Kuinka kukaan jaksaa tehdä pelkkää henkilökohtaisen avustajan työtä
Pääosin huono palkka, lyhyet työajat, usein kodinaskareita tms, ei mitään kehittävää, ei etenemismahdollisuuksia, ei työkavereita.
Ymmärrän osittaisena jonkin jakson elämässä, mutta vuodesta toiseen???
Kommentit (44)
Mä avustan ainoastaan nuoria ja kauniita pyörätuolimimmejä. Avustamiseen kuuluu se, että imppaan heidän pyllykaasunsa, syön heidän kakkansa, nuolen peput puhtaiksi ja juon pissat. He ovat kehuneet minua parhaaksi avustajaksi mitä koskaan voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ensimmäinen sairaspäivä muuttuu palkattomaksi.
Ja miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?
Moni lopettaa avustajan työt.
2 lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta leikataan 500 euroa kuukaudessa.
Ei välttämättä. Ei kaikki osa-aikatyötä tekevät ole sovitellulla päivärahalla. Ja asumistukea saa edelleen vuokra-asuntoon.
Niin, tuo 500 euron leikkaus lähtee vuokralla asuvalta 2 lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta. Eli 500 lähtee asumistuesta ja sovitellusta päivärahasta.
Jos haet toimeentulotukea niin siihen on tulossa työvelvoite eli teet esim. 30 h avustajan työtä ja lisäksi toimeentulotuen eteen 10 h viikossa työtä niin että 40 h tulee täyteen.
Hallitus kannustaa noin kokoaikatyöhön.
Toimeentulotuen työvelvoite tulee julkisen yksikköön eli sinne tekemään loput työtunnit niin että 40 h viikko töitä tulee täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea palkka
Yllättävän hyvä, kun ottaa huomioon, ettei työhön vaadita minkäänlaista koulutusta. Aika harvalla alalla saa yli 12€ tunti perustason hommista ilman koulutusta.
Niinpä. Tämä taidetaan usein unohtaa palkkaa haukuttaessa.
Menee kai tuo sivutyönä. Itse yritin alalle, mutta kun tarjolla oli jotain 2-3 tunnin keikkoja pitkien matkojen päässä 11 euron tuntipalkalla niin enpä lopulta ottanut yhtäkään keikkaa vastaan. Lähdin ihan muihin hommiin sitten.
EI SE EI OLE SINUN EIKÄ MONEN MUUKAAN HUOLI:
Jätä se asia kokonaan hänen huolekseen , heitä jo siis Turha huoli harteiltasi! Miten helppoa on elää Omaa elämääsi kun yksi huoli i on poissa !
Siis mitä sitä murehtimaan Tämä tämmöinen vaan Tykkää työstään kuten monen muun alan ammattilainen tekevät samaa työtä vuodesta toiseen KYMMENIÄ vuosia ELÄKKEELLE ASTI.
Jos vain heidän terveys antaa myötä , etteivät sairastu johonkin vakavaan sairauteen ja rajoita työn tekoa ja sen vuoksi joudu olemaan työstä poissa ,
Onhan niitäkin ikävä kylllä sairastuneet Ennen eläkeikää johonkin vakavaan sairauteen kuten syöpään ja kuolla kupsahtsvat monta vuotta Ennen kun he edes täyttää 60 v!.
Siksi he mielellään tekevät vaihtamatta alaa , samaa työtä ovat katsoneet että nyt on parasta tehdä työtä josta pitävät !
Iloa nyt toivon Sinulle aloittaja .
Anna hevosen murehtia kun sillä on isompi pää.
🐴
Kun tunnin parin päästä pitää mennä toiseen paikkaan. autottomalle tämä tietää mittavaa viivästystä ja sen myötä mittavaa rahanmenetystä. Pitäisi iltaan asti olla töissä, että saa eri paikkoja vaihtelemalla kerättyä tarpeeksi palkkaa. Eikä sellaista kukaan varsinkaan jalan tai pyörällä jaksa, hyppiä paikasta toiseen kilometrejä iltaan asti.
Ongelmia on tässä työssä paljon, vaikka työn laatu itsessään on usein kevyttä. Tosin henkisesti se käy joskus voimille, jos työnantaja on olevinaan joku isokin pomo välillä. Myös ohjaajat on ensisijaisesti niiden työnantajien puolella.
Nyt kun hallitus poistaa suojaosan, ei avustajan työ kyllä kannata enää lainkaan. Olen itse ihan helisemässä, mistä ensi vuonna saan oman toimeentuloni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea palkka
Yllättävän hyvä, kun ottaa huomioon, ettei työhön vaadita minkäänlaista koulutusta. Aika harvalla alalla saa yli 12€ tunti perustason hommista ilman koulutusta.
Niinpä. Tämä taidetaan usein unohtaa palkkaa haukuttaessa.
Eihän se palkka ole suuri silloin, kun tunteja ei tulekaan kuin 1-2h per päivä. Ja verot ym. otetaan siitä vielä pois.
>> Yllättävän hyvä, kun ottaa huomioon, ettei työhön vaadita minkäänlaista koulutusta. Aika harvalla alalla saa yli 12€ tunti perustason hommista ilman koulutusta. <<
Välitysfirmat katsovat eduksi, jos on esim. lähihoitaja koulutukseltaan. Sellaisille työntekijöille annetaan hoidollisemmat tapaukset, jossa on haavanhoitoa, lääkehoitoa ym., joka on jo ihan samaa kuin hoitajankin työssä. Tosiasiassa siis tällaiset lähihoitajat tekevät lähihoitajan työtä henkilökohtaisen avustajan nimikkeellä ja huonommalla palkalla. Kukahan tähän asiaan puuttuisi?
Mainitsitkin jo avustajan työn hyvät puolet miksi olen töissä alalla.
- joustava työaika
- helppoa hommaa
- ei turhaa sosialisointia
Mä avustan ainoastaan nuoria ja kauniita pyörätuolimimmejä. Avustamiseen kuuluu se, että imppaan heidän pyllykaasunsa, syön heidän kakkansa, nuolen peput puhtaiksi ja juon pissat. He ovat kehuneet minua parhaaksi avustajaksi mitä koskaan voi olla.
Ap
Mullakin on fetissi nätteihin pyörätuolitypyihin. Samaten tykkään nauttia niiden alapään eritteistä.
Perverssit paskansyöjät valtasivat sit tämänkin ketjun😡
T. Henk. Koht. Avustaja
Jotain vialla kun ei voida poistaa asiattomia viestejä, vaan koko ketju menee sit poistoon :( Moderointia vois vähän kehittää? Tai sit tehdä ees joku anonyymi kirjautuminen asiallisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka toinen sunnuntai avustajakeikalla. Suurin osa 6 tunnin työvuorosta menee istuessa sohvalla asiakkaan juttuja kuunnellen. Raskainta mitä olen tehnyt on tiskaaminen. Palkka sunnuntailta muutaman sentin päälle 25€/tunti. Kelpaa minulle.
nojoo , mistä tollasen löysit?
Eipä tuo kimblen peluu niin rankkaa ole etteikö sitä voisi työkseen tehdä.
Mielestäni kertoo lähinnä ihmisen näköalattomuudesta ja pessimismistä, että jotain 2-3 h/päivä keikkoja ei nähdä vastaanottamisen arvoisina. Jos hoitaa työn vähänkään säällisesti, niitä töitä tulee varmasti lisää, koska noissa hommissahan on jäätävä pula työntekijöistä.
Mä en jaksa sairaalan osastotyötä. Orjatyötä suorastaan. Peset ja vessatat potilaita, hoidat vaikeita haavoja, käännät vuoteessa ja nostelet monisairaita ihmisiä p-tuoliin, syötät, jaat lääkkeitä, mittaat joka välissä verenpaineita ja jopa päivittäin mittaat potilaiden painoja, petaat, vaihdat lakanoita, kuuntelet valitusta, vatsat toimivat jatkuvasti (koska laksatiiveja annetaan joka päivä), jaat ruokaa, kirjaat koneelle..... Lista on loputon...
En tiedä, pistää osan asioista toisesta korvasta sisään,toisesta ulos. Olen itse oppinut ottamaan työminän erikseen käyttöön 🤣
Ei välttämättä. Ei kaikki osa-aikatyötä tekevät ole sovitellulla päivärahalla. Ja asumistukea saa edelleen vuokra-asuntoon.