Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: kuinka kiinnostunut olet muista ihmisistä persoonina?

Vierailija
04.11.2023 |

Täällä oli aiemmin aloitus, jossa ihmeteltiin, miten moni haluaisi ystävyydeltä ensisijaisesti yhteistä tekemistä, muttei ole kiinnostunut ystävystymään sillä ajatuksella, että toinen olisi kiinnostava persoona, jonka ajatuksia olisi mukava kuunnella. Mutta kuinka tavallista teille on se, että olisitte varsinaisesti kiinnostuneet tuttavienne mielenliikkeistä? Voin täällä tunnustaa, että esim. useimpien työkavereideni jutut omasta elämästään (tai mistä hyvänsä) ovat minusta aika tylsää kuunneltavaa. (En toki tätä ilmaise, vaan kuuntelen sen verran kuin on kohteliasta.) Kohtaan ehkä kerran-pari vuosikymmenessä potentiaalisen ystävän, joka oikeasti kiinnostaa minua persoonana. Olenko ihan ääritapaus vai onkohan meitä muitakin? Kuinka moni tuttavistasi on sinusta kiinnostava muutenkin kuin sosiaalisen siteenne vuoksi?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on oikeasti aika tylsiä ja puheenaiheet niin perusarkisia, mm valitetaan töistä ja työkavereista, lapset teki sitä ja tätä jne, että ei kyllä kiinnosta, mutta välillä kohtaa oikeasti fiksuja ja nokkelia ihmisiä joiden kanssa on ilo keskustella asioista, siis muusta kuin siitä perusarjesta.

Vierailija
22/62 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä kiinnostunut ihmisten elämäntarinoista, matkoista, harrastuksista, perheestä, lemmikeistä ym sellaisesta tarinoinnista, mutta en ihmisten luonteista, enkä haaveilusta tai muusta persoonallisesta sisällöstä. 

Itselläni nuo menevät taas ihan päinvastoin. Puheet lemmikeistä ovat tylsintä mitä tiedän, mutta kun joku kertoo luonteestaan, saatan olla hyvinkin kiinnostunut (kertojasta riippuen). Onneksi meitä on erilaisia. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on oikeasti aika tylsiä ja puheenaiheet niin perusarkisia, mm valitetaan töistä ja työkavereista, lapset teki sitä ja tätä jne, että ei kyllä kiinnosta, mutta välillä kohtaa oikeasti fiksuja ja nokkelia ihmisiä joiden kanssa on ilo keskustella asioista, siis muusta kuin siitä perusarjesta.

Tähän kommenttiin samaistun vahvasti. Kiinnostukseni herää, kun sekä aihe että keskustelukumppani ovat sille otollisia. T. Ap

Vierailija
24/62 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihminen vaan enkeli. Ihmisten alkukantaiset ajatukset ja teot toki kiehtovat minua tietyllä tapaa.

Oliko tämä viittaus aloituksen ylimlelisyyteen? Se ei varsinaisesti ollut tarkoituksena. Onhan se ihan tabu mennä sanomaan, etten ole kiinnostunut useimmista ihnisistä. Mutta koska se on totuus, voin sen täällä anonyyminä myöntää. Enkeli en ole, enkä takuulla mielenkiintoinen useimpien mielestä. Elämäni on ulospäin tylsää ja kiinnostuksen kohteeni ovat  monista joko käsittämättömiä tai vastenmielisiä. Lähimmät ihmiseni ovat sitten niitä, joille minun ei tarvitse selittää itseäni. T. Ap

25/62 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut lähinnä sellaisista ihmisistä, jotka ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin itse olen. Minua kiinnostaa heidän ajatuksensa niistä asioista, ei välttämättä koko persoona.

Mutta jos olen ihastunut johonkuhun, siis romanttisesti kiinnostunut, kiinnostukseni kattaa kohteen koko persoonan.

Vierailija
26/62 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoona kiinnosti. Ihmiset vaan ovat tehneet itsestään puhumattoman ja persoonattoman. Ei saa mitään järkevää irti. Pelkkää valtavirtamassaa. Ehkä autisteja? Ne persoonat taitavat olla jossain muualla.

Vierailija
27/62 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut muiden persoonista, mutta harvat paljastavat omaa sisäistä maailmaa kovin paljon, joten en voi olla kiinnostunut asiasta joka on minulta piilossa. Monet eivät ole myöskään tutustuneet itseensä, toisin sanoen se mikä on minulta piilossa on myös heiltä piilossa, siis kaikkien ulottumattomissa.

Vierailija
28/62 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai keskivertoa vähemmin kiinnostunut muista ihmisistä. Epäilen, että juuri tästä en muistakaan ihmisistä mitään, mitään heidän kertomisiaan ja tapahtumisia. Sellainen ei jää päähän, mikä ei kiinnosta. Tykkään kyllä oikeastaan kaikista ihmisistä, en ole mitenkään ihmisvihamielinen. Olen vain introvertti enkä jaksa fyysisesti olla läsnä toista ihmistä enkä kuunnella heidän juttuja. Yhteinen kiinnostuksen kohde on eri asia.

Vierailija
29/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nimenomaan sellainen, että kiinnostun ihmisestä persoonana. Rakastan keskustella ideoista, elämästä ja ajatuksista kiinnostavien ihmisten kanssa. Uudesta ihmisestä selviää hyvin nopeasti, onko hän omaa tyyppiä, jonka kanssa kannattaa lähteä tutustumaan enemmän.

Yhteinen tekeminen tällaisen ihmisen kanssa on sinänsä toissijaista, koska ihan tavallinen kahvilakäynti tai kävely kaupungissa on mielenkiintoinen hyvien keskustelujen takia.

Tottakai on kiva myös harrastaa ja tehdä erikoisia juttuja, mutta hyvä yhteys on tärkeämpää. Tällaisen ystävän kanssa voi vaan istua vaikka parkkipaikalla ja yhdessä olo on mielekästä.

Itse olen toki kohtelias kaikille työpaikalla ja muissa paikoissa, joissa on paljon ihmisiä, mutta olenko aidosti kiinnostunut? En enempään, kuin jutusteluun siellä, missä ollaan.

Lähipiiriini valitsen ihmiset tarkasti, koska läheisiä ihmissuhteita ei elämässä ehdi ylläpitää kovin montaa. Näissä ihmissuhteissa pitää olla se aito halu ja kiinnostus olla toisen kanssa tekemisissä.

Vierailija
30/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut niistä, joilla on miellyttävä persoona.

Muut on taustamassaa.

Vierailija
31/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että pidän ihmistyypistä, joka on rauhallinen,  kiltti, huumorintajuinen, ei kehu itseään eli ei ole minäminä-ihminen edes rivienvälistä, osaa syvällisen keskustelun muttei ole tosikko. Ei noita hirveesti ole. Sitten taas en voi sietää ihmisiä, jotka harrastavat humblebragiä tai avoimesti kehuvat itseään ja materiaansa. Suurin osa ihmisistä on valitettavasti tylsiä.

Näin on. Kehutaan itseään ja materiaansa, tuttu juttu. Yksipuolista keskustelua.

Vierailija
32/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta valitettava tosiasia on se, että yli 90% on sellaisia joihin ei edes kiinnosta tutustua tarkemmin. Sadasta tapaamastani ihmisestä ehkä 1-2 on sellaisia kenen kanssa voisi tutustua paremminkin, muut ovat joko ei-kiinnostavia, bulkki-ihmisiä tai ihan ok. Mielenkiintoisia ihmisiä tapaa harvoin.

Vierailija
33/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta melkein kaikki ihmiset ovat kiinnostavia. Uteliaisuus luonteenpiirteenä on yleensä positiivinen ja joskus negatiivinen asia. 

Vierailija
34/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ihminen vaan enkeli. Ihmisten alkukantaiset ajatukset ja teot toki kiehtovat minua tietyllä tapaa.

Oliko tämä viittaus aloituksen ylimlelisyyteen? Se ei varsinaisesti ollut tarkoituksena. Onhan se ihan tabu mennä sanomaan, etten ole kiinnostunut useimmista ihnisistä. Mutta koska se on totuus, voin sen täällä anonyyminä myöntää. Enkeli en ole, enkä takuulla mielenkiintoinen useimpien mielestä. Elämäni on ulospäin tylsää ja kiinnostuksen kohteeni ovat  monista joko käsittämättömiä tai vastenmielisiä. Lähimmät ihmiseni ovat sitten niitä, joille minun ei tarvitse selittää itseäni. T. Ap

Ahaa eli itseään etsivä JONNE BOY. YLI LAUDALLE TAKAS

Vierailija
35/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla ihmisellä on niin vaikuttava persoona, että se olisi noin kiinnostava. Me ollaan suurin osa aika samanlaisia (minä mukaan lukien).

Mulle on tärkeintä, että kaveri on ystävällinen, hauskaa ja hyvää seuraa. Jos on vielä luotettava, auttavainen ja ymmärtäväinen, niin on potentiaalia ystävyyteen.

Kaverien tai ystävien ajatukset elämästä, yhteiskunnasta tai filosofiasta eivät ole minulle olennaisia.

Vierailija
36/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiinnostunut, jos saisin vastauksia syvällisempiin kysymyksiin. Yleensä keskustelut jäävät arkipäiväisen hyminän tasolle, eikä se kauaa kiinnosta. Ehkä en osaa kysyä oikeita kysymyksiä, enkä saa muita avautumaan, vaikka mielestäni olen yrittänyt. En myöskään pidä ylenmääräisestä toistensa kehumisesta ja mielistelystä, kun ei uskalleta aidosti kohdata toisiaan. 

Vierailija
37/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. En ole koskaan tavannut mielenkiintoista ihmistä.

Käytännössä kaikki ovat normaaleja, jotka toistavat mediasta kuultuja mielipiteitä ja ajatuksia, jotka ovat oikein tietysti.

Varmaan on olemassa poikkeavia mielenkiintoisia ihmisiä, mutta he ovat joko hyvin harvinaisia tai eivät kerro todellisia ajatuksiaan.

Vierailija
38/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut niistä, joilla on miellyttävä persoona.

Muut on taustamassaa.

Itselläni on yksi kaveri, jolla on ns miellyttävä persoona. On hyvä kuuntelija, myötäilee, kehuu, vaikuttaa olevan kiinnostunut asioistani. En oikein jaksaisi enää hänen seuraansa, en löydä tuon miellyttämisen takaa aitoa ihmistä, enkä saa hänen kanssaan aikaan kunnon keskustelua, koska hän varoo aiheuttamasta minkäänlaista erimielisyyttä. 

Vierailija
39/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat kiinnostavia.  Joittenkin kanssa viihtyy  ja on todella mukava vaihtaa ajatuksia.

Tyhjänjauhajat ja paasaajat ei kiinnosta.  Jos ei ole mitään sanottavaa, en jaksa.

On myös mielenkiintoista jos löytää hyvän väittelijän joka ei provosoidu vaan hyväksyy vastakkaisen tai eriävän mielipiteen. On kiinnostavaa  väitellä ihmisen kanssa joka osaa hyvin argumentoida  ajatuksiaan ja mielipiteitään. 

Älykkäät ihmiset on  mielenkiintoisimpia koska heillä on useimmiten laaja näkemys asioihin ja tietoa ja kokemusta niistä.  Myös vanhojen ihhmisten muistelmia on kiehtova kuunnella.  Jotkut lapset on mielenkiintoisia, heillä voi olla yllättäviäkin ajatuksia. Kaiken kaikkiaan on paljon mielenkiintoisia ihmisiä ja tykkään kommunikoida tällaisten kanssa.

Ajattelva nainen 35

Vierailija
40/62 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaa ihmisten luonteet ja motiivit. Toisinaan 'nypin' vähäsen, ja näin  saan ihminen kertomaan itsestään. Tavallaan analysoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi