Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka köyhä täytyy olla, jotta kehtaa hakea ilmaista leipää?

Vierailija
04.11.2023 |

Paikalliseen kierrätyskeskukseen tuodaan kerran viikossa ilmaista leipää jaettavaksi. Siis sellaista jossa on päiväys menossa umpeen. Kuulemma jonoja ei ole, mutta leivät loppuu aina parin tunnin sisällä. Kuinka köyhä täytyy olla, että siitä kehtaisi ottaa itselleen pussin tai ehkä jopa pakastettavaksi asti?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kai tarvitse tiliotteita esitellä. 😅 Jotkut voivat hakea sellaiselle joka ei itse pääse sinne.

Vierailija
2/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin kaikki leivät tuolta jos asuisin lähellä. Jos mistään tulo- ja varallisuusrajoista ei puhuta, leivät on tarkoitettu ihan kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheenäiti ja olen vuosia hakenut ilmaista leipää, jossa päiväys mennyt tai menossa. Ja leivät on aina tullut syötyä. Täälläpäin ei ole mikään häpeä hakea leipää. Meillä elämäntilanne että rahat on tiukilla. Pahempaa olisi heittää leivät roskiin kuin jakaa ihmisille jotka niitä tarvitsee.

Vierailija
4/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka köyhä täytyy olla, jotta kehtaa ylipäätään käydä kierrätyskeskuksessa?

Vierailija
5/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka köyhä täytyy olla, jotta kehtaa ylipäätään käydä kierrätyskeskuksessa?

Onpa hölmö kysymys. Mitä kehtaamista siinä on? Kierrätyskeskuksissa on paljon hyvää tavaraa. Se ei ole mikään  

kaatopaikka, vaan tavara lajitellaan ja huolletaan.

Vierailija
6/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein ruokajakelussa hakemassa ruokajakelun ylijäämää. Jakelusta laitetaan viestiä minulle, että nyt olisi täällä sitä ja tätä. Usein on tarjolla esimerkiksi nahistuneita omenoita ja muita hedelmiä (niistä voi tehdä hedelmäsalaattia tai keittää hilloa; viimeksi tein todella herkullista hilloa luumuista, omenoista, persikoista ja sitruunasta; jouduin tottakai käymään ko hedelmät läpi ja poistamaan pahentuneet), hankalampia vihanneksia (värillisiä kukkakaaleja, parsakaalia, munakoisoa, palsternakkaa) eli sellaisia, mistä ihmiset ei osaa tehdä mitään, siellä voi olla multaperunaa (pitäisi olla kai pestyä että kelpaa), eksoottisempaa sinappia laatikollinen tms. Ja leipää, sitä on aika usein, etenkin hapanjuureen tehtyä kovaa leipää, kun ei sitä "kukaan" voi syödä. Pilkon sen kuutioiksi ja teen krutonkeja.

Olen se viimeinen lenkki ennen loppusijoitusta (komposti, leivät menee hevosille).

En ole millään kriteerillä köyhä, kaikkein tiukoimpien kriteerien mukaan perheemme voisi olla pienituloinen.

Vierailija
7/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa vaikka tarvitsisin, kun mun mulla on uudehko auto.

Vierailija
8/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika köyhä kannattaa olla. Pukeudu mielellään epäsiististi.

Vierailija
9/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta tunnen useita opettajia, jotka ovat kasvissyöjiä ja dyykkaavat roskiksia. Valikoima on paljon kattavampi kuin jossain leivänjakelussa. Ovat ylpeitä harrastuksestaan, ruoanhävikki vähenee ja ei ole keneltäkään pois!

Vierailija
10/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, tilin saldo yli 100 000.

Ei sitä kukaan tiedä, näytän köyhiltä kirpparivaatteissani.

Vierailija
11/11 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika köyhä kannattaa olla. Pukeudu mielellään epäsiististi.

Köyhyyttä ei näe vaatteista vaan sen haistaa. Laita vaan merkkivaatteet päälle jos tahdot, kunhan olet ainakin viikon käymättä suihkussa.