Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuuluu kotiruokaan?

Vierailija
05.11.2023 |

Jotkut sanovat hallitsevansa painoa kotiruualla. Mun pitäis laihduttaa ja haluisin nyt tietää, mitä kyseinen ruoka sisältää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään minulla on seitsemän perunaa, sipuli ja kolmannespaketti aurajuustoa. Oivariinia voi juuri sen verran olla, että mikrossa saan sitä teelusikallisen pannulle sulatettua paketin pohjalta ja reunoilta. Huomen iltaan asti on pärjättävä näillä, että pääsee punaiselle torille.

Vierailija
22/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös esim. lasagne on kotiruokaa eikä sitä kukaan voi pitää terveellisenä. Moni tekee myös pizzaa ja hampurilaisia kotona.

Teen lasagnea itse ja on mielestäni terveellistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruoka? Mulle se olisi puhtaista raaka-aineista tehtyä terveellistä ruokaa. En syö broileria eettisistäsyistä, kasvatus eläinrääkkäystä. Luomunaudanlihaa ostan. 

tee vaikka lohikeittoa, jauhelihakastiketta ja perunaa, linssikeittoa, munakasta, hernekeittoa itse, kasvispapupataa. Seuraksi raasteita ja vihersalaattia. 

Vierailija
24/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös esim. lasagne on kotiruokaa eikä sitä kukaan voi pitää terveellisenä. Moni tekee myös pizzaa ja hampurilaisia kotona.

Mikäs siinä on vikana?

Vierailija
25/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka? Mulle se olisi puhtaista raaka-aineista tehtyä terveellistä ruokaa. En syö broileria eettisistäsyistä, kasvatus eläinrääkkäystä. Luomunaudanlihaa ostan. 

tee vaikka lohikeittoa, jauhelihakastiketta ja perunaa, linssikeittoa, munakasta, hernekeittoa itse, kasvispapupataa. Seuraksi raasteita ja vihersalaattia. 

Sinua siis ohjaa moni muu tekijä kuin puhtaus ja terveellisyys.

Vierailija
26/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Luomumunat kerran viikossa? Luomunaudanliha ehkä kerran viikossa? Luomulasvistuottajan salaatit ja kurkut. Mikä on vialla?

Vierailija
27/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta uunissa ja kermaperunat.

Vierailija
28/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Luomumunat kerran viikossa? Luomunaudanliha ehkä kerran viikossa? Luomulasvistuottajan salaatit ja kurkut. Mikä on vialla?

Tuo eettisyysroska. Broisku on terveellistä, punainen liha myrkkyä. Näin sanoi tutkimus ja suositukset. Luomu ei tee ruuasta terveellisempää, eikä muukaan muotihömppä.

Vierailija
29/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo eettisyysroska. Broisku on terveellistä, punainen liha myrkkyä. Näin sanoi tutkimus ja suositukset. Luomu ei tee ruuasta terveellisempää, eikä muukaan muotihömppä.

Broileri varmaan onkin sitä mutta en halua tukea eläinrääkkäystä. Pärjään vallan hyvin ilman lihaakin. Jos joskus sitä haluan niin ostan lähituottajan naudanlihaa. Oletannetteivöt kasvata nautoja pikku häkissä jossa kaluavat toistensa nilkat verille. 

Vierailija
30/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä on vikana?

Se luulee, että terveellisyys riippuu kaloreista :)

Vierailija
31/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko lenkkimakkara kotiruokaan? En ole itse tehnyt makkaraa mutta keitän tai paistan valmiin makkaran itse. Entä, jos syön sen raakana? 

Raaka makkara ei lihota.

Vierailija
32/32 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aloita perunoiden keitosta, sen kanssa mitä tahdot, lihapullia, lohta, salaattia.  Kunnon ruoka ei ole tylsää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä