Ihan vakavast. Paljonko teillä on vaatteita?
Muutan pieneen 2000-luvun kaksioon, jossa vastekaappeja on kolme, joista vain yksi on hyllykaappi. Eihän tänne mahdu yhtään mitään ja vielä pitäisi liinavaatteetkin saada mahtumaan. Ei hotsittaisi ehjiä T-paitoja (20kpl) tai farkkuja roskiin laittaa. Uffille vein jo monta säkillistä.
Kommentit (41)
N 100 kpl. Sis kaikki. Kengät, sukat, hatut jne
Käyttövaatteet on yhdessä 60 cm komerossa, jonka sisällä on alaosassa vedettäviä koreja ja ylhäällä tanko. Juhlamekot ja toppa- ym. pihavaatteet varmaan mahtuisi toiseen 60 cm tankokaappiin, nyt ovat vähän hajautettuna talon muihin kaappeihin.
Hieman vähemmän kuin tammikuussa, mutta aika paljon.
Mitäh 20 t-paitaa??kävin oikein laskemassa omani 6 lyhyt hihasta ja 2 lyhyt hihasta puseroa.meillä on miehen kanssa vaatehuone en pitkät hyllyt puoliksi toisella seinällä tanko puoliksi. Ei tuollainen määrä edes mahtuis muullakaan
4 vaatekertaa talvikauteen (paita ja housut), 2 mekkoa ja 2 paita+housu yhdistelmää kesään. 2 yöasua. 3 juhlamekkoa, yhdet sukkahousut. 4x sukat ja alushousut. 2x rintsikat.
5hlö perhe, joten pyykkiä pestään 2-3pv välein. Riittää siis. Sama suunnilleen muilla perheenjäsenillä. Teineillä 2-3 hupparia, 4 teepparia, 3-4 housut jne.
Vaatekaappeja ei ole, vain pienet lipastot jokaisella, yleensä narulta suoraan päälle ja päältä pyykkikoriin tekniikalla.
1 pieni komero on, missä vaaterekki lähinnä juhlavaatteille.
Niin hirvittävä määrä on vaatteita, ettei sitä usko kukaan. Mutta juu olen vaatefriikki ja addikti, myönnän. Niitä olisi loppuelämäksi kun osaisi lopettaa, ettei osta yhtään vaikka näyttäisi kuinka ihanalta.
Olen ominut itselleni osan lastenhuoneenkin kaapeista ja käytän myös monia yläkaappeja noille. Alusvaatteet ja sukat lipastossa. Kyseessä kolmio.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on liikaa vaatteita, mutta en raaski luopua mistään. Kesävaatteet ja kengät on talven varastossa, ja toisinpäin.
Alusvaatteet ja sukat mahtuu 2 hyllylle. Kolmannella on sekalaista; uimapukuja, biksuja, sukkahousuja, villasukkia, treenivaatteita.
Käyttövaatteet ovat kaikki henkareilla, myös T-paidat. Yksi iso kahden oven kaappi täynnä vaatteita henkareilla. Toinen samanlainen kaappi täynnä takkeja/ ulkovaatteita, joita en uskalla viedä varastoon, jos siellä käy varkaita. Ikinä ei kyllä meidän talossa ole varastettu mitään, ei edes pesutuvasta kuivaushuoneesta.
Nykyään sinne häkkivarastoon vaatteita viedessä kannattaa muistaa lutikkavaara. Kannattaa sulkea jätesäkkien suut todella tiiviisti kumilenkeillä.
Laitoin kierrätykseen lähes kaikki vaatteet. Muutama t-paita, farkut, kolmet suorat housut jne.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kierrätykseen lähes kaikki vaatteet. Muutama t-paita, farkut, kolmet suorat housut jne.
Se minkä ostat kaupasta, se sinun tulee itse käyttää, eikä viedä muiden vaivoiksi
Liikaa ja monenkokoisia, osa odottaa laihtumista. Pitääkin käydä kaappia läpi ja viedä Uffin keräykseen joka on lähellä.
Me ostettiin makuuhuoneeseen Ikeasta Norlin lipasto, 160 cm leveä ja noin metrin korkuinen. Ylhäällä pienemmät lokerikot ja alhaalla isommat. Hyvin mahtuu vaatteita ja helppo ottaa. Makuuhuoneen yhteydessä oleva vaatehuone on liian ahdas, minkä vuoksi se on epäkäytännöllinen. Näin pärjätään hyvin.
Ihan liikaa eikä silti ikinä mitään päälle pantavaa. Kaikki vaatteet on jotenkin vääränmallisia tai sitten jääneet liian pieniksi.
Haaveilen melko simppelistä ja suppeastakin vaatekaapista, jossa on vain täydellisen ihania ja toisiinsa sopivia, laadukkaita vaatteita suht neutraaleissa, vaaleissa sävyissä jotka tuntuu päällä hyvältä ja näyttää kivalta. Ja vihdoinkin ne täydellisesti istuvat farkut just siinä oikeassa denimin sävyssä. Nyt niitäkin on läjä ja kaikki on kaameita ja istuu kaikkea muuta kuin täydellisesti.
Määrä kun ei korvaa laatua tässäkään asiassa.
Määrää en osaa edes arvioida, mutta aivan liikaa noita on eikä niitä enää saa mitenkään järkevästi edes kaappiin niin, että sieltä vielä löytäisikin sen mitä etsii.
Pitäisi jaksaa käydä ihan kaikki läpi, mutta toisaalta sekään ei kiinnosta nyt kun on kertynyt extrakiloja ja suurin osa vaatteista on jäänyt pieneksi eli niitä ei voi edes raakata veks sillä perusteella miltä se näyttää päällä. Tai siis voi, mutta sitten olisi sama vaan vetää hylly kerrallaan jätesäkkiin ja roskiin/uffille..
Kaapissa on kuitenkin tosi paljon nättejä ja ihania tavoitevaatteita joista osassa saattaa olla vielä laputkin kiinni, koska ne on odottaneet sitä että tulevat käyttöön kunhan olen pari vaatekokoa pienempi.
Onneksi en sentään enää ole lihonut, mutta sitkaassa nämä extrat kyllä on. Ei olisi kantsinut antaa painon nousta kuin vain se max 2 kiloa ja sitten tiputtaa se heti veks, koska kyllähän sen huomasi mutta ei vaan välittänyt. Ärsyttää ja masentaa.
Mun sisko oli aikoinaan kirppiksellä työharjoittelussa, tarvitseeko kertoa enempää ?
Hänellä oli oma tai omia kirppispöytiä ja myynnin jätti aina kirppikselle. Meillä oli omat pahvinuket, eli pahvista oli piirretty mun käyttämän paidan ääriviivat, ettei tule vikaostoksia. Osti mulle paljon kauniita neuleita, useita kymmeniä, kauluspaitoja, farkkuja jne.
En valita. Tästä on aikaa, varmaan yli 15 v
Mulla on järkyttävän paljon vaatteita. Onneksi sain teinin muutettua lisätilaa: kokonainen kaappi ja vielä korkea lipasto. Jotenkin vaatteet kerääntyivät kolmikerroksisen pyykkitelineen yläritilöiden päälle, varmaan 50cm korkea pino. Olikin kiva yllättäen saada tietää muutaman päivän päästä tulevasta kosteusmittauksesta, joka edellyttää telineen tyhjennystä. No, nyt ovat vaatteet kaapeissa. Vaan yritäpä löytää jotain, mitä ei ole vuosiin käytetty... Tunnin etsin yhtä hametta, mutta löysinkin ihan muita hyviä täysin käyttämättömiä vaatteita. Kun in nuoruuden mitoissa, ei kannata vaatteita poiskaan heittää. Pitääkin vain ensin tsekata kaappi eikä heti ostella uusia.
Liikaa.
Pitäisi karsia joskus tässä.
Noin 2 viikoksi eri vuodenaikojen mukaan, ja lisäksi juhla-, urheilu- ja jumppavaatteet, eli paljon.
Ap:n kannattaa hankkia liinavaatekaappi erikseen, jos asuntoon mahtuu. Alusvaatteita ja sukkia saa mahtumaan kaappiin enemmän, jos käyttää koreja.
Sikana