kossua on ehdottomasti pahempi kuin lasillinen siideriä.
t. lääkäri"