Jenni Dahlmanin suunnitelmat vuodelta 1998 =)
Missikisojen
superhaastaja
Piikkiöstä
TS
ESKO KÄRKKÄINEN
Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, 16-vuotiaalla piikkiöläisellä Jenni Dahlmanilla on edessään vankka tulevaisuus sekä kauneuden turuilla että työelämässä.
Dahlman on mallitoimisto Fashion Teamin varsinainen vuosituhannen vaihteen löytö, joka saa ensiesittelyn tänään Helsingissä järjestettävässä lehdistötilaisuudessa.
-Hän on kaunis, persoonallinen erikoisyksilö, joka tuo mieleen Janina Frostellin, sanoo turkulainen meikkitaiteilija Sanna Koskela, joka jo viiden vuoden ajan on erikoistunut mallien ja missien kuvaus- ja esiintymismeikkeihin sekä heidän kouluttamiseen.
Koskela meikkasi semifinaaleissa tänään Tunisiasta kuvausmatkalta palaavat Miss Suomi-finalistit, joiden joukkoon hän ei olisi vielä Jenniä laskenut.
-Ikänsä puolesta hän ei olisi vielä päässytkään missikilpailuihin mukaan, mutta kahden vuoden kypsymisen jälkeen hän on vahva voittajasuosikki. Hänen koko olemuksensa on mallimainen. Hänellä on voimakkaat värit, tummat silmät, kaunis suu ja jalat maassa.
-Hän on luonteeltaan voittajatyyppi, sanoo Koskela, joka omalta osaltaan katsoo malliensa perään tänään pidettävässä Fashion Teamin uuden toimiston ja mallikoulun avajaistapahtumassa.
Mahtava
löytö
Kaisaniemenkadulla Turun ja Lahden jälkeen kolmannen mallitoimistonsa avaava Marjo Sjöroos ei hänkään säästele sanojaan suojatistaan.
-Jenni on mahtava lupaus, jonka mallikansio lähtee näillä hetkillä mallitoimisto Clickille New Yorkiin, pursuaa Sjöroos ja veikkaa lintumaisesta, 175 senttiä pitkästä suojatistaan Miss Suomea jo kahden vuoden päästä.
Itse Jennille äkillinen julkisuuteen nousu on tullut lievästi sanoen yllätyksenä. Hän voitti viikonloppuna täysin pistein Turussa järjestetyn Miss Bride of the World -osakilpailun, joka on askel keväällä Japanissa pidettäviin mallimaailman loppukilpailuihin.
-Marjo pyysi minua jo vuosi sitten mukaan Miss Suomi -kilpailuihin, mutta kun sanoin, että olen vasta 15-vuotias, niin hän ei tahtonut millään uskoa sitä, sanoo piikkiöläiskaunotar, joka on ollut missien tekijänä kateuteen saakka kuuluisuutta niittäneen Sjöroosin koulutuksessa jo puolitoista vuotta.
Ammatti myös
opiskelun kautta
Vaikka Jennin lavatekniikassa on Sjöroosin mukaan vielä hiomisen tarvetta, niin esiintymisiä on silti riittänyt.
-Nyt on alkanut olla näytöksiä ja kuvauksia aika paljon ja minusta oli ihana päästä lavalle Vatevan messuilla, sanoo Dahlman, joka peruskoulun jälkeen siirtyi opiskelemaan Turun kauppaoppilaitokseen.
-Nyt olen sellaisessa koulussa, johon voin aamuisin herätä hyvillä mielin, sanoo Dahlman ja on päättänyt pyrkiä merkonomin todistuksen saatuaan kauppakorkeakouluun.
-Minä tähtään niin korkealle kuin mahdollista. Tavoitteena on Miss Suomen titteli, mutta haluan itselleni myös hyvän kaupallisen koulutuksen ja myös sitä tietä hyvän ammatin.
Suomen kauneimman titteliä hän pitää jokaisen mallintyötä tekevän unelmana. Mutta mikä erottaa mallin missistä?
-Suurin ero on siinä, että missi osaa esitellä omaa itseään ja kauneuttaan, mutta mallin pitää näyttää hyvältä vaatteissa kuin vaatteissa, joita hän esittelee.
Heti ensimmäisestä
kisasta voitto
Jenni asuu kotonaan Piikkiössä yhdessä isän, äidin ja isoveljen kanssa ja sanoo äitinsä olleen ihan pyörryksissä viikonlopun häämessuilla, missä tytär nappasi ensimmäisen kilpailunsa ensimmäisen voiton.
-Ilman Marjoa minä en Turusta lähde minnekään ja Marjon töissä pysyn, mutta jos hän on sitä mieltä, että ovet ovat auki myös ulkomaisiin mallitoimistoihin, niin tottakai silloin lähden.
Tänään Helsingissä avattava Fashion Teamin mallikoulu on viimeistä paikkaa myöten täynnä.
Koulun paikallisjohtajana toimii huippumalli Carina Moneeb. Seuraava neljäs avataan syksyllä Tampereella.
Julkaistu 4.2.1998 20:53:24
Oi noita aikoja, ihania luomutyttöjä!
nyt vaan joku Pukamahuulinen Paula Joukanen.
miten kauneuskilpailuun ei saada luomua voittamaan, vaan kaikilla hiukset, hampaat, tissit, huulet, ripset FEIKKIÄNOLOA.