Oletko mielestäsi ikäiseksesi hyväkuntoinen? Millä sykealueilla liikut?
Lepo syke?
Syke liikunnassa?
Paljonko liikut viikossa?
Ikä?
Kommentit (16)
En mittaile mitään sykkeitä. Liikun päivittäin. Olen hyväkuntoinen 55-vuotias.
Mies ~50v, karate, sali
Lepo 48 kuntoilu 100-170
paino 95kg pituus 185cm vyö 84cm
puolicooper ~1550m
liikuntaa ~14h viikossa
elän ja nautin en mittaa oon 66 terve
Leposyke 60-70
Syke (aerobisessa) liikunnassa 115, 130 tai 150 sen mukaan millaisen tavoitealueen treeniä teen.
Joka toinen päivä aerobinen, joka toinen päivä lihaskuntoa.
Mies, 45v.
Vierailija kirjoitti:
Mies ~50v, karate, sali
Lepo 48 kuntoilu 100-170
paino 95kg pituus 185cm vyö 84cm
puolicooper ~1550m
liikuntaa ~14h viikossa
😍😍
Leposyke 55-65
Liikkuessa (lihaskunto + aeroobinen) 120-150.
En tiedä olenko millaisessa kunnossa IKÄISEKSENI.
N41
En ole. Syke on levossakin toistasataa ilman lääkkeitä. Joskus mittasin että suihkun jälkeen 160.
Lääkkeistä en sitten tiedä että miten vaikuttavat, jotkut sanovat etteivät tykkää beetasalpaajista koska ne laskevat sykettä ja se on jotenkin este tehdä jotain. Itse en jaksa olla ilman.
En ole kovinkaan hyväkuntoinen, mutta ihan ok ja tavoittelen parempaa kuntoa. Treenaan 3 kertaa viikossa 1,5h kerrallaan 110-160 sykealueella. Lisäksi kävelyä ja muuta kevyttä liikuntaa. Leposykettä en ole mitannut aikoihin, mutta viimeksi oli 70-80 pintaan. Kuulemma matala verenpaine aiheuttaa korkeaa leposykettä.
30v
Olen 52-vuotias, hoikka ja terve mies. Leposykkeeni on hieman yli 60. Koko elämäni olen kuullut, miten ihmisen pitäisi harrataa hikoilua ja hengästymistä aiheuttavaa liikuntaa useamman kerran viikossa.
En ole harrastanut sitten nuoruusvuosien muuta kuin kävelemistä. Silti olen mielestäni oikein hyväkuntoinen verrattuna moniin ikäisiini. Tosin askelmittarin keskiarvo viimeiseltä 15 vuodelta on 19.800 askelta päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52-vuotias, hoikka ja terve mies. Leposykkeeni on hieman yli 60. Koko elämäni olen kuullut, miten ihmisen pitäisi harrataa hikoilua ja hengästymistä aiheuttavaa liikuntaa useamman kerran viikossa.
En ole harrastanut sitten nuoruusvuosien muuta kuin kävelemistä. Silti olen mielestäni oikein hyväkuntoinen verrattuna moniin ikäisiini. Tosin askelmittarin keskiarvo viimeiseltä 15 vuodelta on 19.800 askelta päivässä.
Aika kova askellukema. Miten kukaan voisi sanoa, että tuolla määrällä ei pysyisi kunnossa? Kävely muutenkin on erinomainen liikuntamuoto ja olen iloinen, että sitä nykyään arvostetaan.
Ei mitään hajua sykkeistä. Liikun koirien kanssa päivittäin ja talvisin hiihdän. En syö mitään lääkkeitä. Ei paino-ongelmia. Koen olevani terve, mutta mistäpä sitä elämästä koskaan tietää.
N48
Vierailija kirjoitti:
En ole kovinkaan hyväkuntoinen, mutta ihan ok ja tavoittelen parempaa kuntoa. Treenaan 3 kertaa viikossa 1,5h kerrallaan 110-160 sykealueella. Lisäksi kävelyä ja muuta kevyttä liikuntaa. Leposykettä en ole mitannut aikoihin, mutta viimeksi oli 70-80 pintaan. Kuulemma matala verenpaine aiheuttaa korkeaa leposykettä.
30v
Niinkö? Minulla on korkea verenpaine, ja sitä beetasalpaaja alentaa kuten sykettäkin.
Leposyke 65, ikä 72 vuotta. Pulssi nousee rasituksen mukaan ja nukkuessa on alempi kuin tuo 65.
Kuntosali 2 x viikko, uinti ja vesijumppa 2-3 x viikko, koiran kanssa kaksi lenkkiä päivässä.
En ole enää hyvässä kunnossa.
Liikun vain työmatkoilla ma-pe.
Ei ole tapana mitata sykettä.
53v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova askellukema. Miten kukaan voisi sanoa, että tuolla määrällä ei pysyisi kunnossa? Kävely muutenkin on erinomainen liikuntamuoto ja olen iloinen, että sitä nykyään arvostetaan.
Jotkut edelleen uskovat, että pysyäkseen kunnossa olisi pakko harrastaa hikiliikuntaa. Olen elävä esimerkki, ettei tarvitse. Tosin aikaa tuo kävely vie keskimäärin noin 2,5 tuntia joka ikinen päivä hyötyliikunnan lisäksi. Vaan minä olen intomielinen ulkoilmaihminen. Lähdenkin tästä kävelylle ja ostamaan uudet tyynyliinat.
Rapakunto ja syke on sellainen että saa nähdä koska sydänkin tilttaa? No ei se auta kun toivoa että niitä kuntoa parantavia lääkkeitä tulee myyntiin.