On tämäkin taloyhtiö, kun ei saa lapset
leikkiä tuossa etupihan alueella, vaan yksi vanha äksy ukko komentaa heitä menemään poies.
Ja minä en jaksa kanssa koko ajan komentaa lapsia pihalta poies.
Kun eivät he siellä koko päivää rymyä.
Vain tietyn hetken näin iltapäivästä.
Kommentit (40)
Se on POIS, ei poies. Ja lapset voivat mennä mölyämään johonkin kentälle tms, pihapiirissä on oltava hiljaa ja asiallisesti.
Kyllä pihalla saa leikkiä. Mies voi mennä POIES omaan asuntoonsa.
Huutavatko ne lapset sen "äksyn ukon" ikkunan alla? Jos huutavat, niin käske ne kakarat vähän sivummalle leikkimään. Leikkiminen tuskin ketään ärsyttää, mutta lasten kiljuminen haittaa monia rankasti. En minäkään haluaisi kiljumista kuunnella ikkunani alla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapset saa pihalla leikkiä. Ei tällä miehellä ole oikeutta kieltää.
Leikkiä saa. Se on selvä. Mutta tuossa tapauksessa taitaa asian ydin olla jossain muussa kuin pelkässä leikkimisessä?
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
POIES
Jotkut valittaa kaikesta, oli oven paukahdus, lumiaura tai lapsen nauru. Itse teen vuorotyötä ja kerrostalossa asun. Kaikenmoista ääntä kyllä kuuluu pitkin päivää, mutta aina olen saanut nukuttua yövuoron kin jälkeen. Pitää oppia sietämään kerrostalon ääniä, kun sellaiseen muuttaa.
No johan on taas ihmisillä ongelmat...
Mies opettelee kuuntelemaan pihan ääniä, pääasia kun ei naapurissa biletetä koko sakin voimalla koko yötä ja te voitte sanoa lapsille, että saa leikkiä ja pitää ääntä, mutta koittavat olla rauhallisemmin koska jatkuva kiljuminen on oikeasti ärsyttävää.
Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Se on POIS, ei poies. Ja lapset voivat mennä mölyämään johonkin kentälle tms, pihapiirissä on oltava hiljaa ja asiallisesti.
Koko tämän aloituksen pointti on, että ap pääsi käyttämään poies - sanaa. Arvasin, että heti tullaan puuttumaan siihen sanaan. Toki arvasi ap:kin.
Olisi kyllä ollut hienoa ja ennenkuulumatonta, jos siihen ei olisi puututtu yhdessäkään viestissä. Ap:n keskustelunavaus olisikin tuottanut ihan järkevän keskustelun, vaikka tavoitteena oli vain poies- sanasta keskustelun aikaansaaminen.
Rivitaloasuminen etenkin on perseestä jos samassa taloyhtiössä on möykkääviä kakaroita. Pihassa kiljutaan, juostaan ja apinoidaan ja kaikki kärsivät. Takapihoilla pompitaan trampoliineilla ja huudetaan kuin teurassiat. Laskee asuntojen arvoa ja pilaa ihmisten elämän.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut valittaa kaikesta, oli oven paukahdus, lumiaura tai lapsen nauru. Itse teen vuorotyötä ja kerrostalossa asun. Kaikenmoista ääntä kyllä kuuluu pitkin päivää, mutta aina olen saanut nukuttua yövuoron kin jälkeen. Pitää oppia sietämään kerrostalon ääniä, kun sellaiseen muuttaa.
Ei se nyt ihan noin mene, että "mitäs muutit kerrostaloon, siedä nyt meteliä sitten". Kerrostalossa kaikilla on yhteisvastuu siitä, ettei kenenkään tarvitse kärsiä metelistä. Missään nimessä kaikkea meteliä ei tarvitse sietää edes kerrostalossa. Esimerkiksi lapsien alituinen karjuminen tai koiran jatkuva haukkuminen ei ole "normaalin elämän ääniä", joita pitäisi vaan sietää.
Pihalla saa leikkiä vaikka tulisi meteliä. Ei voi tuppisuuna olla.
Eri asia jos mölytään yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Onko metelistä valittaminen mielestäsi "kaikesta" valittamista?
Meidän taloyhtiössä on 24 asuntoa ja onneksi täällä ei ole yhtään lapsia. Hyvässä taloyhtiössä ei lapset ole pilaamassa ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tämän aloituksen pointti on, että ap pääsi käyttämään poies - sanaa. Arvasin, että heti tullaan puuttumaan siihen sanaan. Toki arvasi ap:kin.
Olisi kyllä ollut hienoa ja ennenkuulumatonta, jos siihen ei olisi puututtu yhdessäkään viestissä. Ap:n keskustelunavaus olisikin tuottanut ihan järkevän keskustelun, vaikka tavoitteena oli vain poies- sanasta keskustelun aikaansaaminen.
Sama autisti purkaa sydäntään myös muista kirjoitusvirheistä. Tämä toki on murresana.
Pihalla saa leikkiä kovempaakin. Sisällä ei metelöidä.
Asun kerrostalossa, jossa on toisella puolella taloyhtiön lasten leikkipaikka ja toisella puolella lasten päiväkodin piha. Tiesin tämän, kun muutin.
Mielestäni on vain mukavaa, että lasten iloiset äänet kuuluvat asuntooni. Ei niitä ääniä yöllä kuulu.
Muutenkin olen sitä mieltä, että vain päästään vinksahtaneet valittavat normaaliin elämään kuuluvista äänistä kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Rivitaloasuminen etenkin on perseestä jos samassa taloyhtiössä on möykkääviä kakaroita. Pihassa kiljutaan, juostaan ja apinoidaan ja kaikki kärsivät. Takapihoilla pompitaan trampoliineilla ja huudetaan kuin teurassiat. Laskee asuntojen arvoa ja pilaa ihmisten elämän.
Tuo on niiiiiin totta.
Myllypurossa Vantaalla oli aikoinaan taloyhtiössä setä, joka pisti tenavien suut tukkoon. Hannu-setä se oli.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä on 24 asuntoa ja onneksi täällä ei ole yhtään lapsia. Hyvässä taloyhtiössä ei lapset ole pilaamassa ympäristöä.
Osakkeen ostajan riski piileekin siinä, että taloyhtiöön saattaa muuttaa lapsiperhe tai pahimmassa tapauksessa useita. Ja sitten ollaankin kusessa. Niistä perheistä koituu todennäköisesti vuosikausien helvetti, mutta itse ei välttämättä haluaisi tai jaksaisi tai voisikaan ryhtyä asuntoa vaihtamaan.
Pitäisi olla sellaisia asunto-osakeyhtiöitä, joiden sääntöihin kuuluu takuu siitä, ettei lapsia ole eikä tule. Sellaisesta yhtiöstä uskaltaisi paremmin ostaa osakkeen rauhaa rakastava ihminen.
Kyllä lapset saa pihalla leikkiä. Ei tällä miehellä ole oikeutta kieltää.