Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö enemmän kuin 50g lihaa tai lihavalmisteita päivässä?

Vierailija
04.11.2023 |

50 grammaa on suositus jota enemmän ei saisi syödä.

En sitten tiedä mitä kamalaa tapahtuu jos syö enemmän

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt lihaa kohta kahteenkymmeneen vuoteen. Silti lääkäri käski vähentää lihan syöntiä, kun veriarvot olivat päin häränpyllyä. Mieheni puolestaan käyttää erilaisia lihatuotteita likemmäs kaksi kiloa viikossa ja hänellä on kaikki arvot huipussa.

Kolesterolikin huipussa?

Kyllä. Miehelläni kokonaiskolesteroli 3,8 ja LDL 1,6. Itselläni 6,2 ja 3,3.

Vierailija
22/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja taas mutupellet vauhdissa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aiemmin enemmän. Sairastettuani paksusuolen syövän olen vähentänyt tuohon suositukseen.

Vierailija
24/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liha mitään syöpää aiheuta. Ne on kaikenmaailman kemikaalit, joita nykyään ruokiin lisätään, jotka syöpää aiheuttavat. Liha on puhdasta raaka ainetta.

Vierailija
25/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Söisin luultavasti, jos löytäisin sellaisia tuotteita, jotka maistuvat hyvältä. En tajua, mitä on viime vuosina tapahtunut, kun monet tuotteet ovat alkaneet maistua aivan hirveältä, vaikkei pitäisi olla mitään muuta kuin lihaa. Nykyään esimerkiksi jauhelihakastiketta pystyy juuri ja juuri syömään sinä päivänä, kun sen tekee, mutta seuraavana päivänä lihasta puskee sellainen sivumaku, että menee roskiin. En tajua, miten onnistuu pilata 10 prossanen naudan jauheliha. 

Vierailija
26/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että lihaa ei saisi syödä puolta kiloa enempää viikossa, mutta makeisia saa syödä niin paljon kuin haluaa.

Ei kovin järjellisiä nämä ravitsemussuositukset.

Vierailija
27/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus syön, joskus en. 50g tarkoittaa 350g viikossa.

Tänään olen syönyt pari viipaletta keittokinkkua, eli jonkun 10g. Ajattelin tehdä ruuaksi kaalikeittoa tai kaalilaatikkoa, niissä jauhelihaa, mutta lautaselle sitä päätyy jotain 20g.

Liha on hyvää, mutta epäeettistä ja ilmastollisesti ajatellen sietämätöntä. Olen vähentänyt suklaan syöntiä merkittävästi, ja mantelien käyttöä olen myös vähentänyt. En ole mitään lopettanut kokonaan, mutta vähentänyt merkittävästi. Ulkomaisia hedelmiäkään ei tule enää syötyä kuin satunnaisesti, ruokavaliossa on kotimaisia marjoja ja omenoita sekä syksyisin luumuja. Vihannekset kotimaisia, paljon juureksia. Suurin synti on kananmunien syöminen, tai ehkä juusto?

Olen ollut ulkomailla työmatkoilla (lomareissuja en ole tehnyt maan rajojen ulkopuolelle sitten vuoden 2005) ja olen todennut, että suomalaiset kananmunat ovat käsittämättömän hyvän makuisia verrattuna muiden maiden kananmuniin. Lieneekö vika makuaistissani, mutta en enää syö kananmunia muualla kuin Suomessa.

Vierailija
28/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavalmisteita (makkaraa, leikkeleitä, pekonia, kinkkusuikaleita tms) harvoin.

Lihaa (rasvainen lihasliha, sisäelimet, kana/kukko ei broileri, kala) ja eläinperäisiä muita asioita (maitoa, kermaa, voita, hapanmaitotuotteita, munia, juustoa) päivittäin. Myös itse tehty luulihaliemi. Mitään pahaa ei tapahdu.

Et siis usko ihmisiä jotka ovat työkseen tutkineet noita asioita? Oma mutu parempi?

Tässä tapauksessa oma mutu parempi. Tuskin on kukaan tutkinut näin intensiivisesti mun asiaani kuin minä itse reilun kymmenen vuoden aikana.

Olen laihtunut normaalipainoiseksi ja saanut pidettyä normaalipainon. Migreenit ovat historiaa, lääkkeet vanhenivat kaappiin. Nivelkivut poissa. Kaikki omituiset kutinat poissa. Suolisto on saanut rauhan, ei enää turvota, pömpötä, pieretä jne. Verensokeri normalisoitunut.

Entinen supersaikuttaja, joka ei yhtä koronaa lukuun ottamatta ole ollut saikulla enää vuosiin.

Vierailija
29/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liha mitään syöpää aiheuta. Ne on kaikenmaailman kemikaalit, joita nykyään ruokiin lisätään, jotka syöpää aiheuttavat. Liha on puhdasta raaka ainetta.

Ei varmaan liha itsessään. Prosessoitu liha ja toisaalta kypsentäminen, jossa syntyy mutageeneja. Ehkä myös se että paljon lihaa syövillä saattaa jäädä muita ruoka-aineita liian vähälle, esim. kuitu? 

Vierailija
30/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noissa tutkimuksissa tutkittaisiin edes joskus liha lihana ja lihavalmisteet erikseen saatettaisiin huomata, että se pahis on juurikin ne lihavalmisteet eikä puhdas liha.

Vierailija
31/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä joku ala peukuttaa toisten kommentteja. Lapsellista touhua. Lopeta!!!

Vierailija
32/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten väitetään naisille että normaalista ruokavaliosta saa tarpeeksi rautaa, että ferritiiniä ei kannata edes mitata, olet vaan masentunut, siitä väsymys johtuu, tai siitä että olet äiti...

Jos kerran suositukset sanoo, ettei punaista lihaa saa syödä juuri ollenkaan, pitäisi raudanpuutteiset naiset hoitaa kunnolla. Naisen tarve on vähintään 15mg rautaa päivässä, ajoittain paljon enemmänkin, sitä ei todellakaan saa mistään ruokavaliosta, ja elimistön rautavarasto on tyhjä, kaikki rauta mitä tulee jostain, ruuasta tai purkista, menee suoraan käyttöön hemoglobiiniin.

Vierailija
33/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä joku ala peukuttaa toisten kommentteja. Lapsellista touhua. Lopeta!!!

Jätä se sika!

Vierailija
34/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Viralliset suositukset eivät kehoita jättämään kokonaan sikaa. Voit olla pois jättämättä sitä 50 g päivää kohti, eli 90 kg viittä vuotta kohti.

Vierailija
35/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän lihansyönti on alkanut inhottamaan. Myöskin kaikki makkarat ovat aivan kuvottavia.

Minulla ovat kaikki veri- ym arvot huippuluokkaa, naislääkäri kehui ja halusi tietää mitä yleensä syön. Ruokavalioni on kasvisvoittoinen.

Vierailija
36/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noissa tutkimuksissa tutkittaisiin edes joskus liha lihana ja lihavalmisteet erikseen saatettaisiin huomata, että se pahis on juurikin ne lihavalmisteet eikä puhdas liha.

Osittain syöpäriski liittyy ilmeisesti punaisen lihan hemirautaan. Voi googlettaa.

Vierailija
37/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten väitetään naisille että normaalista ruokavaliosta saa tarpeeksi rautaa, että ferritiiniä ei kannata edes mitata, olet vaan masentunut, siitä väsymys johtuu, tai siitä että olet äiti...

Jos kerran suositukset sanoo, ettei punaista lihaa saa syödä juuri ollenkaan, pitäisi raudanpuutteiset naiset hoitaa kunnolla. Naisen tarve on vähintään 15mg rautaa päivässä, ajoittain paljon enemmänkin, sitä ei todellakaan saa mistään ruokavaliosta, ja elimistön rautavarasto on tyhjä, kaikki rauta mitä tulee jostain, ruuasta tai purkista, menee suoraan käyttöön hemoglobiiniin.

Minä vähensin punaisen lihan syöntiä, tuloksena anemia. Nyt yritän saada terveyteni taas kuntoon. Kyllä, syömällä punaista lihaa ja verivalmisteita, sekä sisäelimiä, mahdollisimman vähän lisäaineita sisältävistä muodoissa.

Vierailija
38/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jämpti on näin. AV tietää parhaiten.

Vierailija
39/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Söisin luultavasti, jos löytäisin sellaisia tuotteita, jotka maistuvat hyvältä. En tajua, mitä on viime vuosina tapahtunut, kun monet tuotteet ovat alkaneet maistua aivan hirveältä, vaikkei pitäisi olla mitään muuta kuin lihaa. Nykyään esimerkiksi jauhelihakastiketta pystyy juuri ja juuri syömään sinä päivänä, kun sen tekee, mutta seuraavana päivänä lihasta puskee sellainen sivumaku, että menee roskiin. En tajua, miten onnistuu pilata 10 prossanen naudan jauheliha. 

Onhan se nyt selvä että liha ja eläinrasva alkavat eltaantumaan ja mädäntymään nopeasti. Jo parikin tuntia vanha ruumis alkaa tihkumaan ruumisnesteitä ja haisemaan.

Huh, onneksi en ole kävelevä eläinten hautausmaa, etova ajatus!

Vierailija
40/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa ollenkaa. Ehkä kuukaudessa korkeintaan jonkun kilon kalaa, muita eläintuotteita en juurikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän