Naapurin 32 vuotias mies on aina vaan rattaissa
ei kävele lyhyitäkään matkoja itse. Joskus leikkii itsekseen ulkona, yleensä on vain rattaílla kävelyllä tm. On ihan terve, eli ei vammainen tm. Voiko tämä kertoa jotain tulevaisuuden liikunnallisuudesta, eli oppiiko jättämään arkiliikunnan pois?
Meidän samanikäinen ainakin kirmaa koko ajan pihalla, juoksee, tekee kuperkeikkoja ja muutenkin käy kävelyllä perheen kanssa, rattaita käytetään tosi harvoin.
Miten muilla?
Kommentit (6)
että aina kauppareissulla hän suuntaa kaljahyllyille. Ja auta armias, kun yritän ystävällisesti sanoa: " Kulta rakas, kun tänään ei ole kaljapäivä. Kaljapäivä on vasta perjantaina." alkaa hirveä huuto. Mies heittäytyy lattialle potkimaan ja kiljumaan. NIIN MUTTA KU MINÄ HALUAN KALJAA!!
Ei siinä auta muu kuin nostaa mies kainaloon ja poistua kaupasta. Mummot kyllä katsoo vähän kieroon. Ajattelevat tietty, että olen hirviövaimo, joka kieltää miesparalta kaiken ilon.
ongelma ratkesi niin että hankimme 30v:lle kolme toimintaterapeuttia (tällä hetkellä metrin molemmin puolin) niin jopa nykyisin hän kirmaa ulkona!
Meidän 39v on varsinainen ikiliikkuja, kokoajan tekemässä kaikkea. Kauhea työ juosta perässä ettei vaan loukkaa itseään tms. Lenkille se on kokoajan menossa, jos on sadepäivä niin meinaa hermot mennä ihan totaalisesti kun siitä tulee ihan hyperaktiivinen. Kokoajan pitää osallistua kaiken maailman mielenkiintoisiin projekteihin, se keksii remontoitavaa ja virikettä itselleen ihan kokoajan.
Kivahan se on että mies on aktiivinen, varsinkaan kun ei ole mitään vikaa (käytin sitä neuvolalääkärillä ja kun kerran osaa halutessaan keskittyä niin mitään poikkeavaa ei kannattanut lähteä etsimään), mutta kyllä tällainen pyörremyrsky käy minulle välillä raskaaksi ja huokaisen jokailta helpotuksesta kun se on peitelty sänkyyn ja nukahtaa!
Yhtään ei voi pihalle päästää, se yrittää lähteä autolla johonkin ihan yksin ja kerran mä löysin sen kirves kädessä tuolta nurkalta! Piti muka takkaan puita tehdä, herranjumala! Sain onneks viime hetkellä sen kirveen siltä ja pistin miehen arestiin pitkäksi aikaa!
Perään on tosi kova kattominen:(
Meillä toi 35-vuotias ei meinaa yhtään malttaa mennä nukkumaan. Kun pitäis mennä sänkyyn niin aina vaan virkistyy. Ja vaikka miten koittaa houkutella, että tulisi viereen ihan vaan hetkeksi, jos vaikka nukahtaisi, niin aina se pomppaa hetken kuluttua ylös. Haluaisi vaan pelata tietokoneella ja katsoa telkkaa kaiket illat yötä myöten.
Istuu mieluummin sisällä. On siis aika huolestuttavaa. Vinkkejä kaivataan.