Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon pahoja sanoja parisuhteessa täytyy oikeasti kestää?

Vierailija
04.11.2023 |

Jos kommunikaatio on muuttunut suurimmaksi osaksi raivoamiseen, haukkumiseen ja/tai haistatteluun. Onko siitä puhetavasta paluuta? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mikään parisuhde ole.

Vierailija
2/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kestää tommoista yhtään. Jssap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole parisuhdetta, olet motitettuna kiusaajasi kanssa. Parisuhteessa kumpikin rakastaa toisiaan ja tahtoo toisilleen hyvää, pitävät huolen siitä etteivät loukkaa sanoilla tai teoillaan toista. 

Vierailija
4/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä pitäisi kestää yhtään? Minä en ainakaan kestäisi.

Vierailija
5/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Itse olen asettanut rajan siihen, että vaikeistakin asioista voi puhua, voi olla vihainen ja antaa kritiikkiä toisen toimista, mutta jos puheilla on tarkoitus satuttaa, niin se ei käy. En ole suhteessa ihmiseen joka tarkoituksellisesti haluaa satuttaa minua,

Vierailija
6/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä joskus haistattelu. Itse en koskaan ja noista haiatatteluists jäi paha mieli. Sitten viimeisinä kuukausiana sanoi narsistiksi. Siitä se ajatus eroon pikkuhiljaa lähti. 

Vierailija
7/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi sellainen vuorovaikutus hyvään parisuhteeseen. Huonoon sopii.

Mitä sinä haluat? Tai mitä te haluatte?

Nuo ovat ihan perusjuttuja. Sano, että ei käy. Minulle et puhu tuolla lailla. Ihan normaalit hyvät käytöstavat riittää.

Äkkiä sen äkkää ja opettelee.

Ihan turhaa hommaa maata siellä maton alla rutisemassa. Tule esiin.

Vierailija
8/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei, ei, ei, ei yhtään!

Vierailija
9/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla keskustella vakavasti ongelmasta ja katsoa, tepsiikö se. Onko räyhääjän kotona ollut sama puhetyyli? Kenenkään ei tule kärsiä suhteessaan jatkuvista ilkeilyistä ja räyhäämisestä. Silloin suhteessa ei ole rakkautta, jos jatkuvasti haluaa loukata toista. Jatkon taidat hoksata itsekin. Nimittäin tuosta käytöksestä ei ole kaukana töniminen ja lyöminen.

Vierailija
10/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan käyttänyt pahoja sanoja toisesta parisuhteessa ollessani. Nyt sinkkuna aika pitkään, niin kukaan ei hauku minua.

Vierailija
11/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan 2020-luvulla ja kyllä näistä on puhuttu.

On kärsitty perheväkivaltaa paljon -niin henkistä kuin fyysistäkin tässä maassa.

Ei sun oikeesti enää tartte.

On sulla oma tahto.

-kai sulla on?

Vierailija
12/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen suhteen haluat. Siitähän se on kiinni.

jos haluat olla latistettavana, niin mikäs siinä.

Jotenkin turhatttaa tommonen. Ei enää ole taloudellisesti pakko olla- joskus aikoinaan ei oikein yksin pärjänny. Nykyään on ihan Ok ja pärjää itse.

-itsetunto on tosi matala sillä haukkujalla ja sillä vastaanottajalla. Tapojensa uhreja tai orjia.

Tapoja voi muuttaa ja opetella uusia. Rakentavat tavat kantaa. Sinne minä panostaisin. En ottaisi paskaa niskaani.enkä kyllä sitä kumppanillenikaan jaa. 

Mitä sinä haluat? Toimi sen mukaisesti.

Vierailija
13/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni erosi suhteesta -kummankin osapuolen ymmärrettyä, että kommunikointi oli muuttunut vain toisen haukkumiseksi. Siitä ei enää paluuta ollut. 

Vierailija
14/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ahdistava keskustelu. 

Vierailija
15/17 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei tarvitse yhtään. Minulla on nykyisin kumppani, joka ei tuollaisia harrasta, ja niinpä tätä laatua kommunikointia ei ole yhtään.

Vierailija
16/17 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda. Rakastavaan ihmissuhteeseen.

Vierailija
17/17 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko osannut kuunnella? Toistuvatko samat aiheet? Laiminlyötkö kumppaniasi? Oletteko yhdessä paneutuneet ongelmakohtiin? Vika ei välttämättä ole kokonaan haukkujassa, hän voi yrittää tuoda asiaansa sinun ymmärrykseen vihoviimeisellä keinolla ennen eroon päätymistä.