Nuorena pystyin korvaamaan ruuan kahvilla ja paahtoleivällä. Nykyään jos en saa lämmintä ateriaa päätäni särkee ja olen vihainen
Ei riitä enää pannu kahvia ja pari palaa paahtoleipää täyttämään vatsaa.
Kommentit (18)
Oliko nuorena myös hauskanpitoa ja seksiä niiden jännien kundien kanssa 😕
Sama juttu. Parikymppisenä "ateriani" oli aski röökiä,pannullinen sumppia ja viikonloppuisin olutta.
Nykyään viisikymppisenä lentää yrjö jos yritän samaa
Vierailija kirjoitti:
Ja paino vain nousee. Näläntunne ei ole vaarallista.
Arvasin että tulet taas puhumaan potaskaa lihavuudesta.
Terveellinen ja oikean kokoinen lämmin ruoka ei lihota.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia korvata ruoka kahvilla! Näläntunne on normaali asia! Tuo on syömishäiriö.
Jotenkin ärsyttää tuo "lämmin ruoka" hulluus. Jos vaikka syön katkarapuvoileivän, syön siis kylmän aterian, so?
Ja einekset hui sentään ne vasta kylmiä aterioita on.
Eli jos vaikka ma 2h haudutettuja lihapataa riisin kera ja ti kananugetteja, ja ke pasta bolognesea niin Hrrrr kun kylmä äitylit. Koska valmis moskaa!
Mulle riittää. Tosin ei tuo kovin terveellistä ole ja siksi syönkin lämpimän aterian. Olen 48 v.
Kerran päivässä on hyvä syödä lämmin ateria. Mä olen syönyt oikein nuoresta lähtien.
Kahvi korvaa hyvin aamiaisen. Kunhan ei sitten kahvin seassa mitään outoa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ärsyttää tuo "lämmin ruoka" hulluus. Jos vaikka syön katkarapuvoileivän, syön siis kylmän aterian, so?
Ja einekset hui sentään ne vasta kylmiä aterioita on.
Eli jos vaikka ma 2h haudutettuja lihapataa riisin kera ja ti kananugetteja, ja ke pasta bolognesea niin Hrrrr kun kylmä äitylit. Koska valmis moskaa!
Einekset ovat epäterveellisiä. Etkö osaa itse tehdä ruokaa?
Tästä aloituksesta tulee mieleen mun täti. Juo lighmehuja,teetä ja ketjupolttaa.Jos syö niin pari haarukallista ja "huh huh kun onkin vatsa täynnä!" Naama ihan harmaa,posket lommolla ja kädet tärisee. Silti kiistää anoreksian ja väittää vaan olevansa pieniruokainen eikä tunne nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi korvaa hyvin aamiaisen. Kunhan ei sitten kahvin seassa mitään outoa.
Liika kahvin määrä ei ole hyväksi.
Keski-ikäisenä verensokerin, nesteen ja suolan tasaisuus tuntuu olevan kriittistä. Ja vitamiinit. Elimistö ei tunnu sietävän puutoksia. En uskalla ajatella miten vanhana ihmisten kroppa pelaa.
Moni muukin asia muuttuu kun tulee keski-ikään:
Nuorena pärjäsi revityissä farkuissa 30c pakkasella. Nykyään pukee toppahousut lokakuussa.
Nuorena jaksoi bilettää koko viikonlopun. Nykyään vaikea pysyä hereillä edes yksi ilta lempibändin keikalla.
Nuorena kuume ei estänyt lähtemästä diskoon. Nykyään pienessä kurkkukivussa ei selviä töihin.
Jne jne
En käsitä tilannetta, että pitää nälässä kiukuta, aikuisen. Ellei ole jossain laitoksessa, eikä ole vapaata pääsyä ruoan ääreen. Sen käsitän, en sitä, että mielummin kiukkuaa kuin syö ajoissa. Ja vielä olettaa sen olevan ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tulet taas puhumaan potaskaa lihavuudesta.
Terveellinen ja oikean kokoinen lämmin ruoka ei lihota.
Ohis
Miten ruuan lämpötila muka vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Kerran päivässä on hyvä syödä lämmin ateria. Mä olen syönyt oikein nuoresta lähtien.
Miksi?