Mitä jäätelöä voi syödä?
Venäjä-kytkös löytyy monilta jäätelömerkeiltä. Pingviini, Ingman, Fazer, Unilever, Nestlé sekä Maraboun ovat boikotissa.
Kommentit (80)
Nykyiset jäätelöt sisältävät karrageenia, mikä kohottaa syöpäriskiä ja paljon eli et voi syödä mitään jäätelöä, jos haluat pitkän ja terveen elämän.
Ikävää, että meitä tahallaan piinataan. Se karrageeni on jäätelössä aivan turha lisäaine, joka pehmentää jäätelön rakennetta. Sama tapahtuu, kun jäätelön annetaan hieman sulaa.
Itse olen jäätelön ostolakossa niin kauan, kunnes turhien lisäaineiden käyttö lopetetaan. Tämä koskee muitakin lisäaineillä pilattuja elintarvikkeita. Kuohukermaan laitetaan myös karrakeenia turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset jäätelöt sisältävät karrageenia, mikä kohottaa syöpäriskiä ja paljon eli et voi syödä mitään jäätelöä, jos haluat pitkän ja terveen elämän.
Ikävää, että meitä tahallaan piinataan. Se karrageeni on jäätelössä aivan turha lisäaine, joka pehmentää jäätelön rakennetta. Sama tapahtuu, kun jäätelön annetaan hieman sulaa.
Itse olen jäätelön ostolakossa niin kauan, kunnes turhien lisäaineiden käyttö lopetetaan. Tämä koskee muitakin lisäaineillä pilattuja elintarvikkeita. Kuohukermaan laitetaan myös karrakeenia turhaan.
Ei ole Jymyn ainesosissa karrageenia kun äsken luin
No ostin juuri perus-Rainbow-vaniljakermajätskiä, ja valmistaja näyttää olevan virolainen Premia.
Tämä kuuluu jollain sidoksella monikansalliseen Food Unioniin.
Mitenkähän jäätelöauton jäätelöt?
Jymyn jäätelöihin on ilmeisesti alettu lisätä ilmaa. Jymyn suklaajäätelö maistuu ihan mousselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Jymyn ainesosissa karrageenia kun äsken luin
Tutkitko kaikki E-koodit?
Itse ostan enää jymyä ja 3 kaverin jäätelöä.
E471 ja E407, 407a ovat syöpään sairastumisprosenttiä roimasti kohottavia emulgointiaineita, joita löytyy prosessoiduista elintarvikkeista eli ovat aivan sallittuja.
Elintarviketeollisuus on jotenkin kompuksessa syöpälääkefirmojen kanssa. Ihmisen täytyy vain itse olla valveutunut ja opetella tekemään jäätelökin ihan itse.
Tee jäätelösi itse eli osta Ninja Creami tai Pacojet ja saat hyvää jäätelöä helposti.
Vierailija kirjoitti:
3 Kaverin jäätelöt 👍🏻
Ne on kyllä hyvä, mutta sikakalliita.
Kun tekee itse jäätelöä voi käyttää lisäaineina terveellisiä ja turvallisia aineita kuten gelatiinia, ksantaania tai johanneksen leipäpuuta.
Ben ja Jerry vastenmielistä jankkia, huomattavasti vähemmän kohottavia ja parempia jäätelöitä on tarjolla.
Nestlén tuotemerkit eli siitä vain boikotoimaan:
Aino-jäätelöt
Bona-lastenruoat
Galak
Vittel kivennäisvesi
Pure life kivennäisvesi
Geisha-jäätelö (Geisha on Fazerinsuklaamerkki)
Gourmet
Dumle-jäätelö (Fazerin tavaramerkki)
Fitness
Fazer-jäätelöt
Grandi-jäätelö
Heaven
Hälsan's Kök
Kennel-koiranruoka
Latz-kissanruoka
Life Savers
Lion
LOréal Paris
Luppa
Lyons Maid
Maggi
Milkybar
Motta
Mövenpick
Nestlé Aquarel
Nordfilet
Perrier-kivennäisvesi
Pfizer Nutrition-lastenruoat
Piltti-lastenruoat
Pingviini-jäätelöt
Pirkka Napero-lastenruoat
Pirulo-mehujäät
Poule au pot
Puljonki-kastikkeet ja -liemet
Puikko (eskimo)
Roar-jäätelö
Rowntree
Starbucks-ruokakauppatuotteet
Spillers
Tassu
Toffo
Vital Balance
Ässä Mix -jäätelö
Pingviini jäätelöillä on kytkös Venäjälle (Froneri)?
Valio kädittääkseni myynyt Pingiviinin Fronerille joka taas kuuluu Nestlelle joka edelleen Venäjällä.
Valio ei valmista jäätelöä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Valio ei valmista jäätelöä lainkaan.
Valmistaa, Oulussa Valio Jäätelöfabriikki nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee itse jäätelöä voi käyttää lisäaineina terveellisiä ja turvallisia aineita kuten gelatiinia, ksantaania tai johanneksen leipäpuuta.
Mä teen itse, eikä mun reseptissä ole lisäaineita, ei nimillä eikä koodeilla. Viimeksi oli 6 ainesosaa: kerma, maito, vanilja, muna, sokeri ja mansikka.
Vierailija kirjoitti:
Nestlén tuotemerkit eli siitä vain boikotoimaan:
Aino-jäätelöt
Bona-lastenruoat
Galak
Vittel kivennäisvesi
Pure life kivennäisvesi
Geisha-jäätelö (Geisha on Fazerinsuklaamerkki)
Gourmet
Dumle-jäätelö (Fazerin tavaramerkki)
Fitness
Fazer-jäätelöt
Grandi-jäätelö
Heaven
Hälsan's Kök
Kennel-koiranruoka
Latz-kissanruoka
Life Savers
Lion
LOréal Paris
Luppa
Lyons Maid
Maggi
Milkybar
Motta
Mövenpick
Nestlé Aquarel
Nordfilet
Ihan hyvin olen tullut vuosia toimeen ilman näitä. Mövenpickiä olen ostanut viimeksi silloin kun se oli sveitsiläinen.
Jymy jäätelöä ostettiin just testiin! Suomessa tehty!