IS: Tori-myynnit jatkossa verohallinnon tietoon
Tästä vuodesta alkaen niin sanottujen alustaoperaattorien eli verkon kauppapaikkojen esimerkiksi on kerättävä tiedot välittämistään myynneistä
Alustaoperaattoriyritysten on kerättävä lain edellyttämät tiedot ensimmäistä kertaa nyt kuluvalta vuodelta ja ilmoitettava ne Verohallinnolle vuoden 2024 tammikuun loppuun mennessä.
Loppuupahan se sossupummien ja työttömien pimeä kauppa verkossa. Menkää töihin!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kyse on myy myyntivoitosta. Myynyt melko paljon mutta puoleen hintaan. Myyntivoittoa ei siis tule.
Pidin itse kelloni ja vähän muutakin niin ei saa Torista pois ilmoitusta kun vaan ilmoittamalla että on myyty.
Meinasin itse myydä aikoinaan oman läppärin, mutta päätinkin pitää sen. Sieltä löytyy vaihtoehtoja poista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön tuttavani myy lastensa vanhoja vaatteita useilla satasilla euroilla vuodessa. Ottaa kuulemma rahat käteisellä.
Nämä kaikki kannattaa ilmiantaa. Varastavat jokaisen veronmaksajan taskusta.
Oletko itse sitten joku pyhimys, joka antaa jopa ravintolassa sitä parin tai muutaman euron ylimääräistä tippiä?
kunnon stasi meininkiä.isoveli valvoo kaikkea.onneksi voi ja pitääkin käyttää käteistä aina kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
kunnon stasi meininkiä.isoveli valvoo kaikkea.onneksi voi ja pitääkin käyttää käteistä aina kun mahdollista.
Joissain maissa rikkaat käyttää mahdollisimman paljon käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen välillä etsinyt torista Marimekon kankaita ja joskus ihmetellyt miten joillakin yksityishenkilöillä voi olla useita kymmeniä Marimekon uusi käyttämättömiä vaatteita/tuotteita. Siis onko nämä jotain ostoholisteja jotka sitten yrittävät morkkiksessa kaupitella niitä. Hinnat ovat kuitenkin usein hieman edullisempia kuin kaupassa niin ei sillä voitollekaan jää. Ja siis ihan uusia, vasta ilmestyneitä tuotteita. Mistä nämä ihmiset repivät näitä merkkituotteita joita eivät sitten käytäkään. Onko Marimekon kivijalkaliikkeillä yksityiset yrittäjät?
No kyllähän työntekijät niihin käsiksi pääsee.
Marimekolla on kyllä niin usein niin hyviä alennuksia klubilaisilleen nettikaupassaan, että vertailu kannattaa. Olen naureskellut monesti torin ilmoituksia Marimekon tuotteista, kun suoraan Marimekolta tai Finnish Design Shopista saa saman halvemmalla ja palautuspikeudella ja tietyn euromäärän jälkeen ilman toimituskuluja. Etenkin astioita ostaessa kannattaa huomioida turva siinä tapauksessa että jotain on rikki.
Jos myyt 200 uutta IPhonea Torissa niin voi olla että verottajaa kiinnostaa.
Eihän sitä saa nykyisin poistetuksi. Noston saa maksaa vaan luottokortilla. Olen sitten myynyt mankelini kolme kertaa. En usko mihinkään ilmoituksiin verottajalle. Myynyt omia tavaroita niin en taatusti maksa niiden myynnistä veroa. Maksoin sen veron kun ostin tuotteen kaupasta. Takkiin on tullut kunnolla.