Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Youtube aloitti kovemman otteen ad blockin käyttöön... mitkä fiilikset ?

Vierailija
04.11.2023 |

Et pääse enään näkemään tai kommentoimaan videoita jos on ad block käytössä.

Videoiden alussa sekunnin vilahtavat logot ei häiritse kuluttaja mukavuutta, tai vastaavasti vesileimat kulmissa.

Tuotesijoittelut on ok.

Kanavilla voi olla myös brändäys osioissa haluamansa sponsorit,

jos on etsimässä uusia tuotteita näiden kautta niin ihan ok.

Kymmenien sekunttien kestävät mainospätkät ei kuitenkaa ole enää mieluisia.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä valitus mainoksista. Televisio olisi teille painajainen.

Todellakin! En pysty käsittämään, kuka pystyy katsomaan televisio-ohjelmia, joissa on mainoksia välissä.

No juu, tunnen kuinka elämäni valuu hukkaan kun joka kanavalla samaan aikaan aina pitkät ja samat mainokset. En ymmärrä mikä ameeba voi katsoa.

Vierailija
42/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole YouTubessa kommentoinut vaikka käyttänyt sitä kymmeniä vuosia.

Youtube perustettiin 2015, joten et ole käyttänyt sitä "kymmeniä vuosia". Lopeta se huumeiden käyttö niin pääsi alkaa ehkä joskus toimia. 

No miltei 20v. Perustettiin 2005

Tarkoitin tietenkin 2005, mutta kirjoitin vahingossa väärin. Ei sitä siitä huolimatta ole kukaan kymmeniä vuosia käyttänyt, muuta kuin päänsä huumeilla sekoittaneet.

Paitsi jos katsoo videot tuplanopeudella, niin sitten on voinut käyttää 36 vuotta jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aika käärmeissäni, koska Google ansaitsee jo rahaa minun tietojeni myymisellä. Ja nyt sen pitäisi _lisäksi_ vielä ansaita rahaa sillä, että katson mainoksia.

Pahasti olen kyllä joutunut Googlen koukkuun kun on Gmail ja Googlesheetit sun muut. Mutta näinhän se menee, ensin koukutetaan käyttäjät ja sitten aletaan kiristämään ruuvia, kun käyttäjät ovat niin addiktoituneita, etteivät osaa elää ilman Googlea.

Vähensin todella paljon Youtuben käyttöä siinä kohtaa kun alkoi tulla niitä ikkunoita, jossa valitettiin Adblockista. Hupikäyttö jäi käytännössä kokonaan pois. Nyt olen etsinyt sieltä opetusvideoita ja sellaista tarpeen mukaan. Koulussa on menossa kurssi, jonka aiemman vuoden luentotallenteet ovat katsottavissa Youtubessa. Ihan kiva, että ne on tarjolla ja niitä voi katsoa etukäteen, mutta onhan tämä nyt persiistä jos niitä mainoksia ei pääse pakoon. Unitubessahan valtaosa luentovideoista taitaa olla, mutta siellä on umpisurkea haku, joten sieltä heinäsuovasta on vaikea löytää mitään, mitä opettaja ei ole Moodlessa linkannut.

Vierailija
44/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtube perustettiin 2015, joten et ole käyttänyt sitä "kymmeniä vuosia". Lopeta se huumeiden käyttö niin pääsi alkaa ehkä joskus toimia. 

Tarkoitin tietenkin 2005, mutta kirjoitin vahingossa väärin. Ei sitä siitä huolimatta ole kukaan kymmeniä vuosia käyttänyt, muuta kuin päänsä huumeilla sekoittaneet.

Voisi sattua kenelle tahansa. Eihän siinä ole kuin 8 näppäintä 1:n ja 0:n välissä.

Vierailija
45/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ostelen vaikka yksittäisiä musiikki cd levyjä niin menee rahat sitten artistille itselle.

Jos nyt alennutaan näihin Youtuben ehtoihin, niin kauanko kestää että tulee uusi tiukennus ?

Vierailija
46/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se onkin. Olen viimeksi katsonut 12 vuotta sitten. 

Vierailija
47/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule hyväksymään tätä mainospakotusta. Minulla on AD(H)D, minkä takia jokainen keskeytys jolla sekoitetaan ajatuksenjuoksuani on myrkkyä. Siis ihan fyysisesti tekee pahaa, ja rapauttaa keskittymiskykyäni ja sitä kautta ihan työkykyä. Maksaako YouTube minulle sitten työkyvyttömyyseläkkeen, kun ovat pilanneet elämäni mainoksilla? Tuskin maksaa, joten katson tarvitsemani sisällöt ilman mainoksia.

Teen YouTuben avulla mm. ohjattuja meditaatioita. Arvatkaa onko meditaatiosta enää mitään hyötyä jos se katkaistaan yhtäkkiä mainoksilla? Toinen mihin käytän YouTubea on ostopäätösten tekeminen tuote-esittelyjä katsomalla. Hyväksyisin, jos YouTube saisi jonkun provikan jos päätän ostaa videolla esitellyn tuotteen, mutta en hyväksy että muita tuotteita markkinoidaan minulle samalla, kun minua kiinnostaa vain se tietty, jonka ostoa harkitsen. Loput katsomastani sisällöstä on nopeita ohjeita, miten tehdään jokin asia. En tosiaan katso mainoksia nähdäkseni ohjeen vaikka aiheesta miten puhelimen akun saa riittämään paremmin tai miksi AirDrop ei toimi kuten pitäisi. Jo se, että tällaisia asioita täytyy erikseen alkaa selvittää, vie minulta liikaa aikaa joka tulisi voida käyttää järkevään tekemiseen. Saati että mainokset vielä siihen päälle.

Ei yhden ihmisen elämä riitä typerien ja turhien mainoksien katsomiseen.

Vierailija
48/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä aika käärmeissäni, koska Google ansaitsee jo rahaa minun tietojeni myymisellä. Ja nyt sen pitäisi _lisäksi_ vielä ansaita rahaa sillä, että katson mainoksia.

Pahasti olen kyllä joutunut Googlen koukkuun kun on Gmail ja Googlesheetit sun muut. Mutta näinhän se menee, ensin koukutetaan käyttäjät ja sitten aletaan kiristämään ruuvia, kun käyttäjät ovat niin addiktoituneita, etteivät osaa elää ilman Googlea.

Vähensin todella paljon Youtuben käyttöä siinä kohtaa kun alkoi tulla niitä ikkunoita, jossa valitettiin Adblockista. Hupikäyttö jäi käytännössä kokonaan pois. Nyt olen etsinyt sieltä opetusvideoita ja sellaista tarpeen mukaan. Koulussa on menossa kurssi, jonka aiemman vuoden luentotallenteet ovat katsottavissa Youtubessa. Ihan kiva, että ne on tarjolla ja niitä voi katsoa etukäteen, mutta onhan tämä nyt persiistä jos niitä mainoksia ei pääse pakoon. Unitubessahan valtaosa luentovideoista taitaa olla, mut

Juuri näin, viime vuosina olen katsellut yksin selviytymis erä retkeily videoita, oikein mielenkiintoista nähdä mitä varusteita kannattaa omistaa, ja toinen mitä olen tykännyt katsoa niin tietokoneiden ja autojen kunnostamisia, niistäkin oppii hyvin paljon asiaa.

Vierailija
49/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut totaalilakkoon menemistä. Eli en katsoisi YouTubesta yhtään mitään.

Tarpeeksi moni kun tekisi samoin, sillä voisi olla vaikutusta.

Vierailija
50/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ublock origin käyttöön ja välimuistin tyhjennys aina vähän väliä, ei näy mainokset

Vierailija
51/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ublock Origin toimii ainakin. Välillä pitää asetuksista päivittää suodattimet.

Vierailija
52/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä pitäisi olla paljon eri hintaluokkia valittavissa, niin voisi harkita itselle sopivimman.

Vierailija
53/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi televisiota katsoo nykysin koko ajan harvempi joukko. Nuoremmat sukupolvet ei käytännössä laisinkaan. Hiljalleen perinteinen televisio on jäämässä eläkeläisten jutuksi.

En katso juurikaan mitään ohjelmia suorana, paitsi uutiset. Löytyy tallentava digiboksi ja kaukkarista +5 min pikanäppäin jolla boksi yleensä hyppää aika sopivasti mainoskatkon yli.

Vierailija
54/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi säätää laki, joka määrittelisi mainoksen enimmäispituuden. Mielestäni 2. sekunttia olisi hyvä. Siinä ajassa pystyy esittämään kaiken tarpeellisen.

Vierailija
55/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos katsoo videot tuplanopeudella, niin sitten on voinut käyttää 36 vuotta jo.

Jos katsoo keskimäärin vaikka vain 20 kpl 10 sekunnin mittaista mainosta päivässä niin vuodessa se tekee jo 20 tuntia mainoksia. Haluatko viettää elämästäsi noin suuren osan mainoksia katsoen?

Vierailija
56/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kun venkslaa adblokkia päälle ja pois niin tube menee solmuun ja näyttää taas videot normaalisti, ilman mainoksia.

Vierailija
57/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kun venkslaa adblokkia päälle ja pois niin tube menee solmuun ja näyttää taas videot normaalisti, ilman mainoksia.

Bravessa on sisäinen mainoksen esto.

Vierailija
58/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole ollut mitään ongelmia Bravessa, kun käyttää sen omaa mainoksen estoa, eikä mitään liitännäisiä kuten uBlock. Senkin voi tosin kytkeä päältä pois youtube-sivulla ja antaa olla muualla aktiivinen.

Vierailija
59/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kirjoittanut ADHD-tyyppi tässä. Minulle tuli tänään tuo esto, jossa käsketään poistaa adblokkeri tai videoita ei voi katsoa. No poistin ja kas kummaa, mainoksia ei näy edelleenkään koska käytän Brave-selainta! Se blokkaa edelleen huikean määrän mainoksia ja trackereita jokaisen videon kohdalla, ja videot pyörivät normaalisti.

Varmaan YouTube aikoo estää tämänkin jollain konstilla, jos pystyy. Mutta toistaiseksi näkyisi toimivan.

Ei kun meditaatiosessio päälle, ilman häiriöitä!

Vierailija
60/63 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin kirjoittanut ADHD-tyyppi tässä. Minulle tuli tänään tuo esto, jossa käsketään poistaa adblokkeri tai videoita ei voi katsoa. No poistin ja kas kummaa, mainoksia ei näy edelleenkään koska käytän Brave-selainta! Se blokkaa edelleen huikean määrän mainoksia ja trackereita jokaisen videon kohdalla, ja videot pyörivät normaalisti.

Varmaan YouTube aikoo estää tämänkin jollain konstilla, jos pystyy. Mutta toistaiseksi näkyisi toimivan.

Ei kun meditaatiosessio päälle, ilman häiriöitä!

Tuo on muuten raivostuttavaa, kun laitat jotain meditaatiomusiikkia ja kesken kaiken alkaa mainokset pauhata jostain Saarioisten kiusauksista tai infoa jostain h*ton emättimen bakteeritasapainosta. Keskity siinä sitten. Onneksi vielä toistaiseksi estettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi