Mitä kuuluu kotiruokaan?
Jotkut sanovat hallitsevansa painoa kotiruualla. Mun pitäis laihduttaa ja haluisin nyt tietää, mitä kyseinen ruoka sisältää.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Myös esim. lasagne on kotiruokaa eikä sitä kukaan voi pitää terveellisenä. Moni tekee myös pizzaa ja hampurilaisia kotona.
Teen lasagnea itse ja on mielestäni terveellistä.
Kotiruoka? Mulle se olisi puhtaista raaka-aineista tehtyä terveellistä ruokaa. En syö broileria eettisistäsyistä, kasvatus eläinrääkkäystä. Luomunaudanlihaa ostan.
tee vaikka lohikeittoa, jauhelihakastiketta ja perunaa, linssikeittoa, munakasta, hernekeittoa itse, kasvispapupataa. Seuraksi raasteita ja vihersalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Myös esim. lasagne on kotiruokaa eikä sitä kukaan voi pitää terveellisenä. Moni tekee myös pizzaa ja hampurilaisia kotona.
Mikäs siinä on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Kotiruoka? Mulle se olisi puhtaista raaka-aineista tehtyä terveellistä ruokaa. En syö broileria eettisistäsyistä, kasvatus eläinrääkkäystä. Luomunaudanlihaa ostan.
tee vaikka lohikeittoa, jauhelihakastiketta ja perunaa, linssikeittoa, munakasta, hernekeittoa itse, kasvispapupataa. Seuraksi raasteita ja vihersalaattia.
Sinua siis ohjaa moni muu tekijä kuin puhtaus ja terveellisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Luomumunat kerran viikossa? Luomunaudanliha ehkä kerran viikossa? Luomulasvistuottajan salaatit ja kurkut. Mikä on vialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Luomumunat kerran viikossa? Luomunaudanliha ehkä kerran viikossa? Luomulasvistuottajan salaatit ja kurkut. Mikä on vialla?
Tuo eettisyysroska. Broisku on terveellistä, punainen liha myrkkyä. Näin sanoi tutkimus ja suositukset. Luomu ei tee ruuasta terveellisempää, eikä muukaan muotihömppä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo eettisyysroska. Broisku on terveellistä, punainen liha myrkkyä. Näin sanoi tutkimus ja suositukset. Luomu ei tee ruuasta terveellisempää, eikä muukaan muotihömppä.
Broileri varmaan onkin sitä mutta en halua tukea eläinrääkkäystä. Pärjään vallan hyvin ilman lihaakin. Jos joskus sitä haluan niin ostan lähituottajan naudanlihaa. Oletannetteivöt kasvata nautoja pikku häkissä jossa kaluavat toistensa nilkat verille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä on vikana?
Se luulee, että terveellisyys riippuu kaloreista :)
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko lenkkimakkara kotiruokaan? En ole itse tehnyt makkaraa mutta keitän tai paistan valmiin makkaran itse. Entä, jos syön sen raakana?
Raaka makkara ei lihota.
Yleensä aloita perunoiden keitosta, sen kanssa mitä tahdot, lihapullia, lohta, salaattia. Kunnon ruoka ei ole tylsää.
Tänään minulla on seitsemän perunaa, sipuli ja kolmannespaketti aurajuustoa. Oivariinia voi juuri sen verran olla, että mikrossa saan sitä teelusikallisen pannulle sulatettua paketin pohjalta ja reunoilta. Huomen iltaan asti on pärjättävä näillä, että pääsee punaiselle torille.