Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei koskaan kysy lupaa juomiselle

Vierailija
04.11.2023 |

Entä jos minä tekisin samalla tavalla?

Kuka hakisi lapsen perjantai-iltana kaverin luota tai veisi treeneihin lauantaiaamuna jos kumpikaan ei ole ajokunnossa? 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemalla vastaus löytyy, eikä täältä.

No enpä viitsi testata. Ja jos kotona on alaikäisiä niin mielestäni yhden aikuisen pitää aina olla ajokunnossa. Ihan jo senkin vuoksi jos lapsi sairastuisi ja pitäisi lähteä lääkäriin.

Ap

Joo tämä. Kun oltiin  mökillä ja lapsi oli pieni niin tuli tavaksi että auto on aina lähtövalmiina nokka menosuuntaan (sillä mökin pihassa kääntyileminen vaatii vähän tarkkaavaisuutta) ja joku aikuinen on ajokunnossa. Yleensä ollaan molemmat mutta esim juhlissa toinen.

En normaalistikaan ota kuin yhden kaljan eli jos se olisi rouva joka pitää kiikuttaa lääkäriin niin voin ja pystyn aina ajamaan. Ja se pikkulapsi jonka takia näitä tuli miettineeksi on jo itsekin aikuinen.

Toi nyt menee jo hysteerisyyden puolelle! Auton kääntäminen kestää ehkä 10 sekuntia ja pahimmassa tapauksessa voi aina soittaa ambulanssin! Eihän kaikilla edes ole ajokorttia saati sitten omaa autoa.

Vierailija
62/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen tarvitse kysyä palvelijaltaan eli naiselta lupaa mihinkään. Sitähän te naiset olette, pelkkää palvelusväkeä meille miehille.

P...le en palvelisi pätkääkään sinua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen lapsen on sinne kaverille vienyt? 

Yleensä menee koulusta suoraan. 

Vierailija
64/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä pidät miestä yhtenä lapsistasi?

Vierailija
65/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mies ikinä ota ennen kuin on kaikki asiat hoidettu. Ei meillä mitään lupia kysellä vaan johan sen aikuisena järkikin sanoo että otetaan vasta sitten kun tärkeimmät asiat on hoidettu pois alta. Se on sitten ongelma jos ei hallitse juomistaan. Joo kyllä nuorena on tullut lipsahduksia ja mennyt vähän överiksi ettei tässä ihan täydellisiä olla. 😂 Mutta nuorenahan saa olla vähähän vastuuntunnoton vielä kun ei ole täyttä järkeä päässä. 🤣

En sietäisi enkä eläisi sellaisen kanssa joka alkaa juomaan ennen kuin on asiat hoidettu ja sama itsellänikin. Joskus on ollut nuorena kömmähdyksiä mutta siitä iän myötä parannettu tapoja.

Vierailija
66/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ikävistä kommenteista huolimatta tämä on oikeasti hyvä keskustelun aloitus. 

Meillä mies ottaa joka viikonloppu. Jos itsellään on joku tärkeä meno tai tapaaminen niin ottaa vähemmän. 

Muuten ottaa ja juo eikä ikinä pyydä anteeksi, ole pahoillaan. On joskus myös sanonut että on hänen oma asiansa. Eli ei myöskään ymmärrä että se on myös minun ja koko perheen asia. 

Tai sitten ei halua ymmärtää, aikuinen ihminen kuitenkin on. 

Sitä olen miettinyt että millainen ihminen ei välitä vaikka huomaa että oma käytös aiheuttaa pahaa mieltä ja murhetta tärkeimmille ihmisille eli perheelleen. Alkoholisti ehkä?

Juuri näin meilläkin. Jos miehellä on joku OMA meno lauantaiaamuna niin silloin ei ota mutta meidän muiden menot ei vaikuta. Kerran mm. jouduin kovassa kuumeessa hakemaan lapsen.

Ap

Vierailija
67/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan päinvastoin. Pidän häntä toisena huoltajana. 

Ap

Vierailija
68/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ikävistä kommenteista huolimatta tämä on oikeasti hyvä keskustelun aloitus. 

Meillä mies ottaa joka viikonloppu. Jos itsellään on joku tärkeä meno tai tapaaminen niin ottaa vähemmän. 

Muuten ottaa ja juo eikä ikinä pyydä anteeksi, ole pahoillaan. On joskus myös sanonut että on hänen oma asiansa. Eli ei myöskään ymmärrä että se on myös minun ja koko perheen asia. 

Sitä olen miettinyt että millainen ihminen ei välitä vaikka huomaa että oma käytös aiheuttaa pahaa mieltä ja murhetta tärkeimmille ihmisille eli perheelleen. Alkoholisti ehkä?

Juuri näin meilläkin. Jos miehellä on joku OMA meno lauantaiaamuna niin silloin ei ota mutta meidän muiden menot ei vaikuta. Kerran mm. jouduin kovassa kuumeessa hakemaan lapsen.

Ap

Voi pientä. Uhrasit itsesi sen sijaan että olisit järjestänyt sen kyyti asian? Kuinka jaloa. 

Vierailija
69/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lapsi on jo sen ikäinen että piisi jo pikku hiljaa opetella ottamaan vastuuta omista kulkemisistaan. Meinaatko kasvattaa sitä yhtä lapasen kun itse olet? Ihan saatanan paska esimerkin ainakin saa. Toinen oikeuttaa ja toinen alistuu. 

Vierailija
70/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lapsi on jo sen ikäinen että piisi jo pikku hiljaa opetella ottamaan vastuuta omista kulkemisistaan. Meinaatko kasvattaa sitä yhtä lapasen kun itse olet? Ihan saatanan paska esimerkin ainakin saa. Toinen oikeuttaa ja toinen alistuu. 

Näille naisille pitäisi antaa tuntuva korvapuusti. 

Vierailija
71/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on juoppo mies?

Vierailija
72/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan päinvastoin. Pidän häntä toisena huoltajana. 

Ap

Odotat ja odotat, että hän muuttuisi ja sinun odotukset toteutuisi? 

Vierailija
73/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies on yksin parisuhteessa? 

Vierailija
74/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänen isänsäkin oli tai mies ei ole tarpeeksi jännittävä jos ei raahautuisi välillä kännissä kotiin.

Vierailija
75/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja TAAS näitä tarinoita jossa nainen on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa.

Vierailija
76/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiaan voi mennä taksilla jos vanhemmat ei pysty ajamaan. Niinhän täällä jossain ketjussa aiemmin joku meinasi.

Vierailija
77/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänen isänsäkin oli tai mies ei ole tarpeeksi jännittävä jos ei raahautuisi välillä kännissä kotiin.

Sitä minäkin jäin miettimään millaisista taustoista aloittaja tulee. Hän yrittää puheissaan olla vahvasti modernisoitunut, mutta toteutus ontuu. 

Vierailija
78/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemalla vastaus löytyy, eikä täältä.

No enpä viitsi testata. Ja jos kotona on alaikäisiä niin mielestäni yhden aikuisen pitää aina olla ajokunnossa. Ihan jo senkin vuoksi jos lapsi sairastuisi ja pitäisi lähteä lääkäriin.

Ap

Joo tämä. Kun oltiin  mökillä ja lapsi oli pieni niin tuli tavaksi että auto on aina lähtövalmiina nokka menosuuntaan (sillä mökin pihassa kääntyileminen vaatii vähän tarkkaavaisuutta) ja joku aikuinen on ajokunnossa. Yleensä ollaan molemmat mutta esim juhlissa toinen.

En normaalistikaan ota kuin yhden kaljan eli jos se olisi rouva joka pitää kiikuttaa lääkäriin niin voin ja pystyn aina ajamaan. Ja se pikkulapsi jonka takia näitä tuli miettineeksi on jo itsekin aikuinen.

Sama meillä, minä otan vain lasillisen viiniä jouluaterialla, jouluisin. Muuten en juo ollenkaan. Kuten ei kukaan muukaan meidän suvusta.

Kun lapset oli pieniä, niin meillä oli auto käynnissä talvisin kotipihassa ihan vaan siltä  varalta jos lapsi sairastuu tai tulee muuten vain tiukka paikka. Kerran jouluna aterian aikaan sitten lapsi yskäisi ja sairaalaan se oli lähdettävä. Onneksi auto oli käynnissä jo ja kävi possun tuuri ettei oltu ehditty ottaa koko vuoden odotettua alkoholiannosta, eli lasillista viiniä jouluaterialla, jouluna.

Vierailija
79/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tosi kurjaa kun olet tuollaisen kanssa vielä perheenkin perustanut. Hän on itsekäs narsisti ja elää perheessä vain omia tarpeitaan tyydyttäen ja kuinka kehtaa. Oliko ihan aluasta alkaen samanlainen vaiko esitti alussa ihan muuta.

Asuiko ja elikö mies ihan itsenäisesti ennen kuin tulit kuvioon. Hän on hyväksikäyttäjä ja luottaa siihen ettei puoliso lähde. Minkälaisesta lapsuuden perheestä miehesi on kotoisin. Onko sieltä jo saanut huonon mallin. Se onkin sitten vaikeeta muuttaa eikä äitinikään onnistunut vaan erohan se sitten tuli. Isäni ei ottanut muita ihmisiä ikinä huomioon eikä koskaan lapsiaan edes. Kyllä minä ihmettelin ja vannoin etten ainakaan ota koskaan samanlaista puolisoa ja ennemmin sitten vaikka yksin.

Minun mies tuo tehdyn listani mukaan kaikki kaupasta jos olen sairaana. Hän laittaa aina minun tarpeeni etusijalle ja huolehtii että onko varmasti tarpeeksi ruokaa ja kaikki hyvin. Sairauteni takia meillä ei ole jälkeläisiä mutta mitä se kenellekkään kuuluu.

Vierailija
80/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä tarkoitat luvan kysymisellä juomiseen? Etkö tiedä, että alkoholistit juovat silloin, kun on juomisen aika - ja se on aika usein? Ei siihen mitään lupaa tarvita eikä kieltäminen merkitse yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi