Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heidi Wilman ja vaihdevuodet

Vierailija
04.11.2023 |

Syö miten sattuu, ei jaksa liikkua, nukkuu huonosti ja aina vi tuttaa = vaihdevuodet

Ihmiset pyrkivät löytämään oman itsensä ulkopuolisen syyn negatiivisille asioille, ja hormoneita on helppo syyttää.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin myös artikkeliin ja arvasit että siitä on joku aloitus on pakko olla.😂

Vai ei vaihdevuosista puhuta. Olen reilu kolmekymppinen nainen ja olen koko pienen ikäni saanut kuulla miten epäreilu biologia on meitä naisia kohtaan. 

Vierailija
2/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon vaihdevuodet lopu koskaan?

Vierailija
4/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä meidän naisista. Aina löytyy uudelleen ja uudelleen joku joka uskaltaa puhua tästä aiheesta uhriasemaa korostaen. 

Vierailija
5/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet aiheuttaa kyllä uniongelmia ja liian vähäinen uni saa syömään huonosti eikä jaksa liikkua. Huonoon nukkumiseen kannattaa hakea apua.

Vierailija
6/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Mikä niistä?😂 

Vierailija
7/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ei vaihdevuosista puhuta. Olen reilu kolmekymppinen nainen ja olen koko pienen ikäni saanut kuulla miten epäreilu biologia on meitä naisia kohtaan. 

Vaihdevuosista kyllä kuulee, mutta puhutaanko niistä oikein? Mielestäni ei.

Vierailija
8/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet aiheuttaa kyllä uniongelmia ja liian vähäinen uni saa syömään huonosti eikä jaksa liikkua. Huonoon nukkumiseen kannattaa hakea apua.

Onko joku väittänyt ettei vaikuttaisi? 

Liikunnan, ruokavalion ja levon  tuottamat terveyshyödyt kertyvät koko eliniän ajalta, mutta vaihdevuosi-ikä on ikä jolloin näiden merkitys myöhemmälle terveydentilalle ja hyvinvoinnille korostuu entisestään. 

Vierailija
9/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suuri osa "vaihdevuosiongelmista  joutuikin matalasta hemoglobiinista (n. 100), ferritiinikin oli lähellä nollaa.

Toki olin huomannut kuukautisten runsastuneen mutta hb:n täydellinen romahdus oli silti yllätys. 

Vierailija
10/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuhan Heidi. Laittaa niitä huohotusvideoita. En ymmärrä, miksi tuokin on ollut joskus Miss Suomi.

kus

Vierailija
11/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan, ruokavalion ja levon  tuottamat terveyshyödyt kertyvät koko eliniän ajalta, mutta vaihdevuosi-ikä on ikä jolloin näiden merkitys myöhemmälle terveydentilalle ja hyvinvoinnille korostuu entisestään. 

Ymmärsin että aloituksessa syytettiin Heidiä itseään huonosta syömisestä ja liikkumattomuudesta, mutta taisin ymmärtää väärin.

Vierailija
12/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosista kyllä kuulee, mutta puhutaanko niistä oikein? Mielestäni ei.

Ei puhuta. Itse olen lopen kyllästynyt jo pelkkään sanaan nainen. 

Vierailija
13/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuhan Heidi. Laittaa niitä huohotusvideoita. En ymmärrä, miksi tuokin on ollut joskus Miss Suomi.

kus

Anteeksi kirjoitusvirheet. Olen päissäni.

Vierailija
14/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kestää 10v. Tai vain 1v. Se on yksilöllistä.

Vierailija
15/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin että aloituksessa syytettiin Heidiä itseään huonosta syömisestä ja liikkumattomuudesta, mutta taisin ymmärtää väärin.

Kuten aloituksessa sanottiin hormoneita on helppo syyttää vaikka tuossa on nippu muitakin selittäviä tekijöitä. 

Vierailija
16/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kestää 10v. Tai vain 1v. Se on yksilöllistä.

Itselläni on kestänyt jo 16 vuotta eikä loppua näy.

.

Vierailija
17/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ällää.

Vierailija
19/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kuule välttämättä lopu. Voit itse tulla sen aikanasi huomaamaan, jos olet veilä nuori nainen, eikä kyseistä vaivaa vielä ole. 

Itsellä vaihdevuodet kestäneet jo yli 10 vuotta eikä loppua näy. Täyttä helvettiä välillä.

Ensin tuli tuo Heidinkin mainitsema unettomuus ja sitten mielettömät kuumat aallot. Koko ajan hiki ja sitten kylmä. Töissäkin hiki vuosi pitkin kasvoja ja käsiä.

Öisin peittosulkeiset koko yön. Yöpaita niin märkänä, että saattoi puristaa vettä pois. Peitto päälle/peitto pois, tätä koko yö. Hirveä ärtymys, totta kai, kun ei koskaan saanut nukkua, limakalvot kuivui, tuntui, että jatkuvasti virtsatietulehdus päällä jne.

kokeilin ensin luontaistuotteita, mutta ei ne mitään auttaneet. Sitten hain lääkäristä nukahtamislääkkeet, ei auttaneet mitaan ja sitten oli pakko ottaa hormooninkorvaushoito. 

Jee, normaali elämä palasi. Lopetin hormoonit 7 vuoden käytön jälkeen , mutta eipä olleet vaihdevuodet vieläkään ohi. Hormooneja en voi enää käyttää ja kuumat aallot jatkuu öisin, ei ihan onneksi niin pahoina, kuin 10 vuotta sitten, mutta vieläkin joutuu peiton kanssa pelaamaan lähes koko yön. 

Samaistuin niin  Heidin puheisiin, kun itsellä samat tuntemukset. Mies ei voi tulla lähelle edelleenkään, koska heti kuuma-aalto iskee ja olen läpimärkä hiestä. Toisen keho kai lämmittää sen verran, että se laukaiseen kuumat aallot. Muutenkin pitäisi koko ajan olla kylmässä ja palella, ettei noita aaltoja tulisi. 

Vierailija
20/42 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Willman laittaa reelsejä kiroilevasta isästään?