Kuinka aktiivisia olette viikonloppuisin?
Teettekö paljon kaikenlaista?
itsellä menee todella usein viikonloput niin, etten edes yöpaitaa vaihda päivävaatteisiin. Haluaisin kyllä tehdä asioita ja pitäisikin, kun arkena ei ehdi tai jaksa, mutta en saa aikaiseksi.
Taas meni tämäkin viikonloppu yöpaita päällä puhelinta selaten.
Kun ei ole kavereita, niin helposti vain jää sisälle makaamaan
Kommentit (23)
Lauantai on siivous ja kauppapäivä. Sunnuntaina en tee mitään, ellei ole kutsuttu johonkin kyläilemään.
Tänään heräsin kahdeksalta. Olen käynyt kahdesti ulkona koska koiralla on tarpeita. Muuten olen löhönnyt sohvannurkassa tabletilla sarjoja ja youtubea katsellen, välillä palstaillen. Olen syönyt tähteitä ja juonut kahvia. Päivä jatkuu samalla kaavalla.
Siivosin, pesin pari koneellista pyykkiä ja kävin kaupassa tänään eli sunnuntaina. Vastailin ja lähetin muutaman työviestin. Eilen teintunnin puolitoista kirjallisia työhommia, joita arki-iltana en jaksanut ja haudoille kynttilän. Lauatai-iltaan kuului myös sauna ja Elämäni biisi. Minä, mies, opiskeleva lapsi perheessä.
Aktiivisuus riippuu viikonlopusta. Joskus jaksaa, joskus ei. Lisäksi tästäkin ketjusta huomaa, että ihmisten käsitys aktiivisuudesta vaihtelee huomattavasti. Itselleni 10 000 askeleen pihahommat on käsittämätön ajatus (oma tontti 600 m2) saati että sen jälkeen lähtisi vielä uimaan.
Sen sijaan minulle suht normaalia aktiivisuutta on lasten harrastuskuljetukset, lämpimän ruoan laitto 2-4 krt viikonlopussa, pyykinpesu 2-6 kertaa (urheilevilla lapsilla tulee paljon pyykkiä), kokeisiin kuulustelu, iäkkäille vanhemmille kuulumisten soittelu ja pakolliset pihahommat. Mikään em. ei varsinaisesti ole asia, jota teen vapaaehtoisesti tai erityisesti nauttien, toki en vastentahtoisestikaan. Kaikki ne voisi tietenkin jättää tekemättäkin, mutta olen päättänyt, että tämän verran aktiivisuutta on ihan ok.
Joinakin viikonloppuina pidetään koko perhe (tai osa meistä) pyjamapäivä. Tällöin tilataan pizzaa ja tuijotetaan ruutua yhdessä tai yksin tai esim. pelataan online -pelejä. Joskus jopa krapulassa. Ei ole aina pakko suorittaa (=olla aktiivinen).