Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotku ihmiset maksaa LP-levyistä kymmeniä ja jopa satoja euroja?

Vierailija
04.11.2023 |

Mikä järki siinä on kerätä näitä ylihintaisia levyjä? Saman musiikin saa edullisesti CD-levyinä ja ovat myös paljon pienempiä eivätkä vie niin paljon tilaa hyllyistä.

Kommentit (29)

21/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan vielä kun uudet CD:t maksoivat n. 120 mk supermarketissa. Vanhoja sai halvemmalla, ehkä 50-60 markkaa. En tiedä yhtään nykyistä hintatasoa, onko esim. 20 € tuntumassa vielä?

Vierailija
22/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sitten jaksanut enää vastata tämän äidin peräkammarissa majailevan incelin pöytäkonepaskaan niin se keksi hädissään uuden kun ressukalla ei muutakaan elämää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin CD minkä ostin oli Viikatteen Marraskuun lauluja II. Ostin sen kirpparilta 2 €:n hintaan. Loistolöytö.

Vierailija
24/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinyyli on kuin muumimuki. Niitä keräillään kautta maailman. Kokoelma on jokaisella omansa. Se voi olla rahallisesti arvokas, tai sitten se voi olla hyvinkin muistoja ylläpitävä ja nostalginen. Itse ostan uusia älppäreitä tukeakseni artisteja ja myös investointeina ja sijoituksena. Suomi on hyvä vinyylimaa. Täällä tehdään kestävää musaa pienin tuotantomäärin, joten levyistä tulee helposti harvinaisia ollen siltikin suosittuja ja haluttuja. Myös cd-levyt tulevat keräilyn kohteeksi kun niitä ensin hävitetään tarpeeksi. C-kasetit ovatkin jo kymppien arvoissa. 

Vierailija
25/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain teininä pienet stereot ja sai 10 markalla jonkun levyn. Otin Cat Catin levyn. :D No valikoima ei ollut kovin häävi.

Vierailija
26/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsien ihailija kirjoitti:

Mä muistan vielä kun uudet CD:t maksoivat n. 120 mk supermarketissa. Vanhoja sai halvemmalla, ehkä 50-60 markkaa. En tiedä yhtään nykyistä hintatasoa, onko esim. 20 € tuntumassa vielä?

Uudet levyt voi olla 15-20€, välillä uusia CD-levyjä saa alle kympillä. Uudet LP:t ovat taas 30€ tuntumassa ja siitä ylöspäin.

Vierailija
27/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan maksaa Muumimukista satoja euroja? Itse myin nämä kaikki lapsuuteni keraamikipot 150-200e torissa enkä voinut kuin hämmästellä menekkiä. Kaikki vielä olleet meillä lapsena kaakaomukeina.

Keräily on mystistä.

Vierailija
28/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Kaikista paskin formaatti musiikille ja siitä maksetaan maltaita. Kasettikin on parempi, koska vie vähemmän tilaa, voi kuunnella matkalla, voi äänittää, ei rahinaa ja rätinää mutta suhinaa toki. Hyvin miksattu ja masteroitu CD hakkaa kaikki muut formaatit mennentullen.

Eihän siinä myöskään ole mitään järkeä, että digitaalinen musiikki laitetaan analogiselle levylle.

Vierailija
29/29 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihme touhua kyllä.