Kerro jokin asia, missä olet jäänyt maailman kehityksessä jälkeen?
Minä nyt en käytä sovelluksia, mutta se on jo vanha juttu. Sen sijaan tänään huomasin, että on olemassa hiusseerumeita! Siis hiuksiin jätettävä seerumeita. On mennyt minulta ihan ohi. Täytyykin kokeilla!
Mikä asia sinulta on mennyt ohi?
Kommentit (37)
Alapään kampauksissa. Kun olin parikymppinen sinkku, ei tullut mieleenkään stressata alapään karvoituksesta.
Mutta nyt nelikymppisenä uussinkkuna ilmeisesti pitää mennä johonkin nypityttämään nekin. Kiitorata tai posliini?
Enkä nyt tarkoita mitään reisikarvoja, joita on iät ja ajat siistitty jopa uimahallissa käyntiä varten vaan sitä aluetta joka jää sinne uimapuvun alle.
Sosiaalinen media -määritelmä
Sosiaalisella medialla tarkoitetaan yleensä verkossa olevaa viestintäympäristöä, jossa jokaisella käyttäjällä on mahdollisuus olla vastaanottajan lisäksi myös aktiivinen sisällöntuottaja.
Tämä ON sosiaalista mediaa.
Aika paljonkin, mutta näkyvin juttu varmaan se, että en osaa käyttää suoratoistopalveluita, eikä minulla ole hajuakaan, miten ne saisi edes toimimaan telkkarissa... ikää 36 v.
Hei laittakaa näihin myös ikänne niin saa vertailukohtaa paremmin :D
Itse 37v.
Pudonnut täysin eri appeista. Vihaan niitä yli kaiken. Puhelimessa koko ajan tallennustilat paukkuu muutenkin ja yritä siinä sitten ladata taas jotuutta sovellusta voidaksesi tehdä asian, päästä jonnekin jne.
Ei ole tiktokkia, snäppiä, tinderiä ja mitä lie ovatkaan.
En osaa tehdä mitään teamsilla, zoomilla jne. En luoda kokouskutsua, jakaa näyttöä jne. En ollut korona-aikaan töissä, joten jäi opettelematta.
En osaa hyödyntää drivea.
Pelkään koko ajan, että jään kiinni näistä puutteista :D
Pakko mainita, että huvittaa nuoremman sukupolven luulo, että vanhemmat olisivat jotenkin jääneet jälkeen jos ovat saaneet perspektiiviä ja mainitsevat maailman kehityksestä ja vaikka jostain miten asiat olivat ennen. Kun tietää kehitysvauhdin ja miten asiat ovat olleet ja siitä menneet eteenpäin, pystyy paremmin myös suunnittelemaan ja ennustamaan tulevaa. Nuorempi sukupolvi elää niin hetkessä, etteivät osaa ennustaa kehitystä. Mutta niin se taisi olla omassakin nuoruudessa, sitä vaan on niin naiivi vielä parikymppisenäkin, vaikka luulee olevansa aikuinen.
"Minä nyt en käytä sovelluksia, mutta se on jo vanha juttu"
Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka kirjoittelet tänne?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen media -määritelmä
Sosiaalisella medialla tarkoitetaan yleensä verkossa olevaa viestintäympäristöä, jossa jokaisella käyttäjällä on mahdollisuus olla vastaanottajan lisäksi myös aktiivinen sisällöntuottaja.
Tämä ON sosiaalista mediaa.
Totta. Monet mieltävät somen rajoittuvan sosiaalisiin verkkoihin, jotka on vain yksi somen alalaji.
Vierailija kirjoitti:
En osaa tehdä mitään teamsilla, zoomilla jne. En luoda kokouskutsua, jakaa näyttöä jne. En ollut korona-aikaan töissä, joten jäi opettelematta.
Kai tiedostat että tuon voisit korjata helposti yhden aamupäivän aikana?
Vierailija kirjoitti:
En kuulu (enkä edes tahdo) someen, facebookiin, whatsuppiin, tinderiin, tiktakkiin eikä mulla ole sovelluksia. Pitäkää tunkkinne.
Se on yhä edelleen WhatsApp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tiedostan. Mutta tuntuu ylitsepääsemättömän rasittavalta. Melkein kaiken saisi päivässä haltuun. Lähes kaikki sovellukset, jonkun msinitsemat suoratoistopalvelut jne. Mutta kun arki on niin kuormittavaa muutenkin, ei jaksaisi koko ajan kuroa jotain kuilua kiinni. Ja kun yhden homman saa haltuun, tulee jo seuraava kotkotus. Yhtä tyhjän kanssa koittaa pysyä kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tiedostan. Mutta tuntuu ylitsepääsemättömän rasittavalta. Melkein kaiken saisi päivässä haltuun. Lähes kaikki sovellukset, jonkun msinitsemat suoratoistopalvelut jne. Mutta kun arki on niin kuormittavaa muutenkin, ei jaksaisi koko ajan kuroa jotain kuilua kiinni. Ja kun yhden homman saa haltuun, tulee jo seuraava kotkotus. Yhtä tyhjän kanssa koittaa pysyä kyydissä.
Sulle tulee vaikea loppuelämä jos et jaksa etkä viitsi opetella mitään uutta. Vai luuletko että sulla on aina joku siinä vieressä tekemässä sulle ne asiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin se teknologiavelka vain kasvaa.
Tyttäreni skannasi paperilaskun suoraan pankin mobileappiin.
Vähäks kätevää kun jäi kaikki näpytely pois. Olin ällistynyt.
Musiikin muuttumisessa. Enää ei sävelletä melodioita.
Rytmiä sentään vielä noudatetaan, enimmäkseen, mutta muuten musiikista on tullut puheen käyttöä, huutoa, erilaisia ääntelyitä ja voimakasta taustajytinää.
Milloin joku olisi viimeksi säveltänyt kauniin romanttisen balladin?
Jos joku nyt säveltäisi vaikkapa sellaisen mestarillisen sävelmän kuin Johnny Guitar, menisikö se kansaan enää? Tai Twilight Time?
Missä sitä esitettäisiin?
Festariesitykset on kaikki lähinnä hyppymusaa.
Hei kaikki te yllättävän lukuisat ihmiset, jotka ette käytä sovelluksia yms., miten te meinaatte pärjätä loppuelämänne?
Maailma muuttuu, kyllä siinä muutoksessa pitäisi yrittää pysyä mukana. Kun vuosia tulee ja ikää karttuu, tulette olemaan ihan pihalla asioista ja muista riippuvaisia.
Ja tämä saa varmasti täällä alapeukkuja, mutta mä olen jo pitkään ihmetellyt miten täällä palstalla voi olla niin paljon digiasioissa avuttomia ihmisiä.